• kotte09

Var kan jag köpa gröna sojabönor?

Hejsan!

Jag undrar om det är fler än jag som upptäckt den underbara, goda, gröna sojabönan? Men var köper man den?.. Jag har en påse frysta sojabönor hemma nu som jag köpt genom restaurangen på sjukhuset där jag jobbar men nu är jag mammaledig och skulle vilja veta om den säljs i vanlig butik någonstans? Den här gröna sojabönan kan heta något annat oxå men jag kommer inte ihåg vad...

• Svar på tråden Var kan jag köpa gröna sojabönor?
  • Kinya

Det är nog Eda Mame bönor du menar. De finns på ICA i deras märke eget Selection. Annars kan du hitta dem i asiatiska specialbutiker.

• bo74

Hej!

Har precis också fallit för den gröna sojabönan! Hittade du den någon mer stans än på ICA? Och på vilken avdelning finns den på ICA eller i annan affär? Hur äter du den?

Jag har hittills bara hittat den i en bönsallad på ICA, bland påssalladerna på frukt- och gröntavdelningen. Helt okej sallad, speciellt om man hjälper den lite på traven med salt, olja och ost, t ex chèvre. Men nu skulle jag vilja ha den ensam!

• bo74

Förutom i asiatiska specialbutiker då.

• so4 ja bonan2

Va kan vi nyttifolk komma åt vår. Nykomling vår lille gröna goa sojabönan??! Paniiiik den är sååå god blev helt frälst när jag åt den på stan från coops salladsbar men den verkar som uppslukad ur jorden ! Var är du vår älskade gröngöling?! Jag vill ha den hemma i mitt privata kök nu med. Är de bergendahls grosisten i Hässleholm eller är de ICA s grosistlager i Helsingborg eller vaaaar??! Snälla ge ett svar nån som vet.

• Nyfikna72

Annars går det ju bra att fråga i butiken? Det jobbar vabligtvis människor där som rimligtvis vet vad som finns och inte och särakilt vr i butiken.

Svar på tråden Var kan jag köpa gröna sojabönor?