• Anonym (smånojjig)

Fråga om gul "snoraktig" flytning under grav...

Är gravid med mitt andra barn och förstod rätt tidigt att jag var gravid denna gången. Men till min fråga: någon vecka efter mens (alltså vid ÄL) så upptäckte jag att jag fick en typ av gul flytningen. Det var dock inte en rinning flytning utan rätt kompakt - som snor (ursäkta ) och inte mycket alls åt gången och det återkom dagligen i ca tre veckor. Jag är dock mycket nojjigare denna graviditeten och oroar mig för värken i magen som inte känns som det gjorde förra grav. Jag vill bara höra om någon annan varit med om att få sådana små "snorploppar" i trosan under graviditet, minns inte att jag hade så sist nämligen...

• Svar på tråden Fråga om gul "snoraktig" flytning under grav...
  • Greenmonster

Jag har fått samma snoriga flytning som dig! Det är väl slemproppen som bildas hela tiden! Helt normalt. Jag fick inget med första barnet (eller så märkte jag inte det) men den här gången så var det mycket! Kanske för att livmoderhalsen är inte lika "tajt" som förr??

• Anonym

Det ÄR normalt!! Såna flytningar kan jag ha fast jag inte är gravid. Dom kan se ut på många olika sätt :)

Inget att oroa sig över alltså!

• Anonym (smånojjig)

Greenmonster, kan ju faktiskt vara så också - att man inte tänkte på det första gången...Nu misstänkte jag som sagt rätt tidigt att jag kunde vara gravid så då blir man ju extra uppmärksam . Men jag förstår inte varför jag känner mig mer orolig denna graviditet än förra...borde ju egentligen vara tvärtom kan man tycka...

• Greenmonster

TS: Ja man tycker det eller hur? JAg är inte lika tidsbesatt den här gången. JAg har faktiskt inte så bra koll på precis vilken vecka jag är i och sånt. Men orolig är jag! Självklart! Har precis kommit hem från akuten pga magsmärtor! Allt är bra och jag har en 5mm böna+hjärtslag i magen! Det är LÖJLIGT litet!

• Anonym (smånojjig)

Greenmonster, vilken vecka är du i? Har du också magvärk, du får gärna berätta. Om du vill .

• Anonym (smånojjig)

Skönt att allt var ok förresten!

• Greenmonster

Jag tror jag är i v7 (6+någonting) Det hände ikväll att jag fick en rejäl smärta i buken som höll i sig och gör det fortfarande. Allt va bra med fostret och det är bra! De tror att det kan va blindtarmen som spökar. In other words: De vet inte.

• Anonym (smånojjig)

Oj, misstänker de blindtarmen så bör de väl kolla upp det...? Nå, det är alltid otäckt att få ont i magregionen då man är gravid, skönt att höra att allt är ok med liten. Jag är förresten i vecka 6 enligt mina fina beräkningar
    Har du förresten i övrigt haft samma typ av symptom som tidigare grav..illamående, uppblåst mage el liknande?

• Greenmonster

Nej jag mår faktiskt bara bra! Jag känner verkligen ingenting den här gången. Lite illamående har jag fått men inte alls lika mycket som förra gången. Jag mådde så bra att jag trodde inte ens jag va med barn! Att det var typ fel på alla 10 gravtest jag tog!

• Anonym (smånojjig)

Jag är mest supertrött, och gasig mage har jag (och så den där småotäcka värken som ibland kan sitta i flera timmar i sträck). Har inte ringt BM för inskrivning ännu...Vet du förresten när man kan börja höra hjärtljuden från utsidan av magen?

• Greenmonster

Oj jag tror att det sker ganska sent. Jag vågar inte ens gissa... kanske v 14-15?? Det beror nog mycket på hur mycket fläsk man har på magen också (lär väl dröja tills v 40 i mitt fall! ) Nej skojar!

• Anonym (smånojjig)

Jag kollade visst i vecka 20 senaste gången jag var gravid men då hade jag ju redan varit på UL och jag vill ju kolla innan ju...Nåväl, jag får väl fråga på inskrivningen. Fast en del BM gör det ju inte föränn efter det att man är så långt gången att det är absolut säkert att man hör hjärtljuden. Detta av rädsla för nojjiga föräldrar (that would be me då )

• Anonym (smånojjig)

Tack för "pratstunden" och lugnande svar ang. min fråga. Nu ska jag gå och vara lite sällis med sambon innan han får spunken på mig och mitt knapprande framför datorn

Svar på tråden Fråga om gul "snoraktig" flytning under grav...