Inlägg från: ahlcec |Visa alla inlägg
  • ahlcec

Döv på ena örat!

Alltså - hjälp.

Jgag har sjukt ont i mitt ena öra. Jag trodde det var en vaxpropp, men doktorn sa att det var eksem och skrev ut terracortril.
    Jag har använt det i typ ett dygn nu, men det blir bara värre och värre. Allvar, jag är stendöv på det onda örat!

Ni som använd terra.. har det varit så här för er också?

• Svar på tråden Döv på ena örat!
  • ahlcec

micki - Stackars dig! Det värsta måste ju vara att det inte syns och att folk (särskilt min sambo) envisas med att mumla.
    Jag tror att hörselgången (heter det så?) är igensvullen, och att de är det som är fel. För det knäpper och har i örat. Åååh det är så obehagligt!

• ahlcec

Hej på er!

Jodå, i söndags gav jag upp - man måste ju få sova (och i lördags natt låg jag vaken och fantiserade om att hälala sprit i örat, det säger ju "alla" att det hjälper..). Så jag åkte upp till jourläkarcentralen och där konstaterade ganska omgående att det var öroninflammation.
    Jag fick kåvepenin och ska äta 4 tabletter om dagen.
    Fortfarande har det inte hjälp, jag skulle fortsätta droppa i örat också, sa de. Jag hoppas att det släpper iaf till ikväll, nu är jag trött på att vara vaken av att ha ont.

Jösses liksom, jag trodde öroninflammationer var mest för små barn?

• ahlcec

Fast eftersom vc-killen först sa att dte var eksem plus vätska i lrat så sa de på jour-vc att det antagligen blivit inflammerat av det.

Om inte dte här hjälper blir jag fan häst snart.

• ahlcec

Men jiisus vad jag stavar illa.

• ahlcec

Nej men hjälp, inte får de ta hål på min trumhinna! Aj, liksom.

Hon på jour-vc var tydligen nån typ av öron-näsa-halsdoktor, och hon sög i örat med en sån där väggsug ni vet.
    Hon sa att om det inte är bättre på fredag ska jag ringa min vc och be dem suga igen. Jösses liksom, allt detta för lite öronont. (eller rätt mycket ont iofs)

• ahlcec

Men hörrni, nu känns örat liite bättre. Jag är fortfarande skumhörd, men det spänner inte lika mycket.

Däremot mår jag sjukt illa av kåvepeninen.

• ahlcec

Tutilure - Hallå, man får inte vaxproppar för att man är en möghund eller så.

Jodå, jag tar bort vax som liksom är på ytan (örk, men du fattar va?). Man ska inte vara inne i öronewn med tops, för då stimuleras vaxproduktionen. Plus att man kan göra illa trumhinnan tydligen.

• ahlcec

Hurra, hurra! Örat är mycket bättre idag! Det gör fortfarande lite ont och så knäpper det lite i trumhinnan - men det här är himmelriker jämfört med det som varit!

Åh vad skööönt!
    Fast nu vet jag hur det känns att ha tinnitus, jösses vad det piper i örat. Fats jag kan leva med det, jag kan leva med allt bara det inte gör ont.

Svar på tråden Döv på ena örat!