• Leas

17månaders hög feber och kräks

Hej!

Ville höra om det är fler som har barn som har ca 40 graders feber och kräks. Min son är 17 månader och har haft ca 40 grader i 1,5 dygn, han har också kräkts vid 4 tillfällen. Har svårt att behålla vätska.

Är det här något som går?

• Svar på tråden 17månaders hög feber och kräks
  • Amazina

Har inte hört något... Men du... Om han har svårt att behålla vätskan och har feber måste du nästan åka in. Han kanske behöver lite stöttning i form av dropp. Uttoorkning är jättefarligt för små barn.

• lövet2

Här går det magsjuka i alla fall, och små barn brukar få feber av magsjuka. Å andra sidan, så kräks små barn ofta av feber också.
    Men är det magsjuka, så är vätska viktigt. Rådgör gärna med någon sköterska om hur du ska förhindra uttorkning!

Quite an entrance!
  • Leas

Ringer sjukvårdsupplysningen nu.

• Maggiepuh

Min son har de symptomerna när han har halsfluss. Hög feber och inte får behålla det lilla han försöker få i sig. En läkare berättade första gången det hände att det är vanligt att små barn sväljer halsflussbakterierna för att sedan kräka upp dem (omedvetet).

• Leas

Nu har jag pratat med sjukvårdsupplysningen och har fått recept på vätskeersättning. Om det inte är bättre imorrn så ska vi åka in.

Svar på tråden 17månaders hög feber och kräks