• essamino

Är det fake uggs? Kan ni hjälpa mig??

Jag har vunnit ett bud på tradera, men inte betalat det ännu eftersom jag läst mkt om att de är fake uggs på tradera. Det är en kille som säljer dem som säger att man får välja på många färger och storlekar. Jag köpte dem för 880kr och har lagt in bilderna som han la upp på tradera i mitt galleri som ni kan kolla. Märkte nu att första bilden inte är samma sko som den andra bilden dessutom. Har skrivit och frågat han om det är fake, men han har inte svarat ännu.

Så här skriver han :
    UGG ® Australias produktplattform är inriktad på konsumenter som sätter värde på lyx, komfort och högsta kvalitet. Endast de finaste materialen används vid tillverkningen av våra produkter - högsta kvalitets läder, och naturligtvis, världens finaste fårskinn. UGG ® Australien är världens största leverantör av klass-A fårskinn.

Alla skorna är helt nya och finns i storlekarna 37-42.

Färgerna som finns att välja på är : Kastanjebrun, sand,svart,Choklad,Rosa,Blå och Grå

OBS: DESSA SKOR ÄR 2009 ÅRS MODELL DÄRAV DET LÅGA KÖPNU PRISET.

LEVERANSTID FRÅN AUSTRALIEN ÄR CA 5 DAGAR.

Betalning sker till paypal, payson eller till mitt swedbank konto inom 3 bankdagar

Vad tror ni?

• Svar på tråden Är det fake uggs? Kan ni hjälpa mig??
  • Amazina

Be om ett telnr och ring och prata med honom. Har han rent mjöl i påse så har han säkert inget emot det. Då har du ju dessutom större möjlighet att spåra honom om det skulle vara ngt konstigt.

• Fratris

Jag tycker inte de ser äkta ut. Fråga vart de är "made in" och efter bilder på undersulan!

MEN jag måste bara säga ett MEN här... jag tycker du i vilket fall som helst ska betala, för du borde ha frågat alla frågor innan du lade bud. Det är extremt irriterande som säljare när folk lägger bud men frågar alla frågor efteråt... nu har jag aldrig sålt något som är fake (för att jag inte köper det själv), men grundprincipen är detsamma... alla frågor innan man lägger bud!

• Kofttanten

Är det inte så att UGG egentligen är modellen på stöveln och inte ett märke? I så fall kan du ju aldrig hävda att de inte är äkta även om det inte är det fina UGG-märket. Jag tror det är så så faktiskt.

• Kofttanten

FAst nu ser jag att han skrivit att det är UGG Australi och då ska det naturligtvis vara det också

• essamino
    Fratris skrev 2009-11-05 11:15:41 följande:
    Jag tycker inte de ser äkta ut. Fråga vart de är "made in" och efter bilder på undersulan!MEN jag måste bara säga ett MEN här... jag tycker du i vilket fall som helst ska betala, för du borde ha frågat alla frågor innan du lade bud. Det är extremt irriterande som säljare när folk lägger bud men frågar alla frågor efteråt... nu har jag aldrig sålt något som är fake (för att jag inte köper det själv), men grundprincipen är detsamma... alla frågor innan man lägger bud!
    men om han srkiver att de är uggs australia och det inte är det, såborde jag ju inte behöva betala eftersom han lurat mig?
  • Bebbe2006

Det är priset som antyder om det är kopior eller inte. För 800 spänn är det antagligen kopior, men det får man inte skriva i auktionen eftersom det inte är tillåtet att handla med kopior.

Meningen är att man som köpare ska fatta det ändå.

• essamino

jag fick svar nyss då han skrev att han leverantör garanterade att det inte var kopior och att han har köpt av honom länge och det har alltid varit äkta. Så då borde jag väl tro på honom? han skrev ju öve natt de var billiga pga av att det inte är årets modell

Bebbe2006 skrev 2009-11-05 17:16:32 följande:
    Det är priset som antyder om det är kopior eller inte. För 800 spänn är det antagligen kopior, men det får man inte skriva i auktionen eftersom det inte är tillåtet att handla med kopior.Meningen är att man som köpare ska fatta det ändå.
  • Bebbe2006
    essamino skrev 2009-11-05 17:33:54 följande:
    jag fick svar nyss då han skrev att han leverantör garanterade att det inte var kopior och att han har köpt av honom länge och det har alltid varit äkta. Så då borde jag väl tro på honom? han skrev ju öve natt de var billiga pga av att det inte är årets modell
    Vad kostar ett par äkta UGG? Vad är ett rimligt pris for last season? Vad kostar de i andra länder?

Det är så man får resonera. Jag gillar inte alls UGG, så jag har inte stenkoll på priserna, men du får ta reda på de fakta du behöver och sedan dra din egen slutsats. Det är det som gäller vid handel med privatpersoner över nätet.
Svar på tråden Är det fake uggs? Kan ni hjälpa mig??