Min tvååring har börjat gnälla .. Hela Tiden! Vanligt?
Hur ska jag bära mig åt för att få henne att förstå? Har testat att både ignonera och försöka få henne att börja tänka på något annat.
Som nu gnäller hon igen, hon sitter och leker med sina toffsar och toffsen går inte på fingret som hon vill .. och hon skriker rakt ut. Inte arg eller lesset gnäll utan mer.. jobbigt gnäll? (Vet inte hur jag ska förklara) Nu sa jag bara - det där är inget att gnälla över ellinor.. titta det snöar ute.
Nu står hon vid fönstret och tittar ut.
Hennes tålamod ligger på noll. Som när vi ska gå ut t.ex. då tar vi på henne kläderna först för att sen dra på oss våra skor och jacka..hon får vänta i kanske 30 sek innan vi går ut. Då står hon där och gnäller och gnäller och gnäller.. tills det att vi öppnar. Lika så när vi gör mat.
Allt ska gå på en sekund..helst fortare ändå! Hon är den vi älskar mest på jorden men samtidigt den som går oss på nerverna nästan dygnet runt nu för tiden. Är det normalt att dom går igenom något sådant och hur ska vi bära oss åt? Det har varit såhär i något halvår oh det blir bara värre och värre... I Januari blir hon storasyster .. usch är jätte nervös för hur allt ska gå. Hon lär ju bli tokig när jag "tar sån tid på mig" när vi ska gå ut (bebisen ska läggas i vagnen osv)