• Quenta Silmarillion

Ingen mage alls i vecka 14 :-(

Det är så jobbigt, inte ens när jag ligger på rygg blir det en liten bubbla ovanför blygdbenet, det är alldeles platt. Det känns som att alla man möter kollar i smyg om jag fått nån mage än...

• Svar på tråden Ingen mage alls i vecka 14 :-(
  • Fru B

Tror att det är rätt ovanligt med mycket mage så tidigt i graviditeten. De flesta tar ordentlig fart så att alla kan se runt v 20 ungefär. Men det är nog lite olika för alla.

• Amberina

Jag är i vecka 17 och jag har ingen mage alls, du kan titta under min graviditet om du vill där finns bilder sen v. 13. Du behöver nog inte oroa dig alls, min BM sa allt som syns innan v. 20 bara är luft och tarmar som flyttas runt.

• Jejja

Det är olika för jag har tre barn och väntar min fjärde. Minna tre första graviditeter syntes inte fören jag var i 6e månaden. denna gång såg man det redan när jag var i 9:e veckan. Så det är väldigt olika. Kram jejja

• Fia113

Oroa dig inte är lätt att säga, men jag var i samma situation för några veckor sedan och började tro att jag inbillade mig allt. Men är nu i vecka 19 och har precis fått lite mage. Har även varit på UL i veckan så nu har jag bevis :) Men kan fortfarande inte sluta oroa mig lite. Är väl så här det kommer att vara...
    Kram på dig O magen den kommer.

• minasmamma

När jag väntade min dotter, var det en tjej i föräldrar gruppen som aldrig fick den där klassiska "magen". Hon kunde ha sina vanliga jeans i princip hela 40 veckor! Hennes dotter låg liksom i bäckenet långt bak mot ryggen och hade det bra

Vanligen, men det betyder inte att det SKA vara så, syns det först i ca v. 17-25. Beror alldeles på hus ditt lilla barn ligger.
    Slappna av, viktigast är att du och ditt barn mår bra. Eller hur?

• Leaaa

Dom som är överviktiga från början och som redan har en liten "fett-mage" märker av sin graviditetsmage tidigare. Huden blir slätare och magen hårdare. Det hela har liksom med din kroppsbyggnad att göra. Du ska ta det lungt och tänka bara på att få i dig rätt mat och så! Lycka till...

• Lillasyster

Först nu har jag fått en liten bula och jag är strax i vecka 17. Det är väldigt olika för olika personer. Snart har du en rund och fin mage också ska du se!

• ElinÖland

Hehe, min mage var platt tills v. 22 denna gången förra gången hade jag en mage i v.17 - det är väldigt olika beroende på hur man bär barnet. Den kommer ska du se! :)
    Mvh

• Niquilota

De flesta tror mer eller mindre att man får mage tidigt när man blir gravid. Så är det inte! Det tar ganska många veckor innan livmodern har vuxit så mycket att det syns utanpå.

Man blir svullen tidigt, men bebismagen låter oftast vänta på sig, speciellt om det är första barnet. Magmuskeln håller emot. Jag hade ingen bebismage i v 14, så du behöver inte oroa dig för det! Snart kommer den!

Annika

• Millans hustru

Min mage kom först mellan vecka 22-25. Det är så olika, o visst blir man ivrig att det ska SYNAS!!! Men ha tålamod, den kommer!

• Lolinondoda

Jag är i v 20 och har ingen direkt synbar mage än. Jag väntar otåligt...

• Quenta Silmarillion

Jaa, då är det väl inte jag som är konstig då
    Men det står ju på flera ställen att man kan se livmodern som en liten bula ovanför blygdbenet redan i vecka 12!

• Ajsen

Leaaa>> att man som överviktig skulle känna av sin graviditetsmage tidigt, har du nog fått om bakfoten. Jag är själv överviktig o det är inte förren nu jag ser att jag börjar få lite mage, även om det är 2 valkar som växer istället för kula om man säger så och jag har nyss gått in i v. 31

• Hunney

Tror snarare att det är vi som är väldigt smala som det syns tidigare på, finns ju ingen stans att gömma magen;)
    Sen att man är lång åxå (som jag är) så syns väll minsta lilla put-mage rätt tidigt kan man tro.

Mej började de närmaste kommentera en putning runt vecka 14-15, medan resterande del börjat tala om att det syns ny när jag är i vecka 17. Men det är väll olika hur väl man kollat in magen före graviditeten, ju tidigare man gjort det desto tidigare lär man väll se skillnad;) *Fniss*

• Mysan23

Nej här hade man ingen "mage" i vecka 14 heller..kan titta på bilder inne på Graviditet hos mig om du vill

• Hygea

Quenta S..,

Kolla in mina magbilder från vecka 15, vet precis vad du "går igenom", nu är jag i vecka 23 o nu börjar det syyynas! Håll ut vännen!

• Brodsmulan

Hej,
    På grabbarna syntes inte magen förrän runt v15-16 men nu har det blåst upp rätt rejält redan från v9-10, så kan variera ganska mycket

• Åzzz

Min mage började definitivt växa först i slutet av v16. Nu syns den hur man än gör, men i v14 hade jag inte mycket mage att tala om och innan dess var det nog mest luft (tyvärr). Se bilderna

Svar på tråden Ingen mage alls i vecka 14 :-(