• Zhra

Unga mammor i Karlstad

Hej!

Nu undrar jag var alla unga mammor i Karlstad håller hus?

Flyttar med min sambo och son tillbaka till Karlstad innan årsskiftet och känner inte en kotte. Ska även vara mammaledig långt in i 2010, så det hade varit kul med lite vänner.

• Svar på tråden Unga mammor i Karlstad
  • Zhra

Vad sägs om att styra upp en fika nere på stan? Hade varit jättekul att få börja träffa mammor och inte bara singelvänner som lever loppan varje helg och däremellan också. Någon som har förslag på dagar/tider?

• Zhra

Ett förslag är att alla som kan och vill kommer hit då jag ska ha tjejmiddag för de få vänner jag redan har. Då får ni träffa ännu fler mammor. En är 20 år och har en dotter på strax över året och den andra är också 20 år och har en son på 5 månader. Själv har jag en liten Thor på 7 månader.

Tjejmiddag/PartyLite party hos mig, den 28/11 med start 17.00.
    På Bellevue bor jag :)

• Zhra

Verkar som att de flesta är upptagna på annat håll då, passar det er bättre helgen efter? Alltså 5/12 kl. 17?

• Zhra

Sorry, såg fel! Det ska vara 12/12, alltså dagen innan lucia! Kommer två andra unga mammor som bor här i krokarna då också. Bra tillfälle att träffas och lära känna varandra.

• Zhra

Sålänge man känner att man trivs med sällskapet så är man välkommen :) Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka sägs det. :)

cocos87 skrev 2009-11-22 19:02:17 följande:
    Jo då har jag inget planerat vad jag vet så då kommer jag absolut :)
    Va kul! Verkar som att vi blir ett gäng :)
  • Zhra

Puffar på lite om tjejkvällen den 12/12! Alltså, kl. 17.00 på Knappstadsvägen 12A. Middag och ljusparty, blir rätt mycket unga mammor så det är bara att mingla på och skaffa nya bekanta!

• Zhra

Behövs inte tas med någonting annat än om ni ska dricka alkohol, läsk, saft o.dyl. kommer att finnas! Kommer en eller två killar också, men det är bara för att dom är intresserade av ljuspartyt :)

En spjälsäng och en barnsäng finns tillhands för tröttisar, även en barnstol om det behövs.. Allt annat till barnen får ni ta med. Kanske skulle passa på att fråga om ni tål allting och så? Gjorde tortellinilasagne med matlagningsgrädde och ett ostlager ovanpå häromdagen till en tjej som tydligen är laktosintolerant. Inte så kul :P

• Zhra

Välkommen till Buggster också :) Du är varmt välkommen på ljusparty och middag imorgon om du vill träffa många nya, annars hoppas jag på en fika i början av nästa år så att alla från tråden kan träffas :)

• Zhra
    Buggster skrev 2009-12-11 18:34:27 följande:
    tortelinigratäng lät gott, hur gör du den? vill jättegärna ha receptet!!
    Kokar bara upp tortellini på halva koktiden, blandar matlagningsgrädde och röd currypasta, häller i såsen i en ugnsform, på med tortellini, klipper i lite salami och täcker med ost. Sen ska den gräddas i ugnen tills osten har fått färg. :)
  • Zhra
    Buggster skrev 2009-12-12 12:01:01 följande:
    Låter jättegott, ska pröva det så fort jag klarar av vanlig mat
    Gör så :)
  • Zhra

Hej allihopa! Hoppas att ni haft en mysig julafton, tänkte bara passa på att hälsa alla gott nytt år och god fortsättning. Så hoppas jag att vi alla ses efter nyår!

• Zhra
    Buggster skrev 2009-12-29 20:13:27 följande:
    detsamma till er alla. Jag har varit och fått lyssna på litens hjärtljud idag, kändes otroligt skönt att få bekräftat att där bor nån inne!!
    Gud vad härligt :) Hoppas att allt går bra nu!
  • Zhra
    Forsman skrev 2009-12-31 11:40:12 följande:
    Hej på er alla! Jag hoppar in här om det går bra. Jag bor i Karlstad och har en son som är 2 1/2 månad :)
    Välkommen Forsman och Gott nytt år!
  • Zhra

Hej hopp nu är jag i farten igen! Jag tänkte på en sak.. Kan inte alla som gått med i den här tråden/gruppen fira in det nya året med att:

1. Dela med sig om någonting man längtar efter år 2010
    2. Något man kommer att ta med sig från 2009
    3. Det man hoppas mest på under 2010

?

Hade varit kul! Jag återkommer med mina tre när jag listat ut dom!

• Zhra

1. Längtar efter att plussa för andra gången :) Avvaktar tills i vår/sommar dock..
    2. Erfarenheten runt min sons födelse, och min älskade son :) Alla minnena som han gett mig.
    3. Hoppas mest på att jag kan lösa jobb i Stockholm/bostad i Karlstad grejen. För jag ÄLSKAR verkligen mitt jobb i Stockholm!

Svar på tråden Unga mammor i Karlstad