• Buggster

Unga mammor i Karlstad

oh va kul att jag hittade den här tråden!

Jag är mamma på 21 år, bor i karlstad med min man på 28 år och min lilla dotter på drygt 10 månader. I sommar, närmare bestämt början av juli, kommer det en till liten (om allt går bra). Vi bor nu på kronoparken men hoppas kunna flytta till orrholmen i vår. Både min man och jag har varit väldigt aktiva inom studentlivet här, därför vi bor på kronoparken. Vore väldigt kul att få kontakt med er alla!!

• Buggster
    Zhra skrev 2009-12-11 16:56:25 följande:
    Välkommen till Buggster också :) Du är varmt välkommen på ljusparty och middag imorgon om du vill träffa många nya, annars hoppas jag på en fika i början av nästa år så att alla från tråden kan träffas :)
    Tack tack!
    Tyvärr ligger jag helt nerbäddad då illamåendet den här gången är riktigt illa. Går på medicin som gör mig helt nerdrogad. Min man håller mig inne...men men hoppas på en fika efter nyår då!!
  • Buggster

tortelinigratäng lät gott, hur gör du den? vill jättegärna ha receptet!!

• Buggster
    katten skrev 2009-12-11 23:36:36 följande:
    hej buggster kul o se bekanta ansikten här
    Detsamma katten!! alltid kul med folk man haft o göra med tidigare!! Hur är allt med dig?
  • Buggster
    Zhra skrev 2009-12-12 11:58:46 följande:
    Kokar bara upp tortellini på halva koktiden, blandar matlagningsgrädde och röd currypasta, häller i såsen i en ugnsform, på med tortellini, klipper i lite salami och täcker med ost. Sen ska den gräddas i ugnen tills osten har fått färg. :)
    Låter jättegott, ska pröva det så fort jag klarar av vanlig mat
  • Buggster
    katten skrev 2009-12-12 18:53:29 följande:
    ja visst e de hehe jo de bra här bara de vanliga graviditets besvären hehe trött,tungt, foglossning mm men annars e allt bra. hörde att ni skulle ha en till, Grattis! hur går de? illamående? hur långt gången e du?
    Tack tack!!
    Illamåendet är värst nu, går på receptbelagd medicin och är sängliggande. Skulle egentligen blivit inlagd men ville vara hemma med lillan! Har knappt fått i mig något sista veckorna. men med medicinen börjar det bli lättare, bara det att jag blir totalt nerdrogad och dåsar bort och sover dygnet runt. Är i slutet av elfteveckan nu. Så snart är den värsta tiden över.

Ja, foglossning är inget kul, det har redan börjat för mig också, men det är bara att bita ihop, har du ett sånt bälte?
  • Buggster
    katten skrev 2009-12-12 21:54:17 följande:
    usch då de va inte roligt men hoppas de går över snart, hade du så med R med? ja de brukar börja tidigt med andra barnet, jo ja har ett sånt bälte men tycker inte de hjälper så mycket osså nyper de på magen ist har du ett sånt?
    Nä hade inte alls såhär med R. Mådde illa men inte på långa vägar såhär. Och kräktes inte en enda gång. Ja jag har ett bälte, använder inte det så mycket heller. Inte förra gången heller. Är ju inte det mest bekväma. Något som jag tyckte gjorde skillnad var att ha en kudde eller två mellan benen när man sov, om man ligger på sidan.
  • Buggster
    katten skrev 2009-12-12 22:10:42 följande:
    hum va konstigt men håller tummarna att de går över snart, har du provat med soppor o yoghurt o så om du får hålla de nere? vila överlag har hjälpt mig mycket, jobbigast om man ska gå mycket eller ta upp saker på golvet men som tur e så e ju ja "ledig" så ja har kunnat vila när de behövs
    Ja jag har provat allt. Nu går det som sagt lite lättare, med hjälp av medicinen. Men det har tagit hårt på kroppen att vara så undernärd.

Ja vila är egentligen det bästa. Jag var sjukskriven från vecka 20 förra gången pga risk för förtidsbörd och kraftig foglossning så vet hur det känns!!
  • Buggster

hehe ja ibland måste man få klaga lite. Det är ingen baggis att vara gravid. Men resultatet blir desto bättre!

• Buggster

detsamma till er alla. Jag har varit och fått lyssna på litens hjärtljud idag, kändes otroligt skönt att få bekräftat att där bor nån inne!!

• Buggster

tack ja, nu hoppas jag allt fortsätter på den här vägen, känner den lill* varje dag ganska mycket nu också, trots att jag bara är i 14:e veckan. Sjukt mysigt är det iaf. Gott nytt år på er alla såhär på nyårsafton, hoppas vi kan ses efter nyår!!

• Buggster

6:e juli har jag bf, än så länge iaf, får se om det ändras på rul. Jag hade moderkakan i framvägg förra grav och började då känna vecka 13 så jag tror inte det bara beror på det...

• Buggster

1. Jag längtar efter den lille krabaten som bor i min mage, och efter att flytta till lägenheten vi fått på orrholmen.
    2. Tar med mig en underbar dotter och min man som blev min 1:e augusti.
    3. hoppas att allt ordnar upp sig för min man  med hans exjobb och att vi trivs fint i nya lägenheten, och att krabeten imagen mår bra och hela graviditeten kommer gå fint!

• Buggster

hej alla mammor! Hur har ni det?

Tänkte om vi skulle försöka få till en träff snart eller?
    Vad säger ni?

• Buggster
    Forsman skrev 2010-01-27 12:31:10 följande:
    Hej! Jag har det bara bra.  hur är det med dig? Jag tycker det låter som en  bra idé
    Det är bra, är otroligt trött, börjar inse hur jobbigt det är att ha en 1åring och samtidigt vara mitt i en graviditet. Tar fruktansvärt hårt på min kropp och psyke. Men det ordnar sig till slut. går in i 18:e veckan nu och har rul nästa vecka, ska bli skönt att äntligen få se att det finns nåt litet därinne, man tvivlar ju en hel del och har man dessutom en galen ungen som klättrar på en dagarna i ända så blir man ännu mer tveksam!
Svar på tråden Unga mammor i Karlstad