• M C

Bra filmer tips? Hjälp! Komedi, action, drama

Den förra tråden blev en kanontråd, det bara strömmade in bra fantasy/SIFI/äventyrsfilmer. Har du fler är det bara att skriva in dem så ska jag uppdatera TS där med. www.familjeliv.se/Forum-5-156/m47680086-1.html

Men nu behöver jag fler tips. Har så förbannat tråkigt jämt, vill se något bra.

Har du tips?
    Har sett några men glömmer bort vad de heter.
    Tipsa mig!
    Det är aldrig långt till hyrfilmerna!

Något i stil med Purpurfärgen vore aldrig fel.
    (ja, jag såg the terminal häromdagen)

• Svar på tråden Bra filmer tips? Hjälp! Komedi, action, drama
  • Stårschan

Nej, du ska inte se något sådant nu. Istället ska du satsa på "The man from earth" http://www.imdb.com/title/tt0756683/ En frän film om en forskare som har en liten avskedsfest för sina professorskollegor i en liten stuga eftersom han ska flytta. Vännerna tycker att det är synd, och han avslöjar att anledningen till att han ska flytta är att han är 14 000 år gammal, och har som vana att flytta när folk börjar upptäcka att han inte åldras. Kommer de att tro på honom? Många twister. Jag tror att just du skulle gilla den.

Vet gör blott den som vida far och färdas bland mycket folk
  • M C

Inga fler? Har många timmar att fylla med sånt här.

• Stårschan

Du har väl sett 'Idiocracy' hoppas jag?

• rosen76

Det finns ju mycket man kan rekommendera! Komedier, beror på vad du har för humor. Jag tycker dessa är sanslöst roliga: Brüno, Stephbrothers, Yes man, Dont mess with the Zohan, Sex drive, Animal, Scary movie (alla) o många fler. Action som är bra: Bourne identity ( och de två andra), Street kings, The kingdom, Death proof, Ironman, Blood diamond mfl. Drama: Million dollar baby, Stand by me, Gran Torino, American crime, Bad boys (den med Sean Penn från 1983), Döda poeters sällskap, A time to kill mfl.

• M C

Mång abra där, har sett hälften.
    Noterar resten! Tack!

• M C
    Stårschan skrev 2009-11-05 16:41:58 följande:
    Nej, du ska inte se något sådant nu. Istället ska du satsa på "The man from earth" www.imdb.com/title/tt0756683/ En frän film om en forskare som har en liten avskedsfest för sina professorskollegor i en liten stuga eftersom han ska flytta. Vännerna tycker att det är synd, och han avslöjar att anledningen till att han ska flytta är att han är 14 000 år gammal, och har som vana att flytta när folk börjar upptäcka att han inte åldras. Kommer de att tro på honom? Många twister. Jag tror att just du skulle gilla den.
    SKITBRA!
  • Stårschan
    M C skrev 2009-11-07 10:31:43 följande:
    SKITBRA!
    Tänkte väl att du skulle gilla den.
  • M C
    Stårschan skrev 2009-11-07 14:46:43 följande:
    Tänkte väl att du skulle gilla den.
    Har du fler? Jag ligger med ryggskott.
  • Free Spirit

Har i helgen sett:

Duplicity
    www.lovefilm.se/film/51871-Duplicity.do
    Spennedende spionfilm

Ghost
    www.lovefilm.se/film/13785-Ghost.do
    Romatisk, men inte en familie film.

Ellers kan jeg anbefale:

Bafana
    www.lovefilm.se/film/46682-Farv%E4l+Bafana.do
    Gripende film om en fangevokter forhold til Nelson Mandela

Gridiron Gang
    www.lovefilm.se/film/46679-V%E4rstingarna.do
    Spennede undomsfilm..

Hidalgo
    www.lovefilm.se/film/25583-Hidalgo.do
    Spennede hestekapløp..

Flightplan
    www.lovefilm.se/film/42384-Flightplan.do
    Mycket spennede Thriller med  Jodie Foster

Coach Carter

www.lovefilm.se/film/41100-Coach+Carter.do
    Også en undomsfilm som er verdt å se, basert på en sann historie

Ja dette var bare en smaksbit..

Men må så klart få med desse to perlene..som jeg aldri blir lei:

Speed 1
    www.lovefilm.se/film/12793-Speed+-+Special+Edition.do

Speed 2
    www.lovefilm.se/film/14795-Speed+2.do

• M C

Det var nån där som var osedd, ska kolla lite närmare på den.
    Tack!

Fler?

• Free Spirit

Jeg har mange forslag..kommer bare lite ann på hva du liker:

Komedie, romatikk, action, trhiller..You name it..

lite nyfiken på hvilken som var usedd?

• Free Spirit
    Free Spirit skrev 2009-11-08 18:41:59 följande:
    Jeg har mange forslag..kommer bare lite ann på hva du liker: Komedie, romatikk, action, trhiller..You name it.. lite nyfiken på hvilken som var usedd?
    Forlåt..såg tilbake på din TS og fekk mitt svar. {#lang_emotions_laughing}
  • Free Spirit

Så jeg tiittet tilbake i min hylle og fant desse:

Komedie:

Turner & Hooch
    www.lovefilm.se/film/42321-Turner+%26+Hooch.do

Hitch
    www.lovefilm.se/film/41333-Hitch.do

Action, drama, thriller:

Armageddon

www.lovefilm.se/film/12461-Armageddon.do

I robot

www.lovefilm.se/film/29264-I%2C+Robot.do

Con Air
    www.lovefilm.se/film/18795-Con+Air.do

Terars of the sun
    www.lovefilm.se/film/20068-Tears+of+the+Sun.do
    Krigsfilm

Sahara
    www.lovefilm.se/film/41520-Sahara.do
    Skatte jakt..mycket fart og spenning.

• M C

Free Spirit skrev 2009-11-08 19:19:09 följande:

Har sett alla och de är riktigt bra allihop.

Tack!
  • Stårschan

Jag kör hårt med lite fler skumma filmer.

Marionettactionhjältedockor från USA ska "rädda världen". Udda, satiriskt och jäkligt kul. Du kommer aldrig att kunna uttala "Matt Damon" på ett normalt sätt efter att ha sett den:
    Team America http://www.imdb.com/title/tt0372588/

Två rivaliserande trollkarlar (illusionister) i det viktorianska London. MÅnga twister.
    The Prestige http://www.imdb.com/title/tt0482571/

Sugen på att skratta så att tårarna rinner och du får ont i magen, blandat med kung fu? Kriget står mellan det stenhårda maffiagänget Yxgänget, och de fattiga boende i ett skabbigt hyreshus. Vem räddar vem?
    Kung Fu Hustle http://www.imdb.com/title/tt0373074/

• Stårschan

Krya på dig!

• M C
    Stårschan skrev 2009-11-09 10:17:29 följande:
    Krya på dig!
    Det hoppas jag!
  • Linn102

Mina favoriter är : # FORREST GUMP: Super härlig dramakomedi, en riktig GOODFELLING-film... Trots sin avsevärt begränsade intelligens lyckas Forrest Gump (Tom Hanks) bli elit-idrottsman, krigshjälte i Vietnamkriget och framgångsrik affärsman. Men det enda Forrest egentligen vill är att hans stora kärlek Jenny (Robin Wright) ska ha det bra... # CON AIR: en bra, väldigt rörande, amerikansk ACTION film... Cameron Poe, en välmeriterad soldat, blir dömd för dråp då han skyddar sin fru i ett barslagsmål. Efter åtta år blir han villkorligt frigiven. Han sätts på ett plan med USA:s farligaste fångar som skall föras till ett nytt supersäkert fängelse med det specialbyggda transportflyget Con Air. Plötsligt blir han indragen i ett kapardrama där vakterna tas som gisslan under ledning av Cyrus "The virus... # SOURCE CODE: en lite förvirrande men jättebra amerikansk SCIENCE-FICTION-TECHNO-THRILLER... Militärpiloten Colter Stevens befinner sig på ett uppdrag han varken förstår eller frivilligt anmält sig till. Plötsligt vaknar han upp på ett pendeltåg på väg mot centrala Chicago. Mitt emot honom sitter en kvinna han aldrig tidigare sett och när han ser sin spegelbild tillhör den en främmande man. Några minuter senare sprängs tåget och alla passagerare dör. Stevens vaknar upp omtumlad och fastspänd i en mystisk kammare. Från en videoskärm beordrar en kvinna honom, utan vidare förklaring, att återvända till tåget och återuppleva den okända mannens sista åtta minuter i livet ? tills han lyckas identifiera bombmannen... # GROWN UPS: en väldigt rolig, amerikansk KOMEDI film, med Adam Sandler

Svar på tråden Bra filmer tips? Hjälp! Komedi, action, drama