• Anonym (velig!)

Hur skulle ni göra angående jobb som personlig assistent?

Jag har nu gått brevid i ett par dagar som personlig assistent hos en brukare inom ett privat företag.
    Brukaren har typ avvecklat säkert 50 assistenter på bara 4 år och byter assistansbolag titt som tätt.

Har väl egentligen inga problem med brukaren ÄNNU men läste i en bok många assitenter som mått jättedåligt och varit ledsna och slutat där och tjänsten jag fick nu hade redan redan 2 innan fått men som sen tackat nej efter gått hos brukaren.

Känns inte som det mest givande jobbet precis eftersom brukaren ligger på soffan 24/7 ingen sjukdomsinsikt helt förlamad vägrar blöja och bajsar på sig flera gånger per dag så både han och soffan blir kladdig.

Till dilemmat då hur ska man göra stå ut med tjänsten på 64 % fast jobbet inte är det minsta givande eller sätta upp sig som timmis på olika ställen inom kommun och hoppas att man kan komma upp i mer än 64%.
    Är lite för feg med för att tacka nej till jobbet då jag redan fått nyckel och det till brukaren har dock inte skrivit på nått avtal ännu, men känns ändå som att det är ju ändå ett fast jobb så man kanske ska ge det en chans tills man hittar något annat och fortsätta vara timmis i kommun vid sidan av det!

Hur hade ni gjort?
  • Svar på tråden Hur skulle ni göra angående jobb som personlig assistent?
  • Lineatis

Jag skulle inte ta jobbet om jag hade minsta möjlighet att avstå. Risken är att du tvingas sluta efter ett kort tag och sen har du inga referenser från den här arbetsplatsen. Hur är det möjligt att brukaren kan vägra använda blöjor? Jätteäckligt! Överhuvudtaget är det konstigt att brukare som egentligen inte klarar sina egna liv kan ha rätt till PERSONLIG ASSISTANS. Något har definitivt gått helt snett mrd assistansen.

Svar på tråden Hur skulle ni göra angående jobb som personlig assistent?