Jag har arbetat med Mary Kay i snart fem år, men har nu "börjat sluta". Har lite svårt att slita mig, men jag har helt enkelt inte tid längre, vill prioritera annat och känner dessutom att jag gjort mitt på nåt sätt.
Fördelarna med Mary Kay är många: nya vänner, extra inkomst, bra produkter, nya kunskaper och häftiga upplevelser. Jag började under min studietid, bl a för att jag blev väldigt imponerad av produkterna som gjorde mer för min hy än något annat jag testat. Ett annat skäl var att dryga ut den skrala studentkassan. Jag lånade någon tusenlapp varje månad av mina föräldrar och det kändes inte bra. Men sedan jag började med MK har jag inte lånat en krona. Men du ska vara medveten om att det blir vad du gör det till. Du behöver jobba en hel del för att tjäna mer än lite extra fickpengar.
Det bästa med MK är dock tänkandet och den personliga utvecklingen. Det finns en otrolig och positiv kraft i MK som är svår att förstå innan man själv jobbat ett tag. Och då är jag ändå en torr, sur svensk i grund och botten! :o)
Den största nackdelen med MK är nog att så många tycker så mycket, ofta utan att ha någon egen erfarenhet. Det finns många fördomar som man blir ganska trött på.