• Baba Screetch

För/nackdelar med Mary Kay...

Jag vill höra från er som säljer/har sålt Mary Kay...

Vad är bäst med produkterna?
    Varför började ni?
    Varför slutade ni sälja om så är fallet?

Nå´t man behöver tänka på? osv osv....

Jag är sugen på o börja, men jag vill även veta mer av er som håller på eller som har sålt...

Positiva likväl negativa saker!

Hoppas på lite bra svar och tips

• Svar på tråden För/nackdelar med Mary Kay...
  • magen

Hej! Jag säljer lite smått =) Mary Kay passar min hy väldigt bra. Har alltid haft problemhy, men tack vara Mary Kays produkter börjar den ordna upp sig (jag vill tro att det är pga dessa iaf).
    Jag tycker att en nackdel är priset. Men för de som brukar använda dyrare produkter som typ clinique brukar inte reagera på priserna.
    Produkterna är lättsålda och man tjänar bra.. Men jag har svårt att finna tid att ägna mig helhjärtat åt Mary Kay som verksamhet. Det är först då som man kan leva på försäljningen..

• Bitbitten

Jag har arbetat med Mary Kay i snart fem år, men har nu "börjat sluta". Har lite svårt att slita mig, men jag har helt enkelt inte tid längre, vill prioritera annat och känner dessutom att jag gjort mitt på nåt sätt.

Fördelarna med Mary Kay är många: nya vänner, extra inkomst, bra produkter, nya kunskaper och häftiga upplevelser. Jag började under min studietid, bl a för att jag blev väldigt imponerad av produkterna som gjorde mer för min hy än något annat jag testat. Ett annat skäl var att dryga ut den skrala studentkassan. Jag lånade någon tusenlapp varje månad av mina föräldrar och det kändes inte bra. Men sedan jag började med MK har jag inte lånat en krona. Men du ska vara medveten om att det blir vad du gör det till. Du behöver jobba en hel del för att tjäna mer än lite extra fickpengar.

Det bästa med MK är dock tänkandet och den personliga utvecklingen. Det finns en otrolig och positiv kraft i MK som är svår att förstå innan man själv jobbat ett tag. Och då är jag ändå en torr, sur svensk i grund och botten! :o)

Den största nackdelen med MK är nog att så många tycker så mycket, ofta utan att ha någon egen erfarenhet. Det finns många fördomar som man blir ganska trött på.

• Baba Screetch

Tack för era svar!

Ja det brukar ju vara sådär med saker som ska säljas att det blir vad man gör det till

Jag är mest ute efter lite extra jobb, då jag jobbar redan och är nöjd med det jag har, men vore lite kul o testa nå´t nytt i liten skala

• Blomskan

Sedan 1,5 månad tillbaka ungefär är jag Mary Kay:are.. :)
    Hittils är det det absolut bästa jag har gjort.
    Den personliga utvecklingen är otrolig!
    Jag tror verkligen på det här och kommer förhoppningsvis snart kunna satsa rejält på det.
    Har också ett heltidsjobb vid sidan om. Just nu ger det mig så mycket mer än bara lite extra pengar.
    Eftersom jag är hyfsat nyinflyttad i min del av landet har det varit ett kanon bra sätt att lära känna nya människor.

För min del har produkterna hjälpt mig massor. Hade skittråkig hy i ansiktet tidigare. Och nu börjar den bli riktigt slät och fin!

Som sagts tidigare så var det för att lära känna folk samt att jag är trött på mitt nuvarande arbete.

Innan jag började ägnade jag ca 4 veckor åt att granska företaget kritiskt eftersom jag vägrade gå på en nit.

Än så länge är jag bara positiv och för mig som drömt om ett eget företag så är detta drömmen på en liten pinne.. :)

• Baba Screetch

kul med lite mer info

Spännande att du vågar satsa så fulllt ut, och kul att du verkligen granskat jag känner mig nog lite likadan, tror alltid att det finns NÅ`N hake nånstans

Men det kommer väl visa sig haha, just nu har jag ju inte hittat den

O jag tycker produkterna är toppen så det är väl bara o se glad ut o köra på

• Myr4n

Ja för Mary Kay låter för bra för att man ska kunna tro att det är sant men DET ÄR VERKLIGEN SANT!! :D Det är liksom en "rosa lull värld" med mycket omtanke kärlek och så osvenskat man kan tänka sig :P Det blir vad man gör det till och en utveckling får man på köpet vare sig men vill eller inte, kanon!
    Inget man binder sig till heller och man e ju sin egna chef, kanon!

• Bebbe2006

Mary Kay verkar sektaktigt. Det har jag alltid tyckt. Produkterna är inte bättre än andra produkter heller. Det tycker ingen av dem jag känner som har provat.

• Bitbitten

Klart att det verkar sektaktigt för törra svenskar! Det tyckte jag också i början. Eller egentligen fortfarande då och då..! :o) Både jag och min sambo fick bukt med våra hudproblem tack vare produkter från Mary Kay och det var samma sak för många av mina kunder. Varför skulle de annars ha kommit tillbaka om och om igen? Men som med allt annat passar det inte alla. Det fina med Mary Kay är dock att du får prova produkterna innan du handlar, du får gärna ta med prover hem och det är en generös nöjdhetsgaranti jag tror att få märken/återförsäljare kan matcha.

• Bebbe2006

Jag ber alltid om prover på dyrare produkter, och ävenom det förekommer att småtjejer som jobbar på Kicks och liknande ställen snörper lite på munnen som om de ägde stället, så köper jag alrig utan att ha testat.

• Blitz

Har INTE jobabt med det, men Va på Mary kay möte. Hjälp,. de va läskigt. Hon som sålde verka lite utav ett Ufo, hon va tydligen lärare men sa upp sig för att bara jobba med Mary Kay. DÅ undrar man ju hur bra hon tjänar? Plus att hon fick en rosa volvo  O diamantringar o saker hit o dit. Halva mötet så berätta hon om saker och hur kul jobbet va.. Inte för att jag brydde mig ett skit...Men det hon berätta lät lite sekt aktigt.

O hon slutar typ aldrig höra av sig..Så bli för guds skull inte så om du ska jobba med det.  Däremot så gilla jag produkten ja köpte {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden För/nackdelar med Mary Kay...