• Madickeri

Antik Spjälsäng

Hej
    Jag undrar om det är någon mer som har en antik spjälsäng...
    Vi fick hem min sambos spjälsäng som han haft när han var liten...
    Den måste vara gjord minst 1964... gjord i Vetlanda Sängindustri med patentnummer... Det är en växa-säng med lösa spjälor som man sätter på långsidorna... på gavlarna drar man upp spjälorna å vipps så har man både växasäng med spjälor...
    Undrar om det finns någon mer variant av spjälsäng ???

• Svar på tråden Antik Spjälsäng
  • Madickeri

Nappar ingen på detta...?

• Anni

Vad läckert att den fortfarande finns kvar!
    Och det verkar ju supersmart med spjälsäng och växa säng i-ett.

Vi har en vagga men antik är den väl inte. Det är min gamla som jag hade när jag var liten, tillverkad 1976. En vanlig vit som händer i en ställning och det säljs fortfarande likadana på typ Babyland.

• babylover

Jag har kvar min gamla säng som jag hade 1967,sen min bror och så mina tvä barn. Vi kommer dock inte använda den eftersom vi läst att man numera rekommenderar betydligt tätare mellan spjälorna för att undvika olyckor! Annars är sängen helt ok.

• Tin o Trolls mamma

Jag hade en sån säng till min dotter, men den försvann tyvärr i nån flytt. Om den är tillverkad 1964 skulle jag väl inte vilja kalla den antik precis, men gammal och lite kultig kanske!

(Maken är född 1961 och han gillade inte att nåt som var yngre än han skulle vara antikt! )

Ekorren.

• niclina

visst är det kul att sånt finns sparat. Vi har en vagga som pappa gjorde till min syster för 26 år sen, alla vi syskon har legat i den o nu vår lill*.

• Madickeri

Va mysiga inlägg...*ler*

• Minimum

Vi har sambons systers säng, den är väl från 1973 typ, himla bra och praktisk modell! Inte en skruv så långt ögat når när man ska sätta ihop den!!! det är spår i gavlarna och så sitter det metallöglor i långsidorna som man bara låter glida på plats i spåren på gavlarna! botten ligger i spår på träplugg, sänkbar sida är det oxå!!!

Svar på tråden Antik Spjälsäng