• gladiolen

Ni som har köksbordet i burspråk?

Vi planerar nu vårt hus och jag är lite fundersam över detta med burspråk.. Det finns ingen egentlig husmodell som är den som vi skall ha så jag kan visa åt er, men jag kan försöka förklara.. Vi kommer att ha köket och vardagsrummet brevid varandra på långsidan av huset och vi funderar om vi skall ha ett burspråk mellan kök och vardagsrum, samt sätta en kort vägg emellan köket och vardagsrummet för att avgränsa det lite.. Men det jag funderar på är om man har köksbordet i burspåket om man förlorar samlingspunkten i köket? Det är ju den centrala delen i köket där all diskussion sker efter jobbet m.m..Men köksbordet kommer en bit ifrån spisen och övriga bänkar där man tillreder maten?? Vi kommer ju förstås att ha en liten bardisk/köksö samt en kökssoffa.

Vad har ni för erfarenheter/åsikter om att ha köksbordet i burspråk? Har ni ngn bild på det?

Hoppas ni förstod vad jag menade, det är ju en hel djungel detta med att bygga hus....

• Svar på tråden Ni som har köksbordet i burspråk?
  • Susanne905

Vi har byggt ett ganska annorlunda hus, vi har i våra båda torn nere matsalsbord, helt öppen planlösning mellan kök/vardagsrum/matsal. Tornen i sig fungerar som burspråk... Sedan har vi även givetvis ett vanligt burspråk ut mellan tornen där vi har soffor och soffbord nere..

Svar på tråden Ni som har köksbordet i burspråk?