Inlägg från: AnnaGBG |Visa alla inlägg
  • AnnaGBG

Vart köper man en kattfälla??

Kolla först så det verkligen är lagligt att fånga katter i fälla....

• AnnaGBG

Men vad ska du göra när du har fångat dem?? Döda dem? Släppa ut dem igen? Fälla är fel väg här... Lägg FY-kristaller i dörröppningar eller stäng dörren...

• AnnaGBG

Jag vet inte men därför att det är någon som äger katten. Man kan ju inte springa runt och fånga hundar hur som helst.

• AnnaGBG

Prata med dina grannar och så får du sätta upp myggnat för de fönster och dörrar du vill öppna kanske. Det kan du nog få dina grannar att betala.

Katter som springer lösa är ett problem för många, jag vet det mycket väl men ge dig på ägaren, inte katten.

• AnnaGBG

Klarafina--Lugn i bussen här! Ingen har sagt att du inte får tycka det är jobbigt, sluta nu. Men vad vi säger är att man inte får plåga djur. Du får försöka hitta en annan lösning på problemet!

• AnnaGBG

Men att fånga katter i fälla är ju djurplågeri. Alltså har du sagt att du ska plåga dem.

• AnnaGBG

Jag kan svara för Bisou efetrsom jag förut ställde samma fråga...Därför att det verkar galet att fånga dem men alltså, ska du ha dem i buren för evigt eller? Du får ju inte löst problemet genom att bara släppa dem igen, så tänker du alltså ta livet av dem?

• AnnaGBG

Sätta sig på räcket eller vad det är täcket hänger över. Och hankattpiss är inte så lätt att få bort i tvätten.

• AnnaGBG

Mickan--Det kan du nog glömma! Vi är många som frågat

• AnnaGBG

Norahs mamma--Det är faktiskt en bra idé. TS, känner du ingen med hund som du kan låna hem några gånger. Koppla den utanför och låt den skrämma bort katterna...

• AnnaGBG

Eller en skrothög med trasiga rutor och det enda som är fräscht är baksätet därav ilskan...

• AnnaGBG

En dålig idé hade varit att vara vänligt inställd till en som skjuter katter utan att ens erkänna....

• AnnaGBG

Men!? Är det borta?? Säga vad man vill om Bängolles syn på saker och ting...men varför togs det bort? HUR stred det mot reglerna?? Man måste ju kunna få uttrycka sig även om man har fel

• AnnaGBG

Jaha, ja ok. Tack. Jag läser igenom reglerna med jämna mellanrum och förstod ändå inte vad det var som var felet egentligen. Men jag hade nog missat några rader i inlägget.

• AnnaGBG

Nej, därför att han uppmuntrade ingen, han skrev vad han gjort men att han ej rekommenderade det osv... Jag tycker INTE om innehållet i inlägget men jag förstod alltså inte EXAKT vad som stred mot reglerna...

• AnnaGBG

Ganska svårt tydligen... Jag uppfattade ditt första inlägg som att man kunde läsa i REGLERNA ( som man kan hitta högt uppe i ett blått fält ) vad som fick diskuteras.... Hm...trött...japp...
    Jag ber om ursäkt för att jag är trög Vad det gäller kattfällorna så är jag färdig... Godnatt!

Svar på tråden Vart köper man en kattfälla??