• Agoo

Fråga om Pergo =)

Efter 1 år och 7 månaders väntan har vi äntligen kommit med i en barnlöshet utredning. pga PCOn har jag ingen äl eller så kommer den vääääldigt sällan.
    Påbörjade min första pergo kur nu under veckan och tar sista tabletten imorn.

Undrar om det är för riskablet att mysa till det innan man ska göra vul med tanke på att det kan bli flerbörd?

• Svar på tråden Fråga om Pergo =)
  • Amazina

Det ska du absolut INTE göra! Tänk om det skulle visa sig att du får 7 ägg och att 5 blir befruktade. Vill du göra abort efter att ha kämpat med barnlöshet???

• Amazina
    Amazina skrev 2009-11-06 12:41:55 följande:
    Det ska du absolut INTE göra! Tänk om det skulle visa sig att du får 7 ägg och att 5 blir befruktade. Vill du göra abort efter att ha kämpat med barnlöshet???
    Oj, vad sur jag lät. Det var inte meningen!
  • Agoo

Nae det var ju därför jag frågade! Men misstänkte att de va så

• Hjärtat längtar
    Agoo skrev 2009-11-06 12:30:51 följande:
    Efter 1 år och 7 månaders väntan har vi äntligen kommit med i en barnlöshet utredning. pga PCOn har jag ingen äl eller så kommer den vääääldigt sällan.Påbörjade min första pergo kur nu under veckan och tar sista tabletten imorn.Undrar om det är för riskablet att mysa till det innan man ska göra vul med tanke på att det kan bli flerbörd?
    Vi har försökt i 1 år och åtta månader, och jag har ätit min första pergokur.
    Jag ska börja på nästa när jag fått min mens.
    Jag har inte fått göra VUL. Varför är det så olika.
    Jag har gjort blodprov för att se om jag har haft ÄL, men jag har inte fått svar på det än. Har jag inte haft ÄL, ska jag ta en dubbelkur.
    Men då tycker jag att de måste ha kolla upp mig med VUL. För dubbelkur måste ju ha ganska stark effekt!!??
  • Agoo
    Vi har försökt i 1 år och åtta månader, och jag har ätit min första pergokur.Jag ska börja på nästa när jag fått min mens. Jag har inte fått göra VUL. Varför är det så olika.Jag har gjort blodprov för att se om jag har haft ÄL, men jag har inte fått svar på det än. Har jag inte haft ÄL, ska jag ta en dubbelkur.Men då tycker jag att de måste ha kolla upp mig med VUL. För dubbelkur måste ju ha ganska stark effekt!!??
    Ojj.. varför har du inte fått göra Vul? Det är ju viktigt iom att risken för flerbörd..
    Jag fick typ som ett schema av BM när allt ska hända under alla cykeldagar med pergokur, Vul, äl, blodprover och hej o hå..
  • Hjärtat längtar
    Agoo skrev 2009-11-06 23:55:57 följande:
    Ojj.. varför har du inte fått göra Vul? Det är ju viktigt iom att risken för flerbörd..Jag fick typ som ett schema av BM när allt ska hända under alla cykeldagar med pergokur, Vul, äl, blodprover och hej o hå..
    har ingen aning, fick också ett schema med allt utom vul. Men om jag ska börja med dubbelkur ska jag begära vul, det vore väl tjänstefel av dem annars, tänk om de skulle vara orsak till en fyrling-graviditet t.e.x.
  • Snöflinga
    Hjärtat längtar skrev 2009-11-07 00:07:14 följande:
    Agoo skrev 2009-11-06 23:55:57 följande: har ingen aning, fick också ett schema med allt utom vul. Men om jag ska börja med dubbelkur ska jag begära vul, det vore väl tjänstefel av dem annars, tänk om de skulle vara orsak till en fyrling-graviditet t.e.x.
    Jag får inte heller göra vul, bara blodprov efteråt.
    Jag har ätit trippelkur utan vul! Men jag har också haft svårt att få ägglossning, trots trippel kur. Men jag var nojig innan
  • Agoo

Men jisses! Hur kan dom inte göra vul på er :s
    Vilka landsting är det ni tilhör? fattar inte att det kan va så olika.

• jessipessi

jag äter trippelkur nu o ska ej heller göra vul.inte ens kontakt med min läkare

• Hjärtat längtar

tycker det är dåligt att de inte gör vul! Ska man behöva gå privat för att det ska bli redigt gjort eller? det är ju bra att göra vul också för att se när ÄL kommer...

• Agoo
    jessipessi skrev 2009-12-19 10:42:05 följande:
    [citat]
    jag äter trippelkur nu o ska ej heller göra
  • Agoo
    Hjärtat längtar skrev 2009-12-19 10:47:22 följande:
    tycker det är dåligt att de inte gör vul! Ska man behöva gå privat för att det ska bli redigt gjort eller? det är ju bra att göra vul också för att se när ÄL kommer...
    Hur har det gått för dig? Äter du dubbelkur nu eller lyckades du få ÄL med enkelkur? Gjorde vul igår efter att ha avslutat min dubbelkur och han kunde se 2 äggblåsor som va ca 11mm stora... rekord
  • Agoo

Jessipessi: Inlägget såg lite lustigt ut efter att ha citerat så jag skriver väl igen om inte du heller ser vad jag skrev
    Tycker du ska kontakta din läkare o fråga varför de inte gör vul, tänk om många äggblåsor mognar till sig o de blir flerbörd?

• jessipessi

jo sant. det e lite sent nu kanske om där händer nåt denna månaden för jag har redan haft äl o vi har haft samlag o allt så vi får se i januari om där e nåt eller några eller inget :)

• Hjärtat längtar
    Agoo skrev 2009-12-22 09:06:22 följande:
    Hur har det gått för dig? Äter du dubbelkur nu eller lyckades du få ÄL med enkelkur? Gjorde vul igår efter att ha avslutat min dubbelkur och han kunde se 2 äggblåsor som va ca 11mm stora... rekord
    Jag gjorde ju ett blodprov efter första kuren som visade ÄL, sen har jag inte tagit nåt mer blodprov på dag 21. Tredje kuren blev enkel, men nästa blir dubbel.
    Jag vill också ha VUL!
    Vi har påbörjat vår utredning nu äntligen!
    Det kanske blir tvillingar för er då? Hoppas det tar sig!
  • Agoo
    Jag gjorde ju ett blodprov efter första kuren som visade ÄL, sen har jag inte tagit nåt mer blodprov på dag 21. Tredje kuren blev enkel, men nästa blir dubbel. Jag vill också ha VUL!Vi har påbörjat vår utredning nu äntligen!Det kanske blir tvillingar för er då? Hoppas det tar sig!
    Läkaren som gjorde vul verkade inte så jätte insatt i det men det blev ju åtminstone inget sexförbud Och sen vet jag inte om det blir Äl av det, hur stora ska äggblåsorna va för o lossna?

Håller tummarna för dig nästa gång
  • Hjärtat längtar
    Agoo skrev 2009-12-23 12:18:00 följande:
    Läkaren som gjorde vul verkade inte så jätte insatt i det men det blev ju åtminstone inget sexförbud Och sen vet jag inte om det blir Äl av det, hur stora ska äggblåsorna va för o lossna?Håller tummarna för dig nästa gång
    Tack, håller tummarna för dig också.
    De brukar lossa vi 20 mm har jag hört.
    Jag har ingen aning om när jag har ÄL, ÄL-test funkar inte på mig. Skulle vilja göra VUL så man får lite koll...
Svar på tråden Fråga om Pergo =)