• Ia 70

Vilken vagn till Sälen?

Vi åker till Sälen i vinter o denna gång med en baby-Luka som kommer att vara ca 4 månader då. Vilken vagn rekommenderar du att vi ska använda för att lätt kunna ta oss fram i snö + att det gärna ska vara ombonat så att han inte fryser?
    Tänkte köpa begagnat.

Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Svar på tråden Vilken vagn till Sälen?
  • Fotavtryck

Har sett att det finns pulkor för bebisar som dom kan ligga i. själv använde jag en badbalja med filtar o fårskinn i.

o sälen har plogade vägar så du behöver inte gå i lössnö om du inte vill. Så det spelar ingen roll vilken vagn du väljer. Rullar den annars så rullar den nog där me.

• Ia 70
    Fotavtryck skrev 2009-11-06 13:20:50 följande:
    Vad har du idag?
    Jag har en Bugaboo men den vill jag inte ta med dit och en emmaljunga cerox 360 svängbara hjul, men förr förra året när vi var där i Lindvallen så gick det knappt att köra för all snö, var ju bara vägarna som var någorlunda plogade.

Asså pulka eller balja funkar ju inte för oss tycker jag. Vagn behöver vi känns det som.
  • Miss Lau

Vår UJ fungerar utmärkt i fjällen och jag har traskat runt båda på vägar och i barnbacken med den under flera semesterresor.

• resemamman

Bugaboo'n med vinterhjul verkar vara en perfekt lösning! Vi har haft vanliga sulkys och UJ-vagnar i fjällen, och det har fungerat utmärkt.

• Joico

Alla vagnar som har normala/stora hjul som är fasta, passar väl Babytravel Grizzly, Teutonia har typ Mistral och Prestige. Alla Emmaljungas som inte har svängbara hjul, samma med Brio.

Annars kanske ni kan köpa miniskidor (såna som man snör runt fötterna) och pyssla ihop nåt bra. Jag tror vi hade så på barnvagnen när lillebror var liten.. massa spännband runt barnvagnens hjul och så stod hjulen på miniskidorna

• La Lola
    Joico skrev 2009-11-10 21:09:54 följande:
    Alla vagnar som har normala/stora hjul som är fasta, passar väl Babytravel Grizzly, Teutonia har typ Mistral och Prestige. Alla Emmaljungas som inte har svängbara hjul, samma med Brio. Annars kanske ni kan köpa miniskidor (såna som man snör runt fötterna) och pyssla ihop nåt bra. Jag tror vi hade så på barnvagnen när lillebror var liten.. massa spännband runt barnvagnens hjul och så stod hjulen på miniskidorna
    När min äldsta var liten fanns det skidor för barnvagnar.
    Vet ej om det finns nu....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Joico

Ja visst har det funnits!? Det låter så jäkla bekant, och troligen därifrån idén kom till hur lillebrors vagn fick skidor..

Dumt att det inte finns, skitsmart ju!

La Lola skrev 2009-11-10 21:30:02 följande:

När min äldsta var liten fanns det skidor för barnvagnar. Vet ej om det finns nu....
  • boki

Jag bor i Sälen och vi har haft babytravels barnvagn och emmaljunga cerox, dom fungerar bra. Om ni inte vill köpa en vagn så har alpinbutiken och dalskidan snövänliga vagnar för uthyrning, smidigt då vagnen tar stor plats i bilen.
    www.dalskidan.se (deras vagn kan man få med skidor)
    www.alpinbutiken.se

• Ia 70
    boki skrev 2009-11-11 11:47:55 följande:
    Jag bor i Sälen och vi har haft babytravels barnvagn och emmaljunga cerox, dom fungerar bra. Om ni inte vill köpa en vagn så har alpinbutiken och dalskidan snövänliga vagnar för uthyrning, smidigt då vagnen tar stor plats i bilen. www.dalskidan.se (deras vagn kan man få med skidor)www.alpinbutiken.se
    åååå hej o tack sååå mycket
Svar på tråden Vilken vagn till Sälen?