• TigerMåne

SÖTSUGEN!

Tror jag blir galen snart, är hela tiden sugen på choklad, kanelbullar, muffins...
    Mitt begär är tusen ggr starkare än förut, hjälp! Hur fasen står man emot?

Har ni några cravings?

• Svar på tråden SÖTSUGEN!
  • Lisen76

Vaniljmunkar den senaste månaden.... Enda sättet att stå emot är att låta gubben gå och handla! Är jag själv i affären följer det med en eller ett par hem - det är givet. Det var helt klart bättre i början när jag var sugen på jordgubbar, färskpressad apelsinjuice och mjölk.

• Kindwords

Jag känner igen mig. Tyvärr. Det som gör det extra svårt är att jag använder graviditeten som en ursäkt för att få ge efter för godissuget. Fegspel.
    För min del vinner jag kampen mot sötsuget bäst om jag håller mig sysselsatt hela tiden. Att sätta sig framför tv´n där det passar alldeles utmärkt att låta händer och mun samarbeta är ju t ex dömt att misslyckas...

• TweleGirl

ooooh...... vaniljbullar.... ni vet... såna där med socker på och klet inuti.. MMMMMMM...

• TigerMåne

Lägg av! Åh nu blev jag sugen på vaniljbullar åxå!!!

Ska träna om ett tag, hoppas jag inte "hinner" baka efteråt!

• Kindwords

Kan inte låta bli ett tips nr 2: Läs inte sådana här trådar för då är risken stor att du blir sugen på saker som du inte hade en aning om att du ville ha mest av allt. (Vaniljbullar t ex...)

• TigerMåne

HAHA

Visst är det för jävligt???

• lata kocken Johanna

något som brukar hjälpa för många är att äta några nötter och lite mörk choklad

det är inte så mycket socker i men ger lite känslan av att man syndat

varken mörk choklad eller nötter är onyttigt i små mängder (normalsmå menar jag . inte miniminiportioner)

• Poppi

Har fått nåt otroligt sug efter havrebollar!!! Köpte en hel ask med 16 stycken i igår och dom lär väl vara uppätna inom de närmaste dagarna...:=)

• doktorC

Nötter är ett bra tips! Är inte onyttigt i stora mängder heller om du frågar mej

• lata kocken Johanna

hehe

beror på hur stora mängder menar väl egentligen att man inte ska täcka sitt kaloribehov med nötter och mörk choklad
    en varierad kost är ju det bästa

en riktigt mörk choklad innehåller ju inte så mycket socker och dessutom en hel del mineralämnen - och de flesta klarar inte av att äta några stora mängder
    och nötter innehåller bra fetter och en massa annat smått och gott

• doktorC

mörk choklad - jag bara önskar att jag kunde tycka om det! har övat och övat med små bitar, men nej, det går liksom inte hem. tror det är kombinationen av sött och bittert som jag har svårt för.

jag äter massa nötter, och andra nyttiga fetter, i mängder som jag märker att andra förvånas lite över. jag tror stenhårt på att det är bra, jag är sällan sötsugen eftersom jag blir behagligt mätt (är inte ett uns överviktig heller)

• Lupinen69

Kan inte sluta tänka på kolabönor sedan i söndags, då vi köpte och åt lite på Mikaeli Marknad på Fredriksdals friluftsmuseum i Helsingborg! Hittade inga i affären igår kväll och blev nästan hysterisk. Idag ska jag ha!!! Känner även jag att mitt sötsug ökat de senaste veckorna (är i v 14 nu). Vet inte varför, försöker parera med riktig mat men ibland är det svårt att stå emot.

• miLLus

sötsugen går inte att kämpa,, drömmer om choklad hela tiden i stortsätt.. huset är fullt av papper från dubbelnougat.. usch nu kom jag på att all choklad va slut =/
    men i början av graviditeten ville jag bara ha skumma saker.. som spenatsoppa, korvstroganof osv..

• Mamma 80

Mitt sötsug försvann nästan helt när jag blev gravid...ska jag anse mig lyckligt lottad eller??

• pannkaka

(gömmer diskret undan min 200g chokladkaka)

• TigerMåne

Hihi, här är jag helt GALEN i just choklad!

Äter nu en Tip Topglass, inte så dumt det heller

Stå emot...??? Inte lätt...

• Lillrobban

I början var jag inte heller sugen på sött, vilket jag tyckte var helt underbart eftersom jag normalt alltid är sugen. Tyvärr höll det inte i sig hela graviditeten, nu är jag ständigt sugen och ger efter för det allt som oftast. Hade också önskat att suget skulle dämpas om jag till exempel åt lite mörk choklad, men det funkar inte på mig.

• doktorC

jag är också mer sötsugen nu som gravid. dessutom har jag slutat med kaffe och ersätter en drog med en annan. men nu ska jag skärpa mej...

Svar på tråden SÖTSUGEN!