• Scratchy

Skräck- och spökhistorier

Nu är det dags att berätta spökhistorier för varandra! Eller, skräckhistorier om man tycker det är ett bättre namn (behöver inte ha några spöken).

Det är alltså inte självupplevda spökincidenter (typ anden i glaset) jag efterlyser, eftersom det är fullt av sådana i andra trådar, utan istället riktigt hemska påhittade historier som man kan skrämma skiten ur sina kompisar med sent på kvällen.

Shoot!

• Svar på tråden Skräck- och spökhistorier
  • eklund294

Det var en gång ett par som åkte på en landsväg i södra USA, dom var påväg till ett hotell. Dom, hade kört några mil när killen fick syn på en gammal rostig kyrka och han såg en mörk figur slänga ner nånting stort och vitt i ett svart rör. Han blev rädd och körde fort därifrån. Han berättade det för tjejen när dom kom fram till hotellet men hon trodde inte på honom. Senare på natten när dom låg och sov så hörde killen ett brak nere i hallen och han hörde hur nån kom uppför trappan och han såg hur dörren öppnades och två vita ögon stirrade på honom. Nästa morgon fann personalen, killen inlindad i ett lakan och han hade fått ögonen utstuckna. Tjejen sörjde honom länge och hon blev aldrig normal igen!

jeepers creepers!
  • Julia Styles

Fan vad bra historier ni kan tyvärr så är jag dålig så jag vill inte skriva nåt men är alla historier Sanna är faktiskt GANSKA rädd!! I alla fall om flickan som sprang ner för en trappa och hörde sin mamma två gånger. Och med clownen som staty och barnvakterna OCH när ett bar åkte med pojkvännens pappas bil och ja bensinen tog slut såååå läskigt jag lovar deeeet????

• the grudge

Det var en gång en flicka . Hon skulle vackta 2 barn när föräldrarna hade åkt så nattade flickan barnen. När flickan gick ner hörde hon en duns flickan sprang upp inget hade hent . Men fönstret var öppet så hon stängde de. Eftär en stund hörde hon en till duns så hon gick upp och kolla inget hade hent förutom att en clownstaty stod vid fönstret men det märkte inte flickan . Så hon gick ner och då tredje gången hörde hon bara ett skrik . Flickan sprang upp så snabt hon bara kunde och där vid sängarna ligde dom 2 mördade barnen och clownstatyn var blodig

• Zeze424

Det var en gång en tjej som hette Mina. Hon åkte till hennes kompis hus. Hennes kompis bror våldtog Mina. Jalla slut. Haaade

• Zeze424

En tjej skulle vakta 3 barn. Alla var killar. En som var 7 en som var 5 och en som var 3. Mamman hade sagt till tjejen att hon kunde ringa ifall dom var olydiga eller något. Tjejen ringde och sa: Din dotter är alldeles blodig. Mamman sa: Hahah, vilken dotter?

Tjejen sa: Den med vit blodig klänning och trasligt hår? Du sa ju att du har 3 barn.

Mamman: 3 söner.

Det blev tyst. Barnvakten lämnade killarna för en kort stund. Hon kollade badrummet. Killens huvud var avhugget. Hon hörde skrik så hon sprang för att kolla vad son hände. Hon såg 2 döda killar och en lapp. "Du är nästa" stog det på lappen. 5 sekunder senare fick hon en yxa i huvudet...

• KakanSmakan

Usch vissa berättelser är riktigt otäcka.

Sen undrar jag med vad det är för barn som skriver i tråden? Samma skrivsätt och språkbruk som högstadieelever... Visste inte att det fanns så många barn här på FL. Finns ni i andra trådar också? Eller är ni bara här och spökar?!??

• jagälskarbajs

Hej jag kan en läskig skräckhistoria! Men den är så läskig att jag inte vågar skriva den annars så kommer jag kissa på mig. Sök på den någon annan stans ????????

• Julia  Gomezz

Jag ska bäreta en sak... Den är inte sann lovar!!!... Det var en gång en tjej och en kille. Dom lånade killens pappas bil.. Killen heter Tom säger vi och tjejen får heta Moa. Efter en stund så stannade bilen.. Det var slut på bensin. Så då sa Tom till Moa att han skulle ta bensin bunken och leta efter en bensin mack här i närheten och att Moa fick vänta i bilen och inte gå ut!! När Tom hade gått så satt Moa på radion och på radion då sa dom.. Att en kannibal hade rymt från ett mentalsjukhus(special) Moa tyckte att de var hemskt så hon bytte hon bort och sat på rix FM. De kom hennes favvo låt så hon höjde och stampade med hennes fot i takt med låten... Sen när låten nästan var slut så hade hon slutat stampa. Ho hörde någon annan stampa nånstans.... Efter ca en halvtimme så kom polisen. Med en pistol och skrek till Moa '' HOPPA HUR BILEN OCH HOPPA IN I POLISBILEN OCH TITTA INTE BAK!!!!'' Moa gjordesom polisen sa.. När hon närmade sig polis bilen titta hon bak. De var en kannibal som hade en kniv i handen och hade Toms huvud i handen och dunkade huvudet mot bilens tak (kannibalen hade skjärt av huvudet och sat på Toms döda kropp) Efter några år fick hon än kille o han hette Liam .. Det hände samma sak men fast på Moa denna gång!!!!!!! Som jag sa i allra första början , det är inte sannt!!!!! LOOOOVAR

Aaaaaafamiljelivaaaa
  • Farlig

Så du har mitt nummer ut i fall?
    - Ja, självklart! Svarade Sara som skulle sitta barnvakt för ludde & viktor på 7 år.
    - Gå nu, ha så trevligt med er utekväll!
    - Hejdå ungar, ge mamma & pappa en kram!

Ludde & viktor ger deras föräldrar en stor kram innan de for iväg på sin date.

- Okej, vad är planen för ikväll killar?
    - Jag vill se film! Svarar viktor glatt.
    - Samma här, bara det är en läskig film som är barnförbjuden! Svarar ludde.

Sara fick tydliga besked av föräldrarna vad som är okej & inte, skräckfilmer var inget för två småbarn. 

- Vet ni vad killar, om ni gör er i ordning och borstar tänderna så plockar jag fram ett par filmer och ställer teven i ert rum. 

Pojkarna ler och går med bestämda steg upp för trappen till badrummet.

I vardagsrummet står teven och flimrar i väntan på att slockna. Sara kopplar ur alla sladdar och bär sedan teven upp för trappen in till ungarnas sovrum.

Samtidigt som Sara kopplar in teven hör hon ljudet från ludde & viktor båda från badrummet.

- Går det bra killar? Frågar sara.
    - Ja då, vi är strax klara!

Medans Sara väntar på att filmkvällen ska starta ringer telefonen i köket. Sara går ut för ungarnas sovrum men stannar upp ett tag för att spana in deras två meter långa clown docka. Ruggig, tyckte hon. Nu har telefonen ringt i snart en halv minut så hon skyndar sig ner för trappan och svarar sedan i full hast.

- Hallå?!
    - Ja, hej Sara det är Veronica, ludde & viktors mamma.
    - Jaha, hej!
    - Jag ville bara se hur det är med er, sköter dom sig?
    - Jaa visst gör dom det! Säger sara skrattandes.
    - Vad bra, är det något ringer du bara.
    - Självklart, men nu när du säger det undrar jag om det är okej att flytta på er jättelika clown docka? Vi ska nämligen ha filmkväll i ungarnas rum och-

Innan Sara hann säga klart sin mening avbröt Mamman henne.

- Vad sa du?
    - Jo, jag undrade om vi kan flytta er jätte docka ur pojkarnas rum, den ger mig lite kalla vibbar haha.

Mamman blir stum ett tag men säger sen snabbt:

- Sara, ta med dig barnen och spring ut ur huset, vi har ingen clown docka!

Innan Sara hann svara bröts linjen.

Klockan är 02:30.
    Mamma & Pappa är hemma från sin utekväll.
    När de svänger av vägen för att gå in möts de av polis och ambulans.
    Hemmet var avspärrat. 

Ingen såg varken Sara eller barnen vid liv igen.

-

• Emyricon

There is nothing like the laughter of a child. Unless its 2 a.m and you are home alone... 

Dont be afraid of the dark. Look to your right, look to your left. Look up, look down. But dont turn around. She doesnt like to be seen.. 

Tonight when i tucked in my baby boy he said "Daddy I am scared, there is somone under my bed" to comfort him i bend over to take a look. Under the bed I saw my son starring at me and he said "Daddy I am scared, there is somone in my bed"

There was a picture in my phone of me sleeping. I live alone.. 

I just saw my reflection blink.. 

Day 312 - still no internet. 

Svar på tråden Skräck- och spökhistorier