c0ol skrev 2009-11-07 10:52:15 följande:
Modemet har sällan en trådlös router i sig, så troligen måste du använda kabel.Men du säger att du har ett inbyggt modem, är det ett som du stoppar ett simkort i? då kan det ju gå att köpa ett här och prova,om nu den inte är bunden mot din operatör du har där du bor.Men vore lite lättare att hjälpa om du kunde skriva var du bor nu, och vilken operatör du har för ditt inbyggda modem.
Alltså jag vet inte om den har modem, jag menade nog något annat då. Alltså att jag kan surfa trådlöst utan koppla in mig. Vi har ett modem här hemma som är kopplat till en stationär och så använder vi två laptops. Man kan liksom söka nät och har de inte lösenord så kan man koppla in sig ( nu gör vi inte det eftersom vi har eget

Tror inte den är bunden till nåt eftersom jag använder den lite överallt, typ resturanger, hemma hos andra och så.
Anatha skrev 2009-11-07 13:23:01 följande:
Nej du ska inte behöva installera något om du kopplar in med sladd. Jag ska försöka spalta upp så du föstår skillnaden mellan vad som finns i laptopen och vad som finns där du vill ansluta. I din gamla laptop hade du förmodligen bara nätverkskort och inget trådlöst närverkskort så du var tvungen att koppla in en sladd. I den du har idag verkar du ha trådlöst nätverkskort. Det innebär att du kan surfa med både sladd och trådlöst. Du kan även ha ett 3g modem inbyggt i datorn men det skulle du nog veta i så fall. För att kunna surfa med 3g modem behöver du ett simkort (likadant som i mobilen). Har du inget inbyggt 3g modem så kan du när du köper kontantkort eller abbonnemang köpa ett löst sådant. Det kopplar man in i en USB port (samma port man kopplar tex kamera i). När du sedan ska koppla upp datorn måste du ha nät att koppla mot. Din pappa har ju bredband så där finns ett nät. Förmodligen har han inte trådlöst vet han inte är det förmodligen så. Då måste du ha en TP kabel en sådan som jag postade bild på tidigare. Den ska du koppla mellan din dator och din pappas internetmottagare. Och då ska det fungera. Har han trådlöst så kan du söka efter trådlösa nät du kanske t.o.m. hittar något trådlöst som inte är hans som du kan sorfa på. Köper du kontantkort för surf så surfar du på 3g nätet mobilt.
Tack för din förklaring! 3g har jag nog inte (inte vad jag vet iallfall) det är denna datorn jag har
www.ladieslaptops.com/index.php&productId=7&ccSID=1b192f44718ba2b141fcb881e3a4c656
Snälla ni är som tar er tid!