• Anonym (Orolig!)

Hjälp! Något knepigt i armhålan..

Jag går direkt till saken;
    Igår morse när jag stod i duschen och tvålade in mig upptäckte jag något märkligt i min högra armhåla.
    Det kändes lite hårt, men gjorde inte ont. Jag kände efter i min vänstra armhåla men känner inget liknande där.

Efter duschen kikade jag i spegeln, och när jag sträcker armen rakt uppåt så buktar det ut något ur min armhåla! Det ser ut som en sträng, ett par centimeter lång, och smal. Det ser ut som benet man kan se i handleden.

Vad är detta?! Det gör som sagt inte ont, men känns läskigt. Jag har inte känt någon knöl i något av brösten, det har jag kontrollerat.

Jag har nyligen slutat med p-spruta. Det har gått drygt 2 veckor sedan jag skulle ha tagit nästa injektion. Om det kan ha med saken att göra vet jag inte. Jag har även haft rikliga flytningar de senaste dagarna..

Är det någon som upplevt liknande, eller som kan tänkas veta vad detta är? Jag blir så nojjig och orolig att det skulle vara cancer eller liknande, men känner mig ändå lite för fjompig för att åka in och kolla upp detta.

Vore grymt tacksam för svar!

• Svar på tråden Hjälp! Något knepigt i armhålan..
  • Anonym (kolla upp)

Hej TS, min mamma upptäckte något liknande i sin armhåla för flera år sedan. I hennes fall var det olyckligtvis cancer. MEN oftast är sånt bara förstorade lymfkörtlar tex. Min mamma hade bröstcancer som spridit sig till lymforna i armhålan.

Gå och kolla upp det snarast.

• Anonym (Orolig!)

Usch, vad otäckt...
    Jag hoppas på att det bara är något hormonellt eller liknande.
    Styrketränade i början av veckan och ökade en del i vikt på bröst och triceps vilket resulterade i en sträckning i höger överarm.
    Kanske kan det vara en sena som sticker ut? Äsch, bäst är väl att kolla upp det, vill nog bara hitta rimliga, ofarliga förklaringar till detta.

Men jag ska ringa till vårdcentralen på måndag morgon och höra mig för.
    Tack för att du svarade!

Svar på tråden Hjälp! Något knepigt i armhålan..