• Gersemi

Gravidjeans -tortyr?

Köpte ett par gravidjeans då jag ville känna mig lite välklädd även när magen har blivit större, men jag måste säga att det var det hemskaste tortyrredskapet jag varit med om! I början gick det ju bra,när magen inte var så stor, men aj vad de skär in i magen nu! Den där idiotiska kanten av det stumma jeanstyget mitt fram är hemsk, framför allt när man sitter ner. Att köra bil i dem är inte att tänka på!

När jag köpte dem (PoP) tänkte jag att kanten ändå var så lågt skuren, och det mjuka stretchtyget gick så långt upp att det säkert skulle gå bra, men ack vad jag bedrog mig!

Är det någon annan som har erfarenheter kring detta? Gärna bättre, så man kan få tips om hur man kan vara välklädd...

• Svar på tråden Gravidjeans -tortyr?
  • Marleen

jag kör stenhårt på leggins, tajts och snygga tunikor i alla dess former... skit snyggt och djävulsk bekvämt ;)

• Lakshmi

Jag köpte också ett par på PoP, men jag var tvungen att ta ur resåren som var i mudden för att kunna använda dem. Sen när jag blev ännu större sydde jag på en ny mudd så att de blev bekvämare. Efter det funkar de fin-fint.
    Hade aldrig kunnat ha dem så som det var tänkt, och då har jag ändå en väldigt liten gravidmage.

♥ BF 2009-11-13 ♥
  • Bettybett

Veromoda har gravidjeans i streatch med högg mudd typ 20-30 cm. Vet inte hur de är när magen är större. (jag är i v 18) men de känns rymliga i magen och man känner sig fin i och med att det stretch i benen,

• johandra

Byxor med mudd är värdelöst sent i graviditeten...köp ett par med HÖG midja istället,såna byxor kommer du älska,dom håller dessutom upp magen åt dig så det blir inte lika tungt

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
  • Sessan4

Har ett par mammajeans som jag köpte på ELLOS.. de e bekväma om man står upp men när man skall sitta hasar de ner på rumpan en bit o trycker över kissblåsan (där hatr man ju tryck ändå om man säger) Använder nästan bara svarta gravidbyxor som tex dessa

www.barnlycka.se/sv/artiklar/mamma/graviditet/lundmyr-gravidbyxa.html

SUPERSKÖNA

Längtar efter min lilla
  • Gersemi

Tack för alla tips Tänkte att jag kanske skulle förtydliga: mina jeans har alltså hög midja (mudd) som når ända upp till brösten. Probelmet uppstår där mudd möter jeanstyg, där är det stumt och trycker. Blä!

För att säga något positivt om PoP så har de helt underbara svarta 'pösiga' leggings (vet inte vad jag ska kalla dem) med snoddar längst ner. De är gudasköna och hur snygga som helst! Tror att jag ska skaffa ett till par sådana och så köra på tunikor. Mina vanliga tröjor visar för mycket mage nu

• Änglasöt

H&M har ett par jeans som jag köpte i sommras, har sett att dom fortfarande finns kvar Är hur sköna som helst, ingen sån där hemsk kant som du pratar om...utan en jätteskön övergång till mudden som går över hela magen! Har nämligen prövat flera mamma-jeans...och alla som jag prövat har den där hårda osköna kanten förutom just dessa. Så pröva, snygga är dom också! Har varit mitt favorit-plagg under graviditeten och är fortfarande. Men om nån vecka har dom nog tyvärr blivit för små för mig, känns redan nu lite för tajta. Väntar tvillingar som är beräknade 27 dec...så har rätt stor mage nu.

• aaiva88

jag har också sånna däringa PoPjeans och jag måste säga att det kan ju inte ha varit en kvinna som designade dem och om det va det har hon aldrig varit gravid. VARFÖR KORSAS DEN HÅRDA MUDDEN RAKT ÖVER KISSBLÅSAN?! som om man behöver mer tryck där. är man bara det minsta kissnödig i jeansen känns det som om man ska kissa på sig. smart.

• Eleni

Gravidkläder är så enormt överskattade. Enligt mig är de flesta helt värdelösa för ändamålet, urtåkiga i designen och SVINdyra! Blir inte klok på det, hur kul är det att köpa nåt som passar tre månader kanske och sedan känns helt knäppt att använda efteråt? nej tacka vet jag det vanliga modet, att det finns så mycket nu att välja på och att det finns tajts! har två par riktigt låga jeans som jag köpt för graviditeten och dom får jag på mig nu två dgr före bf. och jag kan ha dem efteråt också. Svinbra! Däremot amningsbhar och amingstoppar tycker jag är världens bästa uppfinningar!

Svar på tråden Gravidjeans -tortyr?