PVeraB skrev 2009-11-10 20:37:43 följande:
Okej, nä du har rätt de hjälper ju inte där. Tycker tyvärr inte det hjälper så mkt att sitta ner. Helst liggande med bena upp i vädret. Går ju inte ligga så hela dagarna. Jag har just gått och blivit arbetslös (jobbar som fritidspedagog) och i detta nu jobbar jag när de ringer in mig. Vilket kan vara mkt eller lite beroende på. Vet inte hur lätt det är att bli sjukskriven då?Sist hade jag ett längre vikariat och hade nog kunnat bli sjukskriven men vägrade eftersom jag misstänkte jag skulle bli galen gå hemma. Tog semester en månad innan BF och himmel det var ett klokt beslut.Har du HP?Å förresten, det är ju jätte jättenära för dig nu!! Roligt, snart är liten din här Så jag hoppas inte jag får nå svar på det här inlägget
Jag känner mig lite uppgiven faktiskt. Räknar med att få gå här med min mage i två veckor till. Jag har varit hemma sedan första 1 okt med havandeskapspenning, och det behövdes verkligen! det var ju inte bara åderbråcken, tycker flera saker är lite jobbigare än förra grav, kanske att jag redan har ett barn som såklart kräver lite och då var vi ju ensamma, man fick ju vila ändå liksom. Jobbade halvtid förra grav tills det var bara ett par veckor kvar, det gick också rätt bra. Då hade jag också åderbråck i underlivet men inte som nu.. det gjorde inte särskilt ont då. Jobbar du som fritidspedagog även nu då? Det är ju lättare att få havandeskapspenning inom vissa yrken, främst vården och industrin är det förekommer tunga lyft.
Men hitta en schysst läkare som tar dina problem på allvar och skriver ett sjukintyg. Om du inte får sjukpenning så kan du ändå försöka med havandeskapspenning, du kan också ta av föräldradagarna innnan förlossning, inte så kul men i nödfall.. För havandeskapspenning kan ett läkarintyg på att du har särskilda besvär i samband med grav hjälpa till lite så att du får det beviljat. har hört att dom har blivit hårda nu på fs, hoppas du hittar en bra lösning!