Åderbråck i underlivet
Tack gode gud att jag hittade er! Trodde jag var ensam!
Har under ganska lång tid känt ett stort obehagligt tryck neråt, inte direkt "ont" utan mer än brännande och pulserande känsla. Har också haft stora problem efter sex, under så har det gått bra, men när jag ställt mig upp efteråt har jag fått lida och ha riktigt ont och ilande där nere, i många timmar. Tyvärr blir det så att sex endast funkar direkt i samband med sovdags, pallar inte att gå omkring efteråt. Bm sa att det troligen var foglossning i blygdbenet.
Så för några dagar sen: Stod i duschen och tvålade in mig, och upptäckte då att det var "bulor" på vä. blygläpp -och svullet. Bad sambon kolla, och visst fan var det ett stort åderbråck där! Slingrigt som en mask och utbuktande, och blått.
Vetekatten vad jag ska göra. Funkar relativt bra än så länge (v30), men efter en arbetsdag så måste jag ligga ner, för annars får jag ruskigt ont. Jobbar som Usk:a på en hc, inom hemsjukvården, vilket innebär en hel del stress, många trappor och flängande, vet inte om det är lönt att söka hp? Ska prata med bm på måndag då jag ska dit på besök, få se vad hon säger.
Föresten, någon som vet hur det kan påverka vid förlossning? Än så länge så har jag bara detta enda, men kan det spricka eller försvåra en förlossning vaginalt?
kramis