K L A R A skrev 2009-11-10 13:06:28 följande:
SvXrt: Hm, jag tycker inte det ser ut som att det är ett stort blåmärke, däremot är ju hela underlivet visserligen mycket mörkare, åt det blåa hållet. Kanske är det inte åderbråck jag har då...? Men annars stämmer det ju så väl in på symptomen, och vad skulle det annars vara lixom. Allt är svullet som attan, men jag har inte speciellt ont vid beröring hela tiden så att säga. Det gör ont att sätta sig och sådanna saker ibland, och vid dem tillfällena så är ju inte sex speciellt aktuellt heller om vi säger så. Nä, sexig känner jag mig inte heller, ser ju ut som en gammal kärring från naveln och neråt (ursäkta uttrycket, men jag är ju bara 26 och vill ju givetvis se ut som en fjortis från navlen och ner )
Det r säkert åderbråck du har. Är väl olika hur "allvarliga" de är. Nej just musen är inte blå på mig heller mest svullen, men precis bredvid är det riktigt blått och ja man ser att en åder har brustit. (har iofs inte suttit och kollat in musen med spegel på lääänge)
Å sen när man legat med benen i hög läge och allt blod rinner tillbaka igen känns det som om hela benet brinner.