Eleni skrev 2009-11-10 00:57:08 följande:
Läkaren på min bmmottagning var så jävla otrevlig när jag frågade om ett läkarutlåtande. det var den där visan om att man inte kan bli sjukskriven hur som helst och få bidrag så lätt, graviditet är ingen sjukdom osv. Kände mig totalt förudmjukad när jag gick därifrån, jag som aldrig gått på bidrag i hela mitt liv utan kämpat mig till varenda jobb jag haft! Hon dömde verkligen ut mig. Hon påstod ju att även om hon skrev ett utlåtande skulle försäkringskassan aldrig ge mig ersättning, men det kändes mer som att dt var hon som jobbade på försäkringskassan så jag vet inte om hhon har rätt i det eller ej. När jag skulle söka havandeskapspenning ville dom också ha papper från läkare om man haft särskilda besvär, men jag vägrade gå till henne och förudmjuka mig igen, så det blev inga såna papper. Fick havandeskapspenning ändå.. Lycka till!
Kan en gynläkare sjukskriva?? De om några borde ha stött på pullåderbråck förr och veta hur jobbigt det är... För mig helt klart det värsta med graviditeten!!
Jag är i v. 13 nu och har känt av pullan i ca 3 veckor redan, sist började det inte för än efter v.25 tror jag. Hur ska detta sluta? Som tur är (om man får tänka/säga så) att jag är arbetsös, blev det för en mån sen. Så jag kan oftast pausa när det behövs!