• One

Odd Molly - för oss inbitna del III

Ni som har kneelenght socks - vilken färg tycker ni är användbarast? Funderar på chalk, grey eller blue.

Sedan mockaväskorna: någon som märkt om de fäller färg om de blir blöta? Tänker mig ett snöande, med t.ex. blötsnö, om de då fäller blir min ljusa jacka färgad...=inte kul.
    Någon som vet? Eller kan testa: gnugga med en vit fuktig lapp på en väska- blir den färgad?

Sedan- vad är det för nr på den pre-spring klänningen som Helena Christenssen har på sig- den som vi alla verkar gilla?

• One

Tack för hjälpen med socks och nr på klänningen!

Ny fråga igen då- (är hemma och vab:ar därav tiden att surfa runt....)

First lady angora cardigan eller alpacka hoodly knit- vilken är mest användbar?
    Själv lutar jag åt den förstnämnda eftersom den inte har knyt..men kan inte bestämma mig för färg.... Kan man ha knyt-koftan utan att knyta eller blir den som lovely knitsen- inte så snyggt?

Grå= fungerar alltid, men hur kul är färgen egentligen...?

Royal= älskar den, men håller den i längden? Eller blir det för mycket- är ju rätt stark färg.

Tycker alltid att jag chansar "safe"- har bättrat mig men vill också att ett dyrt plagg ska hålla flera säsonger.

• One

Det blev en first lady i royal...! Synd att jag alltid ska handla så sent i veckan bara- brukar ju aldrig hinna komma innan helgerna...undras hur det kommer sig..?

Och en suede tassel bag...som jag suktat på länge. Är ingen väskmänniska överlag, men när jag väl vill ha en väska ska det viktigaste få plats. Nuvarande väska har gått sönder, och är för liten. Det är iaf så jag försvarar köpet......

Nu ska jag spara mig för favoritklänningen, om den är normal i storlek. Är lite orolig för att 222 ska vara smal i ärmarna. Titta på bilderna- vad tror ni? Sedan har jag inte 100% bestämt mig: priset känns lite väl högt 2400kr....Men det är faktiskt det enda ur pre-spring som jag är intresserad av . Gillar inget annat av det jag sett.

Men lite knas känns det att ev. köpa en tunn vårklänning i december??? Varför släpper man pre-spring så in i h-e (ursäkta mig) tidigt?? Pre-.spring borde ju ligga i februari! Spring i mars-april, sommar i juni, prespring i augusti, höst i september-oktober, vinter november. Tycker jag. Personligen tycker jag också att de kan skippa pre- kollektionerna.

Nu ska jag svida om för drop-in fika på barnens dagis. Ut i kylan!

• One

Nä, på OM´s hemsida verkar den inte finnas i royal (hooded). Tyvärr...

• One

Innan jag somnar för natten:

Priset på nr 222 har jag fått reda på via en molly-blogg, minns ej vilken tyvärr. Man kan ju alltid hoppas på att det är fel...

Hearted tunic tycker jag är helt normal i storleken. Har själv problem med för smala ärmar för mina armar är tydligen lite grövre än vad OM vanligtvis tänker sig?, och upplever inte att hearted tunic är trång i ärmen.
    Jag har stl 2 i vanliga fall och en stl. 3 skulle förmodligen bli för stor och inte sitta snyggt. Jag har dock ingen exceptionellt stor byst heller (75B) och den sitter bra där. Har du större byst kanske stl 3 är att föredra.
    Jag skulle inte kunnat ha en stl 1 ialla fall.

Sov gott allihopa!

• One

Blev arg häromdagen, också på Tradera. En säljare som jag anmält och, trodde jag, fått bort från Tradera: annonserna försvann efter många om och men. Men döm om min förvåning när aliaset dök upp igen igår eller förrgår! Kan personen möjligen varit avstängd -och nu fått börja sälja igen- och det första den göra är att lägga ut en makeoutdress i rosa som jag tycker ser väldigt kopia ut! (Det rutiga tyget är felaktigt)

Men nu är auktionen borta så jag hoppas att Tradera eller någon annan såg det och att det är därför som auktionen försvann.

Det är femte avenyn som spökar igen....om man nu får säga så. Men jag hoppas jag slipper se just det spöket igen.

Och är det någon annan som har tagit det aliaset så, ursäkta mig,- men just den där klänningen var inte äkta!

• One

Nu har jag bestämt mig! Jag ska beställa siden och försöka sy egna underkjolar! (och tanks och dresses om jag hittar ett mönster jag gillar)!

Syr en hel del till barnen och har sytt festligare klänningar till mig själv, och eftersom jag retat mig på OM´s dumma söm mitt fram som lätt blir förstörd så tänker jag nu börja testa med underkjolarna. De är verkligen inte svåra i mönstret.

Nu ska jag beställa siden! Och spetsar!

Lite OT men var bara tvungen!

Fladder-en avi i brevlådan...och jag som inte hinner till posten idag! Gaah!
    Men jag väntar också på ett pling! i mobilen! Vill ha min kofta och min väska- behöver dem verkligen!

• One

Nyfiken: var har du hittat veranda coat i butik??? Jag har bara sett den på Tradera: äger ett exemplar själv men skulle vilja ha en till...i en annan färg.
    Den cremevita med brunt band eller den grå i stl. 2.

Finns en på Tradera just nu men vad kostade de egentligen i ordinarie pris när det begav sig?

• One

Velar lite: vad har man allra mest använding av: spoiler tank eller spoiler underdress?

• One

Förresten hur får ni era rib jerseys att sitta snyggt? Jag har en ingen jättebyst (B), men stl. 2 som är perfekt över bysten blir efter en timmes användning väldigt säckig i nederdelen, nedanför gummibandet alltså. Ska jag ta en mindre storlek??

Köpte en för att testa och den är underbar att ha hemma för av någon anledning så fryser jag inte i den, även om det är kallt. Förmodligen för att det är bara bomull i den...

Så hjälp: ska jag våga mig på en stl 1?? Eller kommer den att bli likadan?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III