Inlägg från: Babybalo |Visa alla inlägg
  • Babybalo

Odd Molly - för oss inbitna del III

Fin TS, Stargirl!

• Babybalo
    Stargirl skrev 2009-11-09 14:54:58 följande:
    Jag har gjort en ny bildtråd. Lättare att ha dem gjorda samtidigt......fast den gamla inte var på väg att gå ut än på ett tag.
    Toppen med länk till bildtråden i TS!
  • Babybalo
    Tabby skrev 2009-11-12 20:38:41 följande:
    Ni som har hearted tunic, har ni den i er vanliga storlek? Om man är mellan 2 storlekar, ska man ta den större eller mindre storleken?
    Jag är 1-2:a och har stl 1 på min hearted tunic. Tycker att den sitter riktigt snyggt!
  • Babybalo
    Tabby skrev 2009-11-13 11:45:07 följande:
    Men jag har ingen normal, utan är 0 ibland och 1 ibland . Men stor byst har jag inte.
    Jag har relativt stor byst (75 D) och jag provade både 1 och 2 innan jag slog till. 1.an sitter verkligen mycket snyggare på mig, framhäver formerna på ett smickrande sätt. 2:an blev liksom lite säckigare och ja, inte lika snyggt helt enkelt. Den sitter inte alls för tajt över rygg/axlar/armar och då har jag ändå stl 2 i många andra Mollysar. Antar dock att det är olika beroende på kroppsform och hur man vill att den ska sitta. Lycka till med ditt val!
  • Babybalo
    Tabby skrev 2009-11-13 21:07:16 följande:
    hur är denna underklänning i storlek?images.tradera.com/612/92012612_1.jpg
    Jag som är en 2:a normalt (ibland 1) har den i 1, men tyvärr är den aningens för snäv... Jag skulle ta min normala stl eller ev en stl upp.
  • Babybalo
    Bambiblogg skrev 2009-11-13 21:58:26 följande:
    Jag hittar inte deepflings bilder på pre-spring!
    Inte jag heller! Har letat runt utan resultat!
  • Babybalo
    jojoa75 skrev 2009-12-02 00:31:58 följande:
    På tal om ullplaggen..Har lovely knit o alpaca mix long cardigan.Lägger ni sådana kofter på en hylla eller klarar de av att hängas upp? Tänker på att vissa stickade material töjer sig en hel del av att hänga på en galge o vill inte förstöra dem..
    Jag hänger mina lovely knits.
  • Babybalo
    alias skrev 2009-12-02 22:33:18 följande:
    Idag har jag sett och provat pre-spring IRL. Och jag kan lova att de är mycket finare i verkligheten än på bild!Jag provade bl a duvet l/s tunic - den finaste av dem alla. ursnygg och figursmickrande, dock väldigt tajt över bysten. Duvet dress är en dröm, doch är jag anti råa kanter, funderar på om det är värt att lägga flera hundra på att fålla upp en klänning som redan går loss på nästan 2500 kr. Hm.Alchemistry s/s är en riktig liten pärla, så fin med sin detalj i ryggen. Riktigt OddMolly-ig!Jag var köpsugen som 17, men eftersom jag hittade kläderna hos lilla Mathildes i Stockholm och personalen var lika nonchalant och oengagerad som vanligt gick jag därifrån tomhänt. Jag handlar inte i en butik där personalen inte ens orkar möta min blick eller hälsa när jag tittar på dem.Så nu ska jag nätshoppa!!!
    Nej, visst är de bedrövliga där! Så fruktansvärt nonchalanta...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III