Inlägg från: Mamma2001 |Visa alla inlägg
  • Mamma2001

Odd Molly - för oss inbitna del III

Oj, man har varit lite "off" på familjeliv märker jag... Men nu så är jag i den nya tråden med!

• Mamma2001
    Stargirl skrev 2009-11-24 09:55:29 följande:
    Tillbax från Kina och HongKong!!! Måste börja läsa ikapp *phuuu* kika in i bloggen så får ni se lite bilder från resan!!
    Ser ut som du haft det helt underbart!
  • Mamma2001
    Mabimao skrev 2009-11-24 16:58:51 följande:
    Jag bara mååååååste få beklaga mig lite. Slog sönder induktionshällen.........3200 kr i självrisk med årsavdrag.......dammsugarhandtaget välte och gick sönder.....reservdel som måste tas hem..........räkningar på maaaassa mer än vanligt .........(snart jul och har inte hunnit köpa en enda julklapp ännu)......dåligt med pengar......utförsäkrad (som alla andra "friska"), och kan bara jobba deltid=pengabrist...........OCH hämtade cashmere kofta från första kemtvätten.......alla knappar sönder.........trots att de på kemen satt folie på dem innan, då pärlemoknappar kan vara ömtåliga.......enl OM skall det inte behövas, de ska hålla............vill INTE gå till butiken där jag handlat........de vill snart inte ha mig som kund tror jag...........två reklammationer av samma blus 327:an..........reklammation av jack ärm som resulterade i avdrag...........DET ÄR INTE MIN DAG!!!!Jag kan bara inse att det inte blir några OM för mig nu, varken på rea eller pre spring. Kommer knappt ha råd med jul!Sorry för depp inlägg!
    Näe usch och fy! Men är det inte typiskt att det ska hända en massa oförutsedda utgifter så här innna jul?
  • Mamma2001

Lite OT ,men sitter och skrattar åt tråden " Vad tänker ni när ni ser en person med en Canadian Goose"

Vilka funderingar :)

• Mamma2001
    Stargirl skrev 2009-11-25 10:10:12 följande:
    Hihihi...var är den tråden Min CG är redan 7 år gammal.... då var det HETT med en sådan jacka.
    Ja jag svarade "jag tänker VARMT" HAHA man är ju varm i jackan i alla fall. Konstigt det där med disskutioner kring Goose & fjällräven jackor jämt...Hmm?
  • Mamma2001
    jojoa75 skrev 2009-11-25 10:38:57 följande:
    Kollade in vårtradhusbloggen igårkväll, superblogg! Vem är det som har den? *nyfiken*Nån som vet var man kan hitta private skirt? (fick ha-begär )
    Tackar för dom snälla orden! Ja,det är min blogg =)
  • Mamma2001
    Cashew skrev 2009-12-01 23:04:10 följande:
    tack! ja den är grymt snygg så jag försöker få tag i en men de kommer bara enstaka då och på tradera tyvärr nån skrev att de är stora i storleken, hur upplever ni andra som har den?
    Jag har en Shanghai Varsity jacka -älskar den! Länkar tills det blir varmare ute sen och den kan användas. Lätt som en fjäder och passar till mycket ändå! jag har strl 0 eller 1. har en etta på jackan. Kanske liiite stor men ändå bra att kunna ha en liten kofta etc under
  • Mamma2001
    Perkan skrev 2009-12-05 16:36:26 följande:
    Hej i tråden!Ni som verkligen är OM proffs skulle jag behöva ett råd av om någon har lust! Jag köpte en glazing check dress rosa/rutig förra veckan. Tänkte ev om man kunde ha den på julfesten eller vad tycker ni? Är den inte "festlig" nog kanske? Vad ska jag ha till den i sådana fall? Känner att jag verkligen behöver massa tips! Eftersom den är flanellig så kanske den är lite för "mysig" "vintrig" istället för "festlig", eller vad tycker ni? Hjälp! Tack på förhand.
    Klänningen är ju jättefin! Dock det där flanneliga är ju lite mer vardagligt tycker jag än en festoutfit. Kommer ha check me and dress på sonens lucia nästa vecka på dagis. Så till mindre tillsällningar tycker jag dessa klänningar är supersöta...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III