Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly - för oss inbitna del III

Bra ordnat Stargirl. Dig kan vi alltid lita på när det gäller fixande av ny tråd.

• Sara Mia

Är det någon som spanar in en "kvarglömd" 810 Everyday dress (dvs. OM:s stickade klänning) från förra året i marinblått med rosa fjäril på ryggen får ni gärna skrika högt. Storleken ska vara 0, och jag har fått för mig att det kan råka hänga någon kvar i någon fyndhörna i någon butik någontans. Tänkte att någon uppmärksam OM-fantast hade koll på denna i sådana fall. En vacker dag ska en sådan förhoppningsvis hamna hos mig.

• Sara Mia

Sara Mia skrev 2009-11-16 22:34:12 följande:

Är det någon som spanar in en "kvarglömd" 810 Everyday dress (dvs. OM:s stickade klänning) från förra året i marinblått med rosa fjäril på ryggen får ni gärna skrika högt. Storleken ska vara 0, och jag har fått för mig att det kan råka hänga någon kvar i någon fyndhörna i någon butik någontans. Tänkte att någon uppmärksam OM-fantast hade koll på denna i sådana fall. En vacker dag ska en sådan förhoppningsvis hamna hos mig.
    Förlåt Everywear dress heter den ju, man börjar visst bli trött.
  • Sara Mia

Skrutteruttan
    Jag såg dina underbara Hasbeens på din blogg. Hur är de i storleken? Normala? Är de trånga att få på sig? Jag antar att de ger efter i skinnet så småningom eller vad tror du? Vore bra med ett expertutlåtande från någon som redan har ett par. Beställde du från deras hemsida?

• Sara Mia
    Skrutteruttan skrev 2009-11-20 22:17:03 följande:
    Lite meckiga är de att få på sig, men det går! Jag hade ett par grova strumpor nu, går säkert bättre med vanliga tunnare strumpor eller tunnstrumpor...(tips om plastpåse har jag hört också). Normala i storlek är de och toppensköna!
    Tack för infon. Ska suga lite på karamellen och sen får vi se hur det blir. Kram!
  • Sara Mia

x karin76 skrev 2009-12-04 10:57:37 följande:

En fråga till er proffs...Har en blus där jag tyvärr upptäckt det saknas ett mynt på ärmen (ska vara 5 st men 1 har oturligtvis lossnat), går det att få tag i ett extra mynt på nåt vis? Det går inte att köpa någonstans antar jag...? Inte för att det spelar en jättestor roll egentligen, den är ju fin ändå.. men man vill ju såklart att den ska vara "komplett".
    Samma hände mig på ett plagg förut. Jag ringde till OM:s huvudkontor( Tel. nr. finns på deras hemsida) och en jättetrvlig tjej letade rätt på rätt mynt och skickade kostadsfritt. Sen var det bara att sy dit. Lycka till!
  • Sara Mia

Har fått ett sent ha-begär efter en OM-klänning från höst-kollektionen: #53 Sidesaddle dress i färgen royal (lila/blå toner). Tror i och för sig att den modellen varit lite ovanlig, men om någon springer på en i strl 1 får ni HEMSKT gärna tipsa mig om var den hänger. Förhoppningsvis kan butiken skicka om man ber snällt. Har nu dammsugit nätet (svenska och utländska) utan resultat. Det är bara den färgen som känns aktuell.
    213.180.74.31/collections/fall09

• Sara Mia
    alias skrev 2009-12-05 12:45:17 följande:
    Oj, där är den ju! Mmen vilket pris! Jag betalade 270 euro för min.Jag kan dock lova att den är värd en duktig peng, såååå fin!!!
    Tack för tipsen om Sidesaddle i royal. Jag kollar med Sköna Clara. Yoox måste sänka priset om man ska känna att den är värd att införskaffa. Tack ni som sökt åt mig. Denna tråd är kanon när man letar. Kram på er!
  • Sara Mia
    Skrutteruttan skrev 2009-12-05 12:56:51 följande:
    Hej i tråden, måste bara fråga, jag har snöat in mig på en 4 continent x-stich (?), höstens kollektion, försöker lista ut det där med storlekarna. Jag har både 0 och 1 på mina kläder, jag har "normal" byst 75 B eller C beroende på hur mycket mjölk det är i dem . Skall jag ta 0 eller 1 om jag lyckas knipa en? Jag vill inte gärna att den skall vara jättestor nedtill och den är väl redan generöst tilltagen över rumpa och lår, eller?Stargirl: Jag vet ju att du har en, vilken storlek är det på din? Nu vet jag att du är mycket nättare än mig, men mest för att få en uppfattning..
    Jag tror strl 0 blir för liten, om de inte ändrat storleken betydligt denna säsong. Jag har en vit/blå i strl. 1 och den absolut inte för stor. Jag drar ca. 75B och 36 upptill, men 34 nertill. Lycka till!
  • Sara Mia
    69malin skrev 2009-12-07 23:17:22 följande:
    Hej i tråden!Är det någon som vet hur Pointell me dress är i storleken? Har bara sett den live på galge och då såg den liten ut.
    Jag har den och den är underbart skön, bekväm och snygg. Jag har strl. 0-1 (34 nertill och 36 upptill) och har denna klänning i strl 1. Överdelen är ju i och för sig i elastiskt tyg så en 0 hade nog kanske kunnat funka. Det beror nog lite mer på hur mycket byst man har. Midjan har ju ett knytskärp så den kan man till viss del reglera fast där är ju tyget stumt. Jag tycker inte det är allt för snyggt om det sitter åt som "värsta korvskinnet". Lycka till!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III