Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del III

Åh vilken ny och fin tråd det blev
    Stargirl kan när hon vill (och ge sig f*n på det )

På tal om spoiler till våren har jag hört att det inte ska komma några nya!?
    Har frågat ett par olika säljare och de sa samma sak
    Någon som vet mer?
    För jag hade gärna utökat mitt spoilerförråd

(och så har jag spammat bildtråden med två bilder idag )

dsmammor rules
  • fru vanheden

NU kunde jag inte hålla mig längre utan idag får jag hem min alpaca fuzzy beanie
    Längtar tills posten kommer!!
    Någon som har den och vad tycker ni om den?

Sen är det köpstop för mig tills prespring
    Är så sugen på den klänningen/tunikan som Helena har på sig i ljusblått, någon som vet vad den heter?

dsmammor rules
  • fru vanheden

New yorker, har du anmält auktionerna?
    Det är så himla trist med alla dessa kopior..
    Och förresten, grattis till kjolen
    Är också ute efter jeanskjolen men i strl 2..
    Jag satt och tittade på auktionen innan du klippte till och undrade om jag skulle kunna köpa den och sy in den

Jag beställde fuzzy beanie mössan på stayhard och i två dagar har den stått stilla i malmö nu

Vill ju ha den nu!! så irriterande!

Men idag kom det ett rek. paket från folkart som jag snart ska hämta ut
    Fler som har fått sina paket därifrån idag?
    Och äntligen (eller vad man ska säga) kom fakturan från campadre
    Hoppades nästan att de hade glömt bort mig

dsmammor rules
  • fru vanheden
    One skrev 2009-11-12 14:55:46 följande:
    Det blev en first lady i royal...! Synd att jag alltid ska handla så sent i veckan bara- brukar ju aldrig hinna komma innan helgerna...undras hur det kommer sig..?Och en suede tassel bag...som jag suktat på länge. Är ingen väskmänniska överlag, men när jag väl vill ha en väska ska det viktigaste få plats. Nuvarande väska har gått sönder, och är för liten. Det är iaf så jag försvarar köpet...... Nu ska jag spara mig för favoritklänningen, om den är normal i storlek. Är lite orolig för att 222 ska vara smal i ärmarna. Titta på bilderna- vad tror ni? Sedan har jag inte 100% bestämt mig: priset känns lite väl högt 2400kr....Men det är faktiskt det enda ur pre-spring som jag är intresserad av . Gillar inget annat av det jag sett.Men lite knas känns det att ev. köpa en tunn vårklänning i december??? Varför släpper man pre-spring så in i h-e (ursäkta mig) tidigt?? Pre-.spring borde ju ligga i februari! Spring i mars-april, sommar i juni, prespring i augusti, höst i september-oktober, vinter november. Tycker jag. Personligen tycker jag också att de kan skippa pre- kollektionerna.Nu ska jag svida om för drop-in fika på barnens dagis. Ut i kylan!
    Har du sett priserna på pre-spring kläderna någonstans?
    Så klänning 222 kommer att kosta 2400??

Bra att veta hur mkt man ska lägga undan
    Man vill ju ha så mkt som vanligt

Min mössa fuzzy beanie har fortfarande inte kommit från stayhard utan verkar ha fastnat i Malmö..Pratade indag med posten med de fattade inget..
    Jag har mailat stayhard utan svar nu så idag var min man i hörby på jobb och då skickade jag han till idyll interiör att köpa en där för nu vill jag minsann inte vänta mer
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Tabby skrev 2009-11-12 20:38:41 följande:
    Ni som har hearted tunic, har ni den i er vanliga storlek? Om man är mellan 2 storlekar, ska man ta den större eller mindre storleken?
    Jag har min i strl 2 som det mesta jag har i
    Det som jag har 1 i är revolution blouse och alpaca mix long cardigan för de är rymliga...
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Morty skrev 2009-11-12 20:52:54 följande:
    fru vanheden skrev 2009-11-12 20:49:26 följande: Är revolution även rymlig över ryggen? Funderar nämligen på att köpa en sådan.
    Ja, jag tycker att den är det..
    Köpte först en 2 men den var verkligen rymlig så jag chansade och sålde den och köpte en strl och den satt mkt bättre...Lite trängre i armarna men det rättade till sig snabbt
    Så är du sugen på den så gå absolut inte upp i strl.
    Den är underbart fin iaf tycker jag
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Tabby skrev 2009-11-13 11:45:07 följande:
    Men jag har ingen normal, utan är 0 ibland och 1 ibland . Men stor byst har jag inte.
    Hmm, svårt..
    Jag har ju 2 i min och har en stor byst och tycker inte att den sitter för tight...

Fick idag hem min Glazing frill tank från folkart och jag tog den i 1 för det var den enda som fanns...
    Och den är lite liten
    Lite väl tight över valkarna
    Någon som har den och tror att den kan töja ut sig?
    Jag har nämligen toppen i samma och den upplevde jag som lite väl rymlig till mig så jag trodde att tanken skulle också vara samma..

Ingen som vet något om fler reor på gång?
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    brawny skrev 2009-11-13 15:07:13 följande:
    hörni tjejer, vad har ni för mollykläder som ni går runt hemma o myser i? jag insåg idag när jag kom hem att jag inte har ett enda "mysplagg" o surfade runt lite nu o letade. är det velourplaggen man ska satsa på i så fall? o är det ngn som varit modig o köpt jumsuiten? eller vad har ni på er där hemma? ge mig köpråd! mymollyoddities.wordpress.com/
    Jag har nu på mej min velourklänning som jag köpte på camprade..
    Den är helmysig men också snygg
    Spoiler underkjol och underklänning och knästrumpor i chalk till så blir det fint och mysigt!
    den där heldressen skulle jag nog se ut som en jättebebis i
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Är så arg på Tradera nu!!
    Har anmält denna säljare många gånger men inget händer...
    Tradera själva får väl in mkt pengar så de bryr sig inte verkar det som!
    Kopior efter kopior, så öppet och tydligt och jag blir så arg som nu jag skulle sälja min lovely knit och konkurera mot alla dåliga och billiga kopior..
    http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=102291212

Kan vi inte göra nåt?
    Massmaila tradera eller nåt?

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Nicke Nyfiken skrev 2009-11-14 12:50:56 följande:
    Men är man inte så bra på Odd Molly kan det vara svårt att se. Är det mycket på tex Tradera som är fake? Jag hatar fake grejer så det skulle vara trist att köpa nått man tror är äkta som sen är fake. Speciellt jobbigt om man inte vet om det själv men andra som tex ni inbitna Odd Mollyare ser det. Kanske bäst att shoppa i vanliga affärer istället. Har köpt två koftor på tradera och nu blir jag osäker på om dom är äkta
    De som säljer likadana kläder, helt nya om och om igen säljer oftast fake..
    Sen nu har jag lagt ut helt nya plagg som jag har beställt men inte passat mej istället för att skicka tillbaka men det är olika plagg och aldrig likadana tex..
    Ett bra tips
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III