• maugu

Odd Molly - för oss inbitna del III

God morgon!

Hartjuvläst här ett tag då jag oxå blivit intresserad av OM.

Dock är jag litebesviken på de webshopar som säljer OM som inte kan skriva tex mått (då jag förstått att detta kan skilja sig enormt från plagg till plagg  i samma storlek och vilken kollektion det är).
    Vill inte gärna chansa innan man köper..de som jag mailat separat om mått på vissa plagg svarar ej heller..trist..

Vet ni om de bruar rea pre-spring när nu spring är ute eller blir det längre fram?

En nybörjarfråga till;går det att tvätta dessa plagg i maskin,tex klänningarna?

Tack så länge!

• maugu
    fru vanheden skrev 2010-01-28 10:14:29 följande:
    Jag testade en strl 2Men så hade jag den nog lite uppknäppt för det tyckte jag var snyggast i denna modellen
    Ja,jag såg när jag spanade lite mer noga på bilden att man skulle kanske kunna göra så..
    freemind skrev 2010-01-28 10:14:39 följande:
    Jag har inte testat den modellen, men jag har ett bystmått på 101 cm och jag har storlek 3 i de flest OM-plagg
    Men,vad olika det kan vara..Men,jag tror att jag ska åka till RoS och prova innan jag börjar köpa och får vimsa med att skicka tillbaka
    Tack för tipsen-nu måste jag ta tag i dagen
  • maugu
    Mariajac skrev 2010-02-01 13:12:27 följande:
    Slänger in en fråga här för att se om någon kan hjälpa till...Förra veckan blev jag tipsad om en butik som fortfarande (innan påfyllningen kom!) hade Fonda dress kvar. Ringde och köpte en - betalade med kort via telefon inkl 80 kronor i fraktkostnad. Imorgon har det gått en vecka och fortfarande ingen klänning! Jag har mailat butiken för att be dem skicka över reknumret, så jag kan spåra det själv, men i svaret lyckades de undvika den frågan! Jag misstänker därför att de låtit den gå med vanlig post och att den kommit bort. Jag förutsatte att de skickar den rek när de tar 80:- i porto. Så otroligt ledsamt!Jag tror inte att butiken är oseriös, men jag vill ju inte heller betala såpass mycket pengar för ett plagg som kanske inte dyker upp. Vilka skyldigheter/rättigheter har jag som konsument i denna fråga? Någon som kan hjälpa mig?
    Hej!
    Enligt lag (EU) så måste webshopen se till att du får din klänning alt dina pengar tillbaka. De är ansvariga för plagget tills det når dig. Om du behöver mer fakta och om butiken strular-kontakta mig. Har själv haft en dust med ett större företag (utländskt men dock i Europa)där jag fick rätt med hjälp av jurist på EU-kontor.
    Du når mig via min blogg..
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III