• Flock

Odd Molly - för oss inbitna del III

Hej!

I måndags hittade jag er tråd och jag har läst och tittat på era bilder sedan dess. SÅ FINA NI ÄR!!

Undrar om ni vill hjälpa mig och svara på några frågor??

Vet ni om Lovely knit är "sticksig" eftersom där är ull i den?? Eller där är någon foder i den koftan??
    Kan ni råda vilken stl jag ska köpa.. Har oftast XS eller S i överdelar.
    Var kan jag hitta en sådan??
    Släpps det nya nu inför våren??

Vågar man handla på T?? LÄste att ni skrivit att det fanns en hel del kopior ute där.. Annars så ser jag att där finns massor men jag vill inte ge 1000 kr för en kopia. Tråkigt att det finns oärliga människor...

Hoppas jag snart har mitt första OM plagg!

• Flock

Frusna flickan skrev 2009-12-29 12:18:12 följande:

Koftan ska vara ihopsydd i ryggen. Det är inte så du kan se att det är en kopia. Skicka gärna bilder eller lägg upp den i ditt galleri så kan vi ta en titt. Fota den i bra ljus liggande på plats underlag samt tvättrådslapp och brandlapp framtill samt nacke. Och till dig som undrade, den är ej fodrad och sticks lite om man är känslig. På våren kommer i bomull - jättesköna som ej sticks. Har du stl 0-1 kan man nästan alltid reafynda.
    Tack, för svaret!

HAr ni något ställe där ni samlat alla nätshoppar??
  • Flock

Någon som vet var jag kan hitta en lovely knit 100% bomull stl 1. Vill gärna ha den omgående eftersom det nalkas 40-års fest {#lang_emotions_surprised} ( tiden går fort)...
    Blir extra glad om bandet har en helt annan färg, tycker det är supersnyggt!

De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Flock

Hej!

Igår ringde jag en butik för att lägga undan en Lovely Knit. Hon sa att de hade tagit in alla fyra färgerna, blått, beige, ljus rosa och mörk rosa. Jag sa att jag ville ha lila men det fanns inte, sa hon. Vet ni om den lila har utgått??

Jag la undan en stl 0. Jag brukar ja xs eller s, är ca 86 cm över bysten med bh och linne. Blev det rätt stl till mig??

Hoppas på lite svar!

• Flock
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 14:37:28 följande:
    Hon tror nog som många andra att love är rosa när det är lila. och ljusrosa?? Är det rouge och love hon menar, powder heter ju den beige? Annars pratar hon om en annan kollektion. (rätt mig gärna om jag har fel)
    Jag har absolut ingen aning. Detta är mitt första OM plagg men jag blev så förvånad när hon sa att det inte fanns någon lila Lovely Knit.

Du vet möjligtvis inget om stl??
  • Flock
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 15:07:07 följande:
    Tja det beror på hur du menar.. De är rätt normala i stl tycker jag men vårens är lite töjbarare än ullen. Jag har oftast stl 3 på OM, ibland 2 och jag har stl 3 på koftor, även den i bomull. Bomullskoftan hade jag kanske kunnat ha i stl två så jag tänkte faktiskt prova de nya som kommer för säkerhets skull.
    Okey..Tack, för svar
  • Flock
    Pyttisens mamma skrev 2010-02-05 16:29:14 följande:
    Jättefin!
    TACK!
  • Flock
    Morty skrev 2010-02-05 18:26:37 följande:
    *vinkar* Grattis!!! Den var jättefin! Antar att outfiten är spikad nu. Vad skoj!!!
    HEJ!!
    Tack! Jag är så glad Började nästan ge upp hoppet att jag skulle hitta en till festen, men skam den som ger sig... Är så nöjd över att banden är i helt annan färg, precis vad jag ville ha...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III