Inlägg från: Ullis 10 |Visa alla inlägg
  • Ullis 10

Odd Molly - för oss inbitna del III

Skrutteruttan skrev 2009-11-20 22:17:03 följande:
    Lite meckiga är de att få på sig, men det går! Jag hade ett par grova strumpor nu, går säkert bättre med vanliga tunnare strumpor eller tunnstrumpor...(tips om plastpåse har jag hört också). Normala i storlek är de och toppensköna!
    så de är verkligen sköna på då?:)
  • Ullis 10
    alias skrev 2009-12-02 22:33:18 följande:
    Idag har jag sett och provat pre-spring IRL. Och jag kan lova att de är mycket finare i verkligheten än på bild!Jag provade bl a duvet l/s tunic - den finaste av dem alla. ursnygg och figursmickrande, dock väldigt tajt över bysten. Duvet dress är en dröm, doch är jag anti råa kanter, funderar på om det är värt att lägga flera hundra på att fålla upp en klänning som redan går loss på nästan 2500 kr. Hm.Alchemistry s/s är en riktig liten pärla, så fin med sin detalj i ryggen. Riktigt OddMolly-ig!Jag var köpsugen som 17, men eftersom jag hittade kläderna hos lilla Mathildes i Stockholm och personalen var lika nonchalant och oengagerad som vanligt gick jag därifrån tomhänt. Jag handlar inte i en butik där personalen inte ens orkar möta min blick eller hälsa när jag tittar på dem.Så nu ska jag nätshoppa!!!
    Jag som var rädd att de där fransarna som går runt tunika skulle ge värsta marängeffekten, kul att höra att den var figursmickrande fäör den är ju så snygg!
  • Ullis 10

Vilken bra barnpassning! Efter att ha sett fotona så ändrar jag uppfattning om fransarna - såg ut att sitta kanon! Nu var det bara färgerna..

• Ullis 10
    Skrutteruttan skrev 2009-12-04 17:08:56 följande:
    God kväll Idag har jag investerat i mina första OM-jeans, var det inte du Duntoffla som undrade över jeans?
    Prövade du duvet tunika eller klänning???
  • Ullis 10
    Skrutteruttan skrev 2009-12-04 23:27:18 följande:
    Klänningen, modellen var rar och brodyren, men det var något jag inte gillade med ränderna, att de var för smala och gick åt lila-hållet tyckte jag...och det var ju mest av det tyget i klänningen. Däremot var den mörkröda (med typ grått och lila i) mycket snyggare...den provade jag dock inte. Fastnade istället för alchemistry i rouge, mycket finare i verkligheten än på bild...Imorgon blir det bild i bloggen om ni vill kika...
    Kikar i bloggen då:)!
  • Ullis 10

Nu har jag prövat tunikan (blå m röda fransarna - duvet) o shit så liten upptill, men så snygg ändå - blev INGEN marängeffekt. Men det hängde trådar överallt??!

• Ullis 10
    jojoa75 skrev 2009-12-05 18:16:53 följande:
    just det gör mig så skeptisk. Tycker att det finns ett plagg jag verkligen skulle vilja ha, men tvekar pga sömmar o trådar. De ska ju klara att tvättas oxå
    Exakt vad jag funderade på - blir det en trasmatta som man får frisera med sax (för 1900 spänn) efter tvätt? Det är väl maskintvätt? Men, jag erkänner det kommer att bli en - den blå med röda kanter tror jag.... Konstigt dock detta med hur den satt upptill - rumpa o höfter har jag, men är ju liten upptill?
  • Ullis 10
    jojoa75 skrev 2009-12-05 18:28:20 följande:
    Menar du 221 i lite blue?
    Ja, just den.. Har ju alltid strl 2, undras om den blir ok i strl 3? Var lite nervös över hur den satt upptill..
  • Ullis 10
    alias skrev 2009-12-09 08:24:55 följande:
    Jag har mina nya duvet l/s på mig idag. Den är verkligen grymt snygg.Jag förstår bara inte storleken. Jag är en storlek 3, men har stl 4 i denna. Den är för stor överallt, utom över bysten och runt om under bysten. En storlek 3 sitter som en push up korsett, så den kan jag inte ha.Vad har OM emot byst heklt plötsligt? Är det "ute"?Dreglar nu över en #227 - en har visst kommit in i webbutikerna nu. vet bara inte vilken färg jag ska ha!Någon som har sett den i IRL och vet hur den är i storlek?
    Förstår inte heller hur de tänkt upptill och jag är inte stor!
  • Ullis 10
    alias skrev 2009-12-09 08:24:55 följande:
    Jag har mina nya duvet l/s på mig idag. Den är verkligen grymt snygg.Jag förstår bara inte storleken. Jag är en storlek 3, men har stl 4 i denna. Den är för stor överallt, utom över bysten och runt om under bysten. En storlek 3 sitter som en push up korsett, så den kan jag inte ha.Vad har OM emot byst heklt plötsligt? Är det "ute"?Dreglar nu över en #227 - en har visst kommit in i webbutikerna nu. vet bara inte vilken färg jag ska ha!Någon som har sett den i IRL och vet hur den är i storlek?
    227? var?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III