Inlägg från: Minatre |Visa alla inlägg
  • Minatre

Odd Molly - för oss inbitna del III

Hej! Här är en till som vill bekänna sitt stora OM-begär. Har redan köpt på mig alldeles för mycket av pre-spring och nu senast från vårkollektionen (två Fonda dress är på väg - en pink och en alm black)....

• Minatre
    Morty skrev 2010-01-21 21:09:39 följande:
    Någon här som vet hur OMs velour byxor är i storlek? Jag tänker på Fonda Trousers som är i trekvartsmodellen. Oj, nämen vad trist. Då får man nog ta och prova den. Har aldrig haft en sådan men är bra sugen.
    Jag har en från en tidigare kollektion (minns nu inte från vilken, tror det var living tenfold) men den var normal i storlek (kanske något åt den mindre hållet).

Men jag har för mig att höstens var något små i storlekarna, åtminstone över rumpan
  • Minatre
    Morty skrev 2010-01-21 21:31:34 följande:
    Tusen tack! Det är lika bra att ta den större storleken känns det som. Man kan ju alltid byta.
    Ja, jag hade nog gått upp en storlek. De är jättesöta de velourbyxorna. Så fint med volang nertill.
  • Minatre
    smulan0 skrev 2010-01-21 21:38:06 följande:
    vad snyggt!!! Har också beställt alm black men det lär dröja för den ska först till USA och sen hit igen... (får nog betala extra koldioxidskatt som kompensation)
    Hihi... den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Tror den i alm.black är enklast att matcha till det mesta men samtidigt är ju pink en bedårande färg = min favvofärg. Svårt det där, så det fick bli två dressar (och då har jag redan velour hooden i almblack... hm, får kanske överväga att sälja den på T{#lang_emotions_embarassed}
  • Minatre
    fru vanheden skrev 2010-01-21 21:45:14 följande:
    Men det kanske bara är jag som har konstig kropp eller nåt Men jag läste om någon som också tyckte likadant och som sydde in den i ryggen.. Men kanske de nya inte är så? Därför ville jag veta om det är fler som också har samma problem som jag Ville inte skrämma er Kram
    Är det poplin frill blouse du pratar om? Den har jag inte upplevt som konstig i ryggen och jag är storbystad (70 e)
  • Minatre
    Morty skrev 2010-01-21 21:48:53 följande:
    Var precis inne och kikade på Katinkas provning. Jag har nog tagit fel storlek på min Fonda dress!!!! Skit också!
    Nej, vad tråkigt

Tycker det är svårt det där med storlekar innan man har provat irl. Jag brukar oftast ha 1 men kan också ha 2 (gäller framförallt vissa överdelar). Nu tog jag en 1:a i pink och 2:a i almost black på Fonda dress. Misstänker att den rosa kan bli lite tajt över brösten men jag ville ju ha roooosa och 2:orna gick ju supersnabbt.
  • Minatre
    Morty skrev 2010-01-21 22:05:41 följande:
    Ja, jag ligger mellan 2 och 3. Har en Deidre Dress och den kunde jag ha i 2 men tog 3:an då den kändes mer bekväm över ryggen. Ryggen är visst lite bred. Aja, jag får se när den kommer imorgon annars får jag byta till en 3:a om det finns kvar någonstans. Jag är inte orolig.........än. Har en hel del affärer här runt om som kanske får in den blåa. *hoppas*
    Jag förstår din oro. Visst är det frustrerande när man så gärna har ställt in sig på ett visst plagg. Men jag tror inte du är ensam om detta. Många har klickat hem Fondas och kanske chansat på storlek så det lär säkert bli en hel del returer om inte annat. Så ge inte upp. Den blåa är sååå fin. Hade jag också tagit om jag passat i blått.
  • Minatre
    Morty skrev 2010-01-22 10:47:23 följande:
    Fick precis sms avi om att mitt paket från CD kommit till mitt utlämningsställe.
    Åh, spännande. Du får återkomma med rapport om hur den satt på.

Hoppas, hoppas mina kommer idag också. Vore kul att inviga någon av dem i helgen
  • Minatre
    Pokergirl skrev 2010-01-22 11:19:07 följande:
    Det här är helt sjukt, helt, helt sjukt! Jag har drömt om Fonda dress i natt. Jag som inte ens tänkte köpa den. Men jag var så fin i den, satt helt perfekt och jag fick så mycket beröm. Så nu måste jag ju bara ha den! Måste bara tänka ut riktigt bra argument till inköpet. Maken dör väl om han ser prislappen "för lite plysch".
    Härlig dröm!! Måste väl betyda att du får införskaffa en. Tycker den är så fin i modellen.
  • Minatre
    Stargirl skrev 2010-01-22 09:55:27 följande:
    Kopior som liknande design elle rkopior som heter samma sak?
    Lite OT: På tal om liknande design. Indiska säljer just nu fina tunikor som är väldigt snarlika Voile short dress. Provade en häromdagen och den var riktigt fin. Så ett tips om någon är sugen på en billigare variant men ändå fin tunika. Däremot blev det ett köp av en kanonfin jeanskjol på Indiska för 399:- (riktigt fynd) och som blir kanonfin med en spoiler skirt under.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III