Inlägg från: storblomman |Visa alla inlägg
  • storblomman

Odd Molly - för oss inbitna del III

Ni som har bra koll! Brukar det vara nån bra rea i webbutikerna?
    När i så fall brukar det vara?

• storblomman
    malinoski skrev 2009-11-10 12:58:54 följande:
    Hjälp! Ett av mina Odd Molly köp på Tradera verkar ha "försvunnit" på posten! Säljaren krånglade en del efter avslutad auktion. Först kunde hon inte nå sin i-net bank för att kontrollera betalningen. Sen menade att hon var utomlands men lovade att skicka en viss dag. Men sen var flyget försenat och hon hann inte till brevlådan. Hon lovade dock att den skulle vara framme i slutet av förra veckan, men den har fortfarande inte kommit.. Börjar bli nervös..Har det hänt er någon gång att plagget inte har kommit? Vad har ni gjort??
    Har varit med om att ett paket jag skickat enligt köparen inte kom fram. Var inget dyrt plagg så jag erbjöd mig att betala tillbaka efter ett par veckor när inget paket kommit. MEN ca 2 månader senare hör köparen av sig och DÅ kom paketet, köparen satte åter in pengarna. Vet inte var paketet har varit på vägen. Skickade det som brev, rätt porto och med avsändare.
  • storblomman

Halloj på er! Är ju ingen storköpare av OM men verkar ha haft otur med ett av mina plagg en revolution blouse i Royal. Mitt första ex upptäckte jag ett hål i redan innan jag hann använda den. Gick tillbaka till butiken och fick en ny. Den nya är använd en gång. Tvättad i 30 grader handtvättsprogram i tvättpåse..... När jag skulle stryka den hittar jag ett likadant hål i tyget. Tyget är liksom så tunnt på vissa ställen att det är hål rakt igenom. För mig som tycker att 1500 är dyrt för ett plagg och som använder dessa plagg till fest/fint känns det inte ok! Någon mer som känner igen detta? Känns retligt att gå tillbaka ytterligare en gång för samma fel! Är det fler plagg som är av så otroligt tunn kvalitet så meddela mig gärna så att jag inte köper något av dem via nätet!

• storblomman

Lite OT men vet att en del av er säljer på Tradera! Tänkte ta mig i kragen o fixa ett automatiskt vinnarmail. Vilka uppgifter behöver stå i det?

• storblomman
    Duntoffla skrev 2010-01-03 16:28:24 följande:
    Så här är min text;Hej!Grattis till ditt vinnande bud på Tradera!Vänligen sätt in det vinnande budet plus det angivna portot på mitt konto i Handelsbanken inom 4 dagar. Så snart jag sett att pengarna kommit in så skickar jag din vara. Clearingnr: XXXXKontonr: XXX XXX XXXMottagare: XXXXX XXXXX Vänligen ange ditt alias vid insättning. Maila mig gärna efter att du har satt in pengarna så går det fortare. Jag lämnar alltid omdöme då jag har skickat varan och hoppas att du gör detsamma när du fått din vara så jag vet att det kommit fram och att du är nöjd! Om du inte är nöjd hoppas jag att du kontaktar mig så vi kan lösa det på bästa sätt.Undrar du över något så tveka inte att kontakta mig!Vänliga hälsningarXX
    Tusen tack! Hade raderat alla gamla vinnarmail så det var lite idétorka! Verkar ju smidigt att köra med automatiskt mail så måste pröva det!
  • storblomman
    Frusna flickan skrev 2010-01-05 15:00:36 följande:
    Åh de har hearted i stl 3 almost black och även a one silk dress i flera stl! Vill ha! Men jag har shoppat klart nu.
    Nån som handlat där? Är det ok?!
  • storblomman
    Frusna flickan skrev 2010-01-05 17:08:55 följande:
    På Rus? Ja de är bra tycker jag. Har handlat både i butiken och på webben.
    Bra! hearted tunic, visst är den liten i stl?
  • storblomman
    Frusna flickan skrev 2010-01-05 18:26:28 följande:
    Ja om man har stor byst, inte i övrigt tycker jag. Jag har inga problem med smala ärmar eller axlar på den. (Det har jag däremot på Check me blouse och andress.)Har du ej över C-kupa skulle jag rekommendera dig att ta den mindre om du pendalr mellan två, har du stor byst, D och över ta den större.
    Tack för era svar! Tyvärr hann den ta slut i både stl 2 o 3 innan min beställning gick igenom... Bättre lycka nästa gång!
  • storblomman

Hoppas hoppas att det är jag som haft otur, men måste få höra era kommentarer!
    Har nyligen upptäckt OM och har sedan i höstas köpt 4 plagg. 3 av dem har jag fått reklamera! 2 av dem har det varit hål i redan innan jag tvättade dem 1:a gången. Ett plagg hann jag tvätta 1 gång, i 30 grader handtvättsprogram och i tvättpåse innan jag upptäckte ett hål.
    Tråkigt tycker jag och är inte van att behöva göra så mycket reklamationer varken hos billiga eller dyrare märken!

• storblomman

Nån som vet hur snabba CD är på att svara på mail?

• storblomman
    Bambiblogg skrev 2010-02-05 12:43:00 följande:
    Håller tyvärr med. Har också bara haft strul med CD och hon svarar aldrig på mail. AjaBaja och TintinStyle är de bästa webbutikerna enligt mig!
    Å nej! Har nyligen reklamerat en tröja från CD och innan jag har fått besked har jag fått påminnelse på fakturan....
    Var ett hål i och jag skickade tillbaka med vändande post i stort sett. Mailade igår om att jag fått påminnelse och vill ha besked om hur jag ska göra med betalning osv. Men håller verkligen med om att de inte är så snabba med att svara.....
  • storblomman
    Minatre skrev 2010-02-06 01:19:50 följande:
    Inboxa mig gärna listan till mig också när den blir klar
    mig med snälla! Har inte vågat köpa OM på T ännu...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III