Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly - för oss inbitna del III

Sorry för spam......alla andra sover i fjällstugan och modemet fick ett ryck att fungera lääänge........(för att jag skulle rea fynda såklart.......det var meningen alltså, känns bra, som om jag inte hade något val ;-D

Ajabaja har n u 30% på vinter och 50% på det som innan var 30.
    (kanske ingen nyhet?)

• Mabimao

Jag vill köpa en Tenfold men vet inte vilken färg.....Chalk, almost black eller dark powder.
    Men jag har inte sett dark powder säljas någonstans. Kan ni hojta om ni ser?

Köp har det blivit....en poplin s/s frill i rött. Har den innan i vitt och rosa och använder dem jämt på sommaren. Så fin och klassisk OM blus.

Ha det töser, nu skall jag städa fjällstuga!

• Mabimao
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 14:23:27 följande:
    Du får tro vad du vill. Men jag tror faktiskt att du blandar ihop mig med någon annan. Jag har inte haft några bilder alls i mitt galleri tills nu. Har inte orkat uppdatera min presentation eller mitt galleri någon gång. Men som sagt, du får tro vad du vill.Sue Ellen skrev 2010-02-06 14:09:25 följande:
    Jag såg dem också och har varit på vippen typ hundra gånger att ifrågasätta varför du i typ alla dina inlägg hänvisar till "Bambis blogg" när det är du som är Bambi. Att du nu tagit bort bilderna i ditt galleri har jag också sett.
    Fånigt att låtsas något annat.......
    Jag har tyckt att det är underligt att du pratat om dig själv i tredje person  
    Och att du när vi pratade sponsrade bloggar senast var med i diskussionen om Bambis blogg. Kändes sådär......
    Man vill inte bli lurad bland vänner
  • Mabimao

Ja, det blev inget kul och jag bidrog med en del av det. Men jag har ärligt undrat över det en del men inte velat säga något......
    Men nu är det ute och så är det inget mer  med det, nu ängnar vi oss åt nåt roligare.

Är det ingen som sett Tenfold i dark powder? Verkar som om ingen tagit in den......
    Helst skulle jag vilja ha en äldre utan texten på. Jag sålde min 3:a och behöver nu en 4:a. Vet ju att 4:orna går fort så jag får inte vela för länge........hm hade hoppats på rabatt kod någonstans.......
    1700 är lite mycket när man absolut inte behöver en kofta.......skulle behöva vår jacka........ (hur många tror att jag faktiskt inte har en jag kan ha? ..........Ingen?, rätt...men jag vill ha en)
    Dessa ilands bekymmer!!!!!

Kram på er töser, känns bra att vara

• Mabimao

........tillbaka från fjällen med helt fungerande bredband.......skulle det fortsatt med

• Mabimao
    smulan0 skrev 2010-02-06 19:10:30 följande:
    jag tycker det är helt ok om någon är här utan att vilja stoltsera med vem där är irl eller ens vilken blogg de har. Men det är helt klart roligare om man är ärlig och delar med sig lite, tycker jag då!Mabimao, har inte sett den, men du är ju en utmärkt detektiv så du lär väl hitta den!
    Ja vi får hoppas. Har den funnits i den färgen något annat år? Nån som vet?
    Alltså, Tenfold dark powder.
  • Mabimao
    Innerjoin skrev 2010-02-06 22:21:59 följande:
    Nej, inte lagligt! www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=213...#bilder
    Jag har fått en auktion avstängd. Men det känns inte som om de är konsekventa. Jag har däremot hört om en som fått sina avstängda på grund av att OM klagat. Hm.......så de kollar......

Undrar vilka de stänger och varför just de? Om rätt skall vara rätt skall ju alla bort synd, jag ser så mycket bättre hur ett plagg ser ut på produktionsbild....men det är klart att man skall ha rättigheter till bilder. Hur funkar det med bloggar?
  • Mabimao
    tlillan skrev 2010-02-06 22:31:11 följande:
    Är det bara jag som inte klickat hem nått i detta släppet som kom nu? :) o jag som fick göra det för maken.... men vet ej vad.... hihihi...
    Nej jag tror det är fler.........verkar som om flera av de mer populära sakerna kommer nästa släpp.
    Jag har köpt en poplin frill blouse. Inte så orginellt val, men älskar de jag har. Tycker de är en bra bas blus att känna sig fin i.
    Jag är nog mer av bas OM typ, kollar knappt åt de klänningar många andra suktar efter........är lite tråkig.......känner mig utklädd istället för uppklädd typ. Ser underbara ut på andra, men mig....nja.......

Skönt att du mår bättre!
  • Mabimao
    Morty skrev 2010-02-06 22:45:00 följande:
    Men du har ju en massa härliga velourisar ju!!! Hur är poplin frill blouse i storlek? Har för mig att jag läst tidigare att man borde gå upp en storlek. Stämmer det?
    Ja, velour älskar jag. Jag tänker mer på alla de klänningar i spets och silke, de mer fin-fina.
    (även svar till Tillan)
    Jag är en 3-4 och jag har 4 på blusen och det mest på grund av armarna. Jag kan inte ha 3 över mina armar. Annars hyfsat normal.....men mer liten än stor. Usch det är så svårt, man tycker så olika........
  • Mabimao
    Morty skrev 2010-02-06 23:10:30 följande:
    Jo jag förstod att du menade de med spets och silke men jag tycker att de i velour är minst lika fina på sitt sätt. Jag önskar att jag hade kännt att jag har användning för t ex Nymph Dress. Tyvärr är icke så fallet samt att det är inte riktigt jag. Utan det är mer VelourMorty över mig. Ja, men så har jag nog läst andra som sagt att de är lite mindre i ärmarna. Funderar på om man ska slå till men då kommer ju så klart frågan - vilken färg. Gillar ju rött men jag kan ju inte köpa allt i bara rött eller lila.......eller kan och kan . Måste ha lite variation. Har ju iofs klickat hem en Livealot blouse i chalk så jag är inte totalt insnöad på vissa färg. *svammel svammel*sorry....
    Jag köpte röd. Har vit och rosa innan. Har ett par röda hasbeens som är innte på 3.e säsong nu i sommar, men de kommer vara sååå fina till denna.
    Men det ljusblå vore tok fin till jeans.......
    Den i dark powder eller brown eller vad den heter är fiiin och lite ovanlig men kanske inte så somrig, eller....men det kan ju vara bra för året runt användning.
    Jag svamlar lika bra jag........
  • Mabimao
    isako skrev 2010-02-06 23:20:05 följande:
    Hej tjejerKnasig stämning blev det här..Bambi - Hade faktiskt mer uppskattat om du spelat med öppna kort. Men det är min åsikt. Nu till viktigare saker... THE FONDA!! Kommer som många av er i fler färger om ett par veckor och jag säger bara... Röd Fonda.... Kom till mamma ;)
    eller hur........!!!
    Snacka om att den kommer flyga av hyllorna (där de inte ens kommer mellanlanda)
    vill ha, vill ha
  • Mabimao
    Innerjoin skrev 2010-02-06 23:27:26 följande:
    och jag har köpt en Tenfold i Almost Black, "tråkigt"   Jag är precis likadan, klänningar och blusar är fint på andra - men det är inte jag! Jag är en äkta "Bas-Molly" (haha, låter som en liten tant med foträta skor)Trist du fått en auktion nedstängd, det är verkligen inte konsekvent på T.!!Skulle nog ana att den är anmäld av någon säljare som har en likadan auktion ute, och som tycker din auktion framstod som mer åtråvärd *spekulerar*
    haha, vilka tråktanter vi är, tenfold är nästa köp, Vet bara inte vilken färg..........
    (..........och jag älskar skor från angulus, clarks, camper osv som alla är foträta hahahahahah)
  • Mabimao

innerjoin:
    Snygg färgning av Fondan!

• Mabimao
    Duntoffla skrev 2010-02-07 09:43:05 följande:
    God morgon!Sitter här och känner mig lätt bakis utan en droppe alkohol i kroppen. Skumt!Håller med om att Tradera verkar vara rätt inkonsekventa. Själv är jag en av dem som INTE gillar produktbilder på plagg som inte är nya. Det är enligt mig väldigt missvisande. Ska man ha en sån bild (om vi nu tänker bort rättigheter osv) så ska man ha det som 2:a bild i så fall och inte som den bild som visar plagget. Sen får man ju inte använda andras bilder i såna här syften rent lagligt.Jag blev grymt sugen på en röd Fonda jag med. Är faktiskt glad över att jag skippade den rosa jag ev hade på gång. En röd Fonda till förhoppningsvis brun hud och dessa;www.swedishhasbeens.com/images/grease_sky_hig...eller dessawww.swedishhasbeens.com/images/Slip_in_red.jp...MUMS!Sen att jag inte kan gå i klackar spelar väl ingen större roll. Det kanske ser sexigt ut med lite vingliga steg?
    ja, det var det jag menade också, var inte så tydlig dock.
    Som kompettering bild. Självklart skall huvudbilden vara på det faktiska plagget.
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2010-02-07 01:39:50 följande:
    Betyder det att jag kan egospana på måndag? Dvs inte jaga frill utan baaaaaaaara tänka på mig själv ? Har tänkt på dig ikväll för deidres och jag har varit på kalas!!!! Vi har varit sååå snygga ihop. Tack lovely lilla du.Skönt att ni kommit hem ordentligt.
    Tror absolut ni var tok snygga ihop! Kul att den får komma på kalas

Shoppa på du.....helt utan andra än dig själv i tankarna
  • Mabimao
    brawny skrev 2010-02-07 17:44:59 följande:
    Har ingen som helst aning men det låter ju riktigt snyggt! Typiskt att det inte finns ngn produktbild på den...
    jo det finns på OM produkt sidor, men ingen säljer den.......
  • Mabimao
    brawny skrev 2010-02-07 22:45:54 följande:
    ah, då fattade jag fel. ska genast kolla in den... är det inte ens ngn IRL- butik som tagit in den?
    inte som jag sett......
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III