Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

Kajsan skrev 2010-01-15 17:08:58 följande:
    Men vaaart har jag fått det ifrån att det skulle komma en brun Grandmas Coat? Jag Har verkligen sett fram emot våren och min nya bruna
    Tror att den såg brun ut på bilderna från visningen men att den sen var lila... Ville också ha brun
    Kajsan skrev 2010-01-15 18:00:51 följande:
    Inte min , men tips till er mindre : www.tradera.com/Odd-Molly-klanning-stl-0-Berr...
    Åh, synd att den var så liten! Hade gärna velat ha en sån
  • Duntoffla
    rew skrev 2010-01-15 20:04:28 följande:
    Hej igen! Har frågat förut om strl på Lovely knit. Har nu gått igenom min garderob, jag drar S eller typ 36/38 i överdelar, kan jag ha strl 1? Ni föreslog strl 2 förut! Jag är 162 cm lång och väger ca 60 kg, skulle vilja att det var lite mindre. Återigen väldigt tacksam för svar! MVH Eva V
    Låter som du är en 1:a. Jag har 2 och är ca 72-73 pannor och 174 cm
  • Duntoffla
    Tindrisen03 skrev 2010-01-15 21:43:37 följande:
    Om du menar Pre-spring så har de ganska mkt. De fick det direkt när det släpptes
    Menar inte det som funnit i webbutikerna länge som Alcemistry och det utan det nya som visades på hemsidan i tisdags.
  • Duntoffla
    Quiet thoughts skrev 2010-01-15 22:08:16 följande:
    Hejsan. Jag fyndade mitt harklar mig förläget, första Odd Molly plagg biiiilligt och slog till, egentligen har jag c.a 36 upptill ibland 38, denna var strl 2, men av silk. Hur är silk i storlekar? Plagget syns i bloggen. Tacksam för svar. bambinidolce.blogg.se/category/klader-till-ma...
    Heeej!

Grattis till fint fynd! kan tyvärr inte uttala mig alls om den blusen men någon här vet säkert
  • Duntoffla
    Tindrisen03 skrev 2010-01-16 09:48:45 följande:
    Jaha, nej det har väl inte kommit till ngn butik ännu. OM-butiken brukar ju tyvärr inte ens vara först/speciellt tidiga
    SYnd! När jag var på rean pratade de om att det ev skulle komma veckan efter.
  • Duntoffla

Hemma igen efter en stadsrunda med läsning och målning på Kulturhuset (rum för barn) och sen lite shopping på stan. Inget OM blev det men två tyllkjolar från Indiska på rea. En i royal och en i cremevit. Sen blev det lite annat krafs som smink, nagellack och andra tjejgrejer. Kikade in på NK (mest för att kolla Hunkydory) och det var inte mycket OM där. Dock en fin Indy dress i royal. fel storlek dock.

Tog en sväng förbi Mathilde också. Hittade inget intressant där heller. Måste nog säga att jag inte är superförtjust i pre-spring så jag hoppas snart att spring och sommar kommer in.

• Duntoffla
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-16 19:04:31 följande:
    Jag måste ha långärmat under denna med, annars kliar det... Men det funkar!
    Frågan är om jag klarar av att ha långärmat under. Är ofta rätt varm av mig?

Är det ngn här som har Full Emb. Smock dress i powder på bild? Alltså med sig själv i?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III