• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del III

Någon här som vet hur OMs velour byxor är i storlek? Jag tänker på Fonda Trousers som är i trekvartsmodellen.

fru vanheden skrev 2010-01-21 21:07:10 följande:
    Är det bara på mig som den ser hemsk ut bakifrån? Den står rakt ut baktill.. är det brösten som tar för mycket av tyget framtill eller varför är den så? Framifrån ser det bra ut men inte bak
    Oj, nämen vad trist. Då får man nog ta och prova den. Har aldrig haft en sådan men är bra sugen. {#lang_emotions_dreamer}
  • Morty
    Minatre skrev 2010-01-21 21:24:20 följande:
    Hej! Här är en till som vill bekänna sitt stora OM-begär. Har redan köpt på mig alldeles för mycket av pre-spring och nu senast från vårkollektionen (två Fonda dress är på väg - en pink och en alm black)....
    Välkommen!
    Minatre skrev 2010-01-21 21:28:48 följande:
    Jag har en från en tidigare kollektion (minns nu inte från vilken, tror det var living tenfold) men den var normal i storlek (kanske något åt den mindre hållet). Men jag har för mig att höstens var något små i storlekarna, åtminstone över rumpan
    Tusen tack! Det är lika bra att ta den större storleken känns det som. Man kan ju alltid byta.
  • Morty
    Minatre skrev 2010-01-21 21:55:57 följande:
    Nej, vad tråkigt Tycker det är svårt det där med storlekar innan man har provat irl. Jag brukar oftast ha 1 men kan också ha 2 (gäller framförallt vissa överdelar). Nu tog jag en 1:a i pink och 2:a i almost black på Fonda dress. Misstänker att den rosa kan bli lite tajt över brösten men jag ville ju ha roooosa och 2:orna gick ju supersnabbt.
    Ja, jag ligger mellan 2 och 3. Har en Deidre Dress och den kunde jag ha i 2 men tog 3:an då den kändes mer bekväm över ryggen. Ryggen är visst lite bred. Aja, jag får se när den kommer imorgon annars får jag byta till en 3:a om det finns kvar någonstans. Jag är inte orolig.........än. Har en hel del affärer här runt om som kanske får in den blåa. *hoppas*
  • Morty
    Minatre skrev 2010-01-21 22:10:55 följande:
    Jag förstår din oro. Visst är det frustrerande när man så gärna har ställt in sig på ett visst plagg. Men jag tror inte du är ensam om detta. Många har klickat hem Fondas och kanske chansat på storlek så det lär säkert bli en hel del returer om inte annat. Så ge inte upp. Den blåa är sååå fin. Hade jag också tagit om jag passat i blått.
    Ja vem vet - den kanske passar trots allt.
  • Morty
    Sue Ellen skrev 2010-01-22 00:00:00 följande:
    Jag är precis som du: mellan 2 och 3 i Mollysar. Har också beställt en blå i storlek 2... Blev ju helt nojjig nu: BARA DEN INTE E FÖR LITEN!!!! Som det ser ut just nu så verkar Country-Dreams ha den i stl 3, men man vet ju aldrig hur snabbt de tar slut ifall man skulle vilja byta, menar jag. Vi får hålla tummarna för att de ska passa!!!
    Ja vi får hålla tummarna. Hoppas min dyker upp idag.
  • Morty
    Sue Ellen skrev 2010-01-22 09:53:26 följande:
    Min med. Vet inte hur CD skickar, men är det med A-post bör den ju komma idag. Vi ska ha födelsedagskalas för äldsta sonen imorgon, hade varit skoj att va fin i en blå Fonda Dress.
    Fick precis sms avi om att mitt paket från CD kommit till mitt utlämningsställe.
  • Morty
    Pokergirl skrev 2010-01-22 11:19:07 följande:
    Det här är helt sjukt, helt, helt sjukt! Jag har drömt om Fonda dress i natt. Jag som inte ens tänkte köpa den. Men jag var så fin i den, satt helt perfekt och jag fick så mycket beröm. Så nu måste jag ju bara ha den! Måste bara tänka ut riktigt bra argument till inköpet. Maken dör väl om han ser prislappen "för lite plysch".
    Vilken underbar dröm!!!
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2010-01-22 18:52:08 följande:
    Jag blir galen. Det verka helt superkört att få tag på en chrysalis wrap Dark cherry i stl 3. (Jag får iaf multin nu om inget går snett men jag är ändå inte nöjd.) Jag blir så arg då jag hade både den och mutin i varukorgen igår. När jag gick till betalningen kraschade sedan systemet. Sedan när jag gick in och äntligen lyckades börja om var den slut som jag berättade om igår. Idag har jag letat som en galning och kommit fram till att nästan INGEN kommer att ta in den. Inte ens OM-butiken ju.. Hur ska jag nu få tag på den? Snälla OM-vänner ge mig råd. Jag har för mig att jag sett på deepfling men nu går inte att förbeställa något där. (Och kanske fanns det inte ens där, jag blandar ihop allt nu). Jag hade hoppats att Amy skulle ta in den och att jag kanske skulle få tag på den där men nu såg jag i hennes blogg att inte hon heller har tagit in den. Vad gör man????? Den säljer ju slut direkt. Varför fattar inte butikerna vad folk vill ha? Även multin är helt slut på ajabaja nu fast de tog in fler av den. Tjejer, vad säger ni om det här? Är det någon mer än jag som letar? Ser ni någon - höv gärna av er till mig. Tack på förhand!
    *pling*
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III