Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

Pokergirl skrev 2010-02-02 13:02:18 följande:
    Kan inte någon här inne sammanställa de namn och Alias på personer som man ska akta sig för på Tradera, blocket med mera. Känns som att flera här inne blivit lurade och då är det ju superbra om man har en varningslista där dessa namn finns sammanställda. Man skulle även kunna ha med neg erfarenheter av webshoppar.Jag skulle kunna sammanställa om jag bara fick uppgifterna inboxade till mig.
    Man får inte hänga ut ngn på FL. Så att göra det i en tråd är förbjudet. Även att hänga ut folk i bloggar är förbjudet om man beskyller dem för ngt de inte anser sig vara skyldiga till. Så jag skulle akta mig lite.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Sylt skrev 2010-02-02 16:04:51 följande:
    Bläh, trist med skummisar och typer som försker luras.Själv höll jag på att bli lurad av en säljare här på FL för lääänge sedan. Lång historia kort är att hon försökte lura mig, inte skicka varan + sälja den igen till ngn annan. Efter tjafs (o hot) skickade hon saken till mig. Då var den trasig. Trodde att jag skulle få ett bryt. Efter detta är jag mkt försiktig. Försöker skicka rek. i de fall där det går. Hoppar hellre över ett "fynd" än att riskera för mkt.Tradera känns ju liiite säkrare med sina omdömen, men visst det finns ägg där med
    Jag läste att per hundra omdömen så får man ha 3 negativa för att det ska vara en bra säljare. Köp inget av ngn som har färre än 50 omdömen.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-02-02 20:52:17 följande:
    Nej, det är ju det jag menar. Ingen butik gör ju så. Det finns ingen anledning.  Fast samtidigt måste ju priserna vara så pass låga att de lockar till köp. Är det samma som butikspris så köper nog folk i butik istället. De tjänar ju rätt bra slantar ändå skulle jag tro.Antar att de flesta kläder görs i en och samma fabrik men kanske försvinner ut genom olika dörrar så att säga?
    Jag tror det är snattare. Många småbutiker har Odd Molly i sitt sortiment. De har inte råd med larm....det blir mycket stölder. Är man dessutom två som samarbetar blir det snabbt bra pengar på Odd Molly.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-02-03 09:04:50 följande:
    Ja, det var så jag också räknade fast på 2 plagg. Ändå billigare än sverige. Ligger inte Kniten på typ 1600-1800 kr?Om nu inte tullen blir helt galet hög förstås
    Tull och moms är alltid den samma. 25% i moms och tull 3 % av totala ordervärdet. Så det är lätt att räkna ut.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-02-03 09:14:58 följande:
    Ok, så moms tillkommer på de priset man fått? I så fall blir det ju inte så billigt. Trodde den var medräknad?
    Nej momsen tillkommer utöver om varan fastnar i tullen. Den är alltid på 25% och tullen alltid 3% av totala värdet av produktern. Ibland skriver dock sändaren att varan är värd 10$ men tullen kan ju själva räkna ut att så inte är fallet. Vissa tror att man slipper tull och moms om man får vara skickad som gåva dvs gift, men det stämmer inte tyvärr. Jag tror det är ordervärde över 50$ som man måste tulla och betala moms för men där är jag lite osäker....
  • Stargirl
    alias skrev 2010-02-03 18:03:12 följande:
    Den är normal i storlek. Jag betalade ingetdera!
    Man kan få en faktura veckor efter leverans med moms och tullavgift dock.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2010-02-03 18:22:58 följande:
    Vilken tur! Har du sluppit förut också?Blir ju billigt om man har tur men annars samma som i butik
    Jag har fått betala tull och moms ungefär 50% av gångerna jag köpt grejer från bla USA. Ibland får man lösa ut varorna, ibland får man betala direkt till UPS och andra gånger får man en faktura i efterhand.
  • Stargirl
    Tindrisen03 skrev 2010-02-03 18:55:19 följande:
    Är det ngn som har koll på vad den blåa Prairie dressen med lång ärm kommer kosta i Sverige. Mindre än den i lite powder i alla fall om man kolla på utländska shoppar. Den i powder har ju för övrigt ett sjukt pris...3700!! Lika mkt som Lotta Lotta kappan
    Det är alldeles för mycket för min plånbok....Men varför kostar olika färger olika mycket??
  • Stargirl
    alias skrev 2010-02-03 19:24:29 följande:
    Jag har handlat från USA kanske 10 ggr och klarat mig. Men man vet tydligen aldrig.Dock blir det isåfall ett smärre belopp, med tanke på det officiella värdet på innehållet lådan ... som var oöppnad. Fortfarande betydligt billigare, isåfall.Och snabbare, tydligen!Jag oroar mig inte för det alls.
    Näe man kan aldrig vara säker men så länge man vet om det så är det ju lungt. Trist om man åker dit utan att veta att risken finns.
  • Stargirl
    ellianne skrev 2010-02-04 09:23:15 följande:
    Hej tjejer,nu behöver jag er hjälp. Har vunnit en auktion på ett par odd molly leggings (dyra, 900kr). Säljaren mailar mig och skriver att hon säljer "åt en mycket nära vän" och att hennes alias är ett annat är den som har annonsen ute. Jag drar naturligtvis öronen åt mig och undrar om det är seriöst. Jag vill ju inte köpa av någon annan än den som har lagt ut annonsen!! Dessutom är den "nya" säljarens konto avregistrerat!Vad skulle ni ha gjort?? Jag kommer såklart att få ett negativt omdöme om jag inte betalar /Lena
    SKUMT....
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III