Inlägg från: Innerjoin |Visa alla inlägg
  • Innerjoin

Odd Molly - för oss inbitna del III

MammatillO skrev 2010-01-06 14:24:20 följande:
    VARNING! Nu har dom fejkade Odd molly väskorna kommit till tradera och jag har anmält denna . www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=1049...
    Jag med! Anmält alltså (hjälper väl föga, Tradera gör väl som vanligt inget...)
  • Innerjoin
    HardcoreHunny skrev 2010-01-06 14:38:40 följande:
    Hur vet jag att det är en kopia?! Kan ju lixom vara bra å veta vad man ska titta efter så man inte råkar köpa ngt som man tror e real men som e fake! Tack för tipset iaf!
    Just de här fotona kommer nog florera, för det är det fotot som säljaren i Kina skickar ut (kostar $30 + frakt) Folk köper alltså in massor och säljer med en nätt förtjänst.
    Läs gärna på min blogg: viktigastebloggen.blogspot.com/2010/01/varning-for-kopior.html    och Binas: everydaymolly.blogspot.com/2010/01/kopior-igen.html
    Vet inte hur de här ser ut, kopior kan vara mer eller mindre välgjorda.
    Mitt tips är att begära kvitto på plagg/väskor/ja allt som är från kollektionerna höst-08 och senare. Tidigare kollektioner är inte plagierade (törs jag svära på)
  • Innerjoin

Någon som sett en # 14 Deirdres dress i royal strl 2 i någon IRL butik, kan även gå med strl 3? Eller möjligtvis en #4 Velour dress tunic i royal strl 2? Nätbutikerna har jag dammsugit utan reslutat....

• Innerjoin
    brawny skrev 2010-01-09 14:31:30 följande:
    Här finns Deidress Dress i stl 3 & 4 - var det inte ngn som letade efter den? Finns lite annat smått o gott på rean också... www.modaviviente.de/Dresses-Skirts/Odd-Molly-...::747.html
    Det var jag som letar!!! Men i royal, de fanns bara i blått väl?
  • Innerjoin
    alias skrev 2010-01-14 20:09:46 följande:
    Jag var en liten rearunda i Stockholm idag. NK hade inte mycket kvar, iallafall inte Odd Molly. Dock massor av Hunky Dory, bl a, 50%. Mathilde - kapitalurplockat. Dock massor av fina jackor, dem med volangen nederst. Rött, powder, grönt - till 50%. Rena fyndet. Jag var en millisekund från att köpa en OnceInALifetime Coat, nu på 50%, helt sjukt. Vet inte vad som stoppade mig egentligen ... Jag tycker den är fantastiskt fin, men är rädd att stenar och strass lossnar, och då är ju 3 000 kr inget fynd längre ... OM-butiken, jätteurplockat ... Dock en del Escapalogist (va, heter den så?), A-one silk dresses, excess dresses, jackor och kappor där också. Några freedom och en del t-shirts, bla , fanns dock. Och spoilers. Jag gick givetvis inte tomhänt därifrån, oh nej, En check me tunic fick följa med hem. Och en spoiler skirt. Såklart. Nu vill jag prova vårkläder!!!!
    Fanns där månne några spoiler-linnen i Royal strl 2, i OM butiken?
  • Innerjoin
    alias skrev 2010-01-15 11:17:31 följande:
    Jag tror det, det verkade finnas i de alla storlekar utom just den jag ville ha, och det var inte storlek 2!
    Ok...vet du vad de kostar där nu?
  • Innerjoin
    Pokergirl skrev 2010-01-26 22:09:02 följande:
    Nu behöver jag lite experttips! Har precis kommit till insikt om att jag måste ha en, eller flera lovely knits. Detta är en ny bekantskap till mig och jag blir lite osäker på vad som gäller för knitsen. Är samtliga i ull eller har jag någonstans läst att det finns bomullsmodeller? Hur vet man vad som är vad? Denna har jag kikat på: mega.tradera.com/989/95807989_1.jpg
    Just den i annonsen är i ull, den är från förra höstens kollektion (syns på "tatueringen") MEN just denna färg har kopierats...Första gången det kom kopior från Kina. Så be om att säljaren mailar bild på kvitto om du är intresserad av att köpa!
  • Innerjoin

Någon som har en bild på en blå Fonda live? Är det lika klar och fin blå som på produktbilderna, eller är den mörkare/dovare?

• Innerjoin
    Innerjoin skrev 2010-01-30 22:57:25 följande:
    Någon som har en bild på en blå Fonda live? Är det lika klar och fin blå som på produktbilderna, eller är den mörkare/dovare?
    Hittade ju hos Pingla!
  • Innerjoin
    Mabimao skrev 2010-02-06 22:40:13 följande:
    Nej jag tror det är fler.........verkar som om flera av de mer populära sakerna kommer nästa släpp. Jag har köpt en poplin frill blouse. Inte så orginellt val, men älskar de jag har. Tycker de är en bra bas blus att känna sig fin i. Jag är nog mer av bas OM typ, kollar knappt åt de klänningar många andra suktar efter........är lite tråkig.......känner mig utklädd istället för uppklädd typ. Ser underbara ut på andra, men mig....nja....... Skönt att du mår bättre!
    och jag har köpt en Tenfold i Almost Black, "tråkigt"   Jag är precis likadan, klänningar och blusar är fint på andra - men det är inte jag! Jag är en äkta "Bas-Molly"
    (haha, låter som en liten tant med foträta skor)

Trist du fått en auktion nedstängd, det är verkligen inte konsekvent på T.!!
    Skulle nog ana att den är anmäld av någon säljare som har en likadan auktion ute, och som tycker din auktion framstod som mer åtråvärd *spekulerar*
  • Innerjoin
    brawny skrev 2010-02-07 18:03:27 följande:
    Håller med dig där. Röd velour känns så där som man är inne o myser i värmen med glögg och tända ljus. Däremot är jag nyfiken på hur den röda färgen är på frill blousen? Är den "vintagesliten" så att färgen mattats av lite eller är den rätt skarp? Ngn som vet?
    Har inte sett den IRL, men här är den på fina Anette: peggygirl.se/
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III