• One

Odd Molly - för oss inbitna del III

Tvekar lite när det gäller underdressen att ha under koftor etc eftersom jag är ganska så kort. Ser det inte knasigt ut med den längre dressen under?

Finns kanske någon som haft på sig i någon blogg? Ska kolla runt lite- men fler åsikter tas med glädje emot!

• One

Tack för alla åsikter om tank eller underdress...jag lutar nog åt en tank. Ska ju sy lite själv tänkte jag, men behöver en nu.
    (Lite OT- har beställt siden och spetsar och tillbehör men det tar ju lite tid tills det kommer och först ut tänkte jag göra en underklänning: kikar nog lite på standardunderklänningen där för att få lite inspiration)

Min väska och kofta har iaf kommit. Den väskan är helt perfekt för mig som inte är en väskgalning...när t.o.m. jag funderar på om jag borde ha köpt en röd...också då är det illa! Kan ju iof byta den här, men, tja, velfia är vad man är! Är det fult med brun väska och vit jacka? Brun väska och svart jacka? Den röda passar ju till allt, men ja, tja...två väskor kan jag inte försvara- även om jag verkligen inte ska ha något från pre-spring. Inte i december- där går gränsen för mig! Men kanske rear de ut den röda sedan? Fast även med nedsatt pris är den väääldigt dyr...

Och idag sa det pling i mailen- leverans...får hämta imorgon efter jobbet och se om den passar....återkommer om det...

• One

Hörni- var kan man hitta en underskirt i stl 2 i blue?
    Är det helt slut- vet att det finns några riktigt bra "letare" här....

Tänkte det skulle bli en julklapp.

• One

Ang spoilersen som håller på att gå upp i sömmen fram: gå till en skräddare, så fort som möjligt, och se om de kan fixa det. Kostar nog.

Det är precis det som gör att jag egentligen tvekar varje gång jag vill ha en spoiler....och att jag köpt "för stora" för att det inte ska bli sånt "tryck" på sömmen mitt fram vid bysten...
    Nu tänker jag sy mina egna. Väntar på sidenet...Jag kan nämligen inte ha annat än äkta siden: jag blir som ett åskväder: helt elektrisk!

Men jag har hört att det inte kommer fler spoilers från OM utan något annat-nytt. Väntar med spänning! Och hoppas att det inte är en massa i mesh: avskyr det.

• One

Short voile dress: en del verkar uppleva att den är trång över bysten: jag har inte haft det problemet; men jag är inte speciellt storbystad heller: har 75B och kunde ha min vanliga storlek 2 utan problem.

Angora hoodly knit jacket: är den väldigt kroppsnära i storleken eller?
    Har inventerat mitt koftförråd och eftersom jag är en frusen typ så funderar jag på att önska mig en i julklapp: men vilken färg: chalk eller brun (chocolate)? Vilken är mest användbar? Gillar ju båda men sannolikheten för det är minimal...och jag kan verkligen inte köpa en själv och önska mig den andra...just nu!

• One

Okej, jag vill sälja en odd molly kjol, den är tyvärr lite för stor. Var tycker ni jag ska sälja den- Tradera eller "Swappa hos Bina" ? (inte mina någon av dem såklart).

Hur tycker ni att hoodly knit är i storlek? Ajabaja tycker att man ska ta en större storlek på den? Håller ni med?

• One

Hur ska man fatta storlekarna hos Yoox? Det står bara 38, 40 42 osv osv.
    Okej, om jag vill ha storlek 2 vad är det då? 38?
    Stl 3 = 40

Eller ?? Hjälp!
    Vill inte beställa och så behöva byta för att man inte fattar storlekarna. Varför kan de inte skriva mollystorleken istället? Mycket enklare!

Så snälla någon- hjälp!

• One

Okej, klickar man på storlekarna så får man upp vad som står i etiketten. Enligt detta så ska stl 42 motsvara stl 3...Hmmm. Inte riktigt vad man är van vid här hemma. Undras om det stämmer...

• One

Svindyrt! I agree! Tvekar oerhört än så länge. Fast priserna är inte i pund utan i euro. De är dock fortfarande sjukt mycket dyrare än här...

Funderar på vad jag kan sälja som kan göra att jag har råd...fast ca 1000kr extra, minst, än vad det kostar här känns verkligen lite väl.

Idag var jag och returnerade min angora hoodly knit i chocolate. Fin, men följ inte Ajabajas råd om att ta en storlek större iaf. Den blev alldeles för stor på mig. Så nu har jag skickat tillbaka den till CD och även bytt färg: chalk. Chocolate var fin- men jag insåg när jag tittade in i garderoben att det liksom inte var förstahandsvalet när det gällde matchningen.

Nåja, hoppas nu att bytet går bra och att det kommer fort igen. Förresten är det inte underligt att OM´s priser är så lika (Förutom svindyra Yoox då)? Rekommenderade priser får man ju inte ha numera...är ju lite konstigt att det inte skiljer något eller bara 5 kr.
    Samma sak med Vintage by Fé. De klockorna kostar exakt lika överallt i princip. Där de är billigare har de tagit bort läderband t.ex. Skumt. Priskartell eller?

• One

OK. Jag vet inte vilken yooxsida ni varit inne på men den jag ser står det pris: Eur xxx, vilket jag tolkar som euro och inte pund. Nu ligger de inte så långt ifrån varandra så visst.

Ang. storlekarna så står det inte 8, 10 12 etc utan 38, 40, 42 etc. Ibland xs, s, m osv. Om det vore så att de beteckningarna stämde överens med den "omvandlingen" vi är vana vid så vore det ju enkelt. Men enl. deras, om man klickar på storleken, så motsvarar stl. 40 en stl 2...

Nåja, blir väl inget nu med tanke på jul och hutlösa priser. Snyft.

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III