Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del III

Någon här som har varit på kosta outlet och sett om det finns lite Odd mollys där?
    Vi funderar nämligen på att ta en tripp dit nästa helg på lite julmarknad/shopping

dsmammor rules
  • fru vanheden

Hej tjejer

Nu har jag också fått klar min blogg, Äntligen
    Brist på tid och tålamod gjorde att det tog alldeles för lång tid att knåpa ihop men nu kallar jag den för färdig iaf
    Och så hoppas jag att jag får mer tid här i tråden igen!

Om ni vill så kika gärna in och jag tar gärna emot ros och ris då jag inte är så duktig på detta:
    http://myoddreality.blogspot.com/

Kram

dsmammor rules
  • fru vanheden
    One skrev 2009-11-18 14:56:50 följande:
    Velar lite: vad har man allra mest använding av: spoiler tank eller spoiler underdress?
    Jag röstar på spoiler tank, den kan jag ha under allt
    Underdressen använder jag mest när jag har längre tunikor eller klänningar..
    Jag har en bild på mig i rib jersey på min blogg och det är en strl 2..
    Tror att den är rymligare än tidigare modeller..?
    Men visst är den töjbar...Kanske en strl 1 skulle sitta bättre på dig?
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Mabimao skrev 2009-11-18 19:28:25 följande:
    fru vanheden skrev 2009-11-18 14:45:14 följande: Var precis inne och kollade! Kul med en till.Den var fin
    Tack {#lang_emotions_kiss}
    Och till de som läste min blogg kan jag tala om att jag sitter med världens träningsvärk i låren för min runda till Maxi (för att jag surade på mannen )
    AJ!

Här har det stormat inatt..
    Äldsta dottern (18 år) skickade nyss sms att hennes tåg var 1 timma försenat på skolan, trist

Är så himla glad att jag köpte min scarf scarf...
    Jag var emot den från början och menade att jag springer inte med en sjal om axlarna hemma...
    Men den är perfekt till att
    Så himla go som halsduk nu när det är kallt...
    Sveper den om mig på jobbet,
    Tänk till sommarkvällarna så fin den blir...
    Den är faktiskt numera ett av mina bästa Molly köp!
    Ett tips om det är någon som inte har bestämt sig ännu
    Vi ska snart iväg och vaccinera oss tillsammans med barnen så nu får jag jobba färdigt så jag hinner nåt..
    //Kram
  • fru vanheden

Nu har vi varit på kosta outlet och jag spang direkt till deras Odd molly utbud
    Det var nog lite mer än vad jag trodde men det som jag helst vile ha där fanns så klart inte i min storlek
    Men det blev tre stycken mollysar och en klänning som bli perfekt till julen
    De sa att de får in nya plagg hela tiden och särskilt då efter nya kollektionsläpp..

Nu ska jag fortsätta umgås med familjen men jag har lagt upp bilder på mina fynd på min blogg
    www.myoddreality.blogspot.com

Kram

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Sylt skrev 2009-11-22 11:18:27 följande:
    fru vanheden skrev 2009-11-21 21:34:54 följande: *fnissar lite* Jag var där i fredags! Köpte också lite mollysar. Velade länge och väl med "fjärilsklänningen" . Så jag har kanske t om provat den du fick med dig hem (stl 1)
    Haha, jo då är det nog den som du provade jag fick med mig hem
    Jag velade också länge och valde mellan den och en annan klänning som jag har glömt vad den hette..
    Jag har den på mig just nu med ett svart linne och svarta tights under
    Har du varit där innan?
    jag har aldrig varit där och har ingen aning om hur deras utbud på mollysar brukar vara men roligthade jag iaf
    //Kram
  • fru vanheden
    mimmi006 skrev 2009-12-01 21:49:19 följande:
    Har ni sett erbjudandet på tintin? Scarf scarf...mmm, den ser så mysig ut! :)
    Jag har den i rosa och jag älskar den..
    Den är faktiskt ett av mina bästa Odd molly köp och jag tvekade länge innan jag köpte den..
    Jag använder den som halsduk till jackan och det går jättebra
    Underbar är den så mitt råd är att om du är sugen så köp den!
    Tänk sen till sommaren till alla sommarklänningar
  • fru vanheden
    Pokergirl skrev 2009-12-02 16:27:35 följande:
    Såg att country-dreams fått in prespring nu, några godbitar men jag tycker mkt var dyrt.
    Ja, jag har beställt två plagg från prespring av CD nu, tyckte också att det var lite dyrt så därför blev det bara två...
    Fick liksom välja noga vilket jag helst ville ha
    Jag har lagt upp de jag köpte på min blogg...
  • fru vanheden
    brawny skrev 2009-12-02 17:02:26 följande:
    Håller med om att det var höga priser. Men lyckades också klicka hem ett par plagg. Det ska bli roligt att se dem i verkligheten snart. mymollyoddities.wordpress.com/fru vanheden skrev 2009-12-02 16:36:29 följande:
    Ska kolla in din blogg också...Har du lagt in köpen där??

Milk and Honey har också släppt prespring nu
  • fru vanheden
    smulan0 skrev 2009-12-05 10:40:13 följande:
    tack för tipset! Blev 100gr frill top i almost black!
    Grattis!
    Den är så himla fin...Ville också ha den i almost black innan men fick bara tag på den i vinrött..Men tyvärr satt den inte så fint på mig med mina stora tuttar så det såg ut som jag fick jättebröst som slutade vid magen
    Men den är så fin på alla andra så jag tror att du blir supernöjd
    MrsFreckles skrev 2009-12-05 11:26:09 följande:
    Bra fynd - har shoppat hos dem och de ar snabba med att leverera, fast bor ju inom UK. Bohemia design ar super med. (Inte mina affarer saklart!). Laste din blogg och skrattade gott
    Ja, haha det var inte min morgon direkt men shoppingen gjorde det värt det
    Jag har redan fått ett mail om att de har behanlat min order
    Snabbt jobbat!
    längtar tills jag får den!!
  • fru vanheden
    MrsFreckles skrev 2009-12-21 21:38:09 följande:
    Paminner om att www.shopatnola.co.uk har 30% pa OM just nu. Hittade inget jag ville ha av OM sa det blev en klanning av market Cream istallet, inte helt olikt OM i stilen (ej min butik saklart). Antar att manga av er vantar till sommarkollektionen
    Nu fick du mig att shoppa fast jag inte skulle shoppa mer
  • fru vanheden

Här är en till som nu väntar på att få hem en fonda dress

Countrydreams brukar ligga lite före i sina släpp men de andra kommer nog också nu när som helst..
    Ska bli kul att se vad de har tagit in..
    Anna på CD skrev att hon släpper våren i tre omgångar med upp till 3 veckors mellanrum...
    Men jag vill se mer nuuuuu!!

• fru vanheden
    Stargirl skrev 2010-01-21 20:06:20 följande:
    Rosa, röd, ljusblå, ljusbrun och vit kommer den att finnas i. Den bruna och vita kommer gå åt som smör i solsken....så var snabb.
    Är det bara på mig som den ser hemsk ut bakifrån?
    Den står rakt ut baktill..
    är det brösten som tar för mycket av tyget framtill eller varför är den så?
    Framifrån ser det bra ut men inte bak
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Pokergirl skrev 2010-01-21 21:41:50 följande:
    Säg inte så, jag är ju rel storbystad men vill ju så gärna, gärna ha den. Ingen som vet pris?
    Men det kanske bara är jag som har konstig kropp eller nåt
    Men jag läste om någon som också tyckte likadant och som sydde in den i ryggen..
    Men kanske de nya inte är så?
    Därför ville jag veta om det är fler som också har samma problem som jag
    Ville inte skrämma er
    Kram
  • fru vanheden
    maugu skrev 2010-01-28 09:12:36 följande:
    Tack för att ni tog er tiden att svara Då kommer min fråga om någon har den här dvs modellen: www.ajabajakids.com/shop.asp?mode=spec&item=7... i stk2. Ej min webshop
    Jag har provat den och jag har bystmått på ca 80d, 169 cm och 66 kg och jag tyckte att den satt ganska löst på mig..
    Var der bystmåttet du undrade över?
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    maugu skrev 2010-01-28 10:08:58 följande:
    Vilken storlek testade du? Jag har måtten 93 -72-94..Enligt måtten så är stlk 4 92 cm..är inte snyggt om man måste pressa ihop tuttarna
    Jag testade en strl 2
    Men så hade jag den nog lite uppknäppt för det tyckte jag var snyggast i denna modellen
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Sara Mia skrev 2010-01-28 10:16:21 följande:
    Ja, ibland är man mer än lovligt tokig. Jag vet inte om det är det ymniga snöfallet som får mig att tänka mer vinter än vår? Jag klickade just hem ett av mina drömplagg från hösten/vintern. Nämligen Noblesse coat i chocolate. Nu när det är 40% känner jag att jag med gott samvete kan unna mig en dyrare och framför allt snyggare kappa. Jag är säker på att jag kommer att använda den mycket och vintern är ju långt ifrån slut än. Galen eller ej, nu är det gjort och jag kan stryka ytterligare ett plagg från min önskelista. Hoppas bara storleken passar. Jag har mellan 0-1 (strl 36 upptill) på OM och tog 1:an. Man vill ju gärna kunna ha en kofta under också. Någon som har den och vet om jag tog rätt storlek redan innan den dyker upp, så jag kan andas ut.
    Grattis till ett superfint köp
    tror att den blir jättebra till dig i den storleken..
    Själv sparar jag mina pengar till Lotta Lotta coat
    Kram Mia
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III