Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

Och jag salde mitt forsta plagg pa Tradera idag! En OM-klanning - som jag tycker mycket om men inte ar riktigt jag kom jag fram till...Ganska sa spannande faktiskt att se budgivningen

• MrsFreckles

Kikar in - ni som har en continent dress, hur ar den ar armarna/over bysten; dvs kunde ni har er vanliga storlek? har hittat en pa Fashion Secrets, precis de fargerna jag vill ha men det star att den ar lite trang over byst och armar...sitter sjalva broderiet under bysten eller kommer den ga over bysten med?

Kommer inte kopa nagot fran pre-spring, modellerna/stilen ar inte riktigt i min smak, och gillar inte fransiga kanter. Hoppas det kommer lite annat till varen!

• MrsFreckles
    alias skrev 2009-12-05 10:37:47 följande:
    Jag tycker 4 Continents X-stitch är lite tajt över rygg och byst, tyvärr. Jag går upp en storlek i mina. Detta gäller dock bara de nyare kollektionernas, i de äldre är storlekarna rymligare (jag tor det är så generellt).
    Tack, misstankte det...hm, blir nog inget kop. Och sa har jag karat ner mig i denna, ar den vard 2000kr tro

http://www.yoox.com/item.asp?sec=1&YOOX=ODD+MOLLY&dept=women&tskay=B84CE7A2&rr=1&cod10=34139652EF&sts=sr_women80
  • MrsFreckles
    fru vanheden skrev 2009-12-05 10:16:50 följande:
    Yej, jag har fyndat på www.shopatnola.co.uk/ som har 25 procent idag på alla odd molly )Passa på det hade fina klänningar m.m. om det är något speciellt ni letar efter!Mitt fynd ser ni i min bloggwww.myoddreality.blogspot.comNu ska vi in till stan och jag ska kolla odd molly utbudet där,Kram Mia
    Bra fynd - har shoppat hos dem och de ar snabba med att leverera, fast bor ju inom UK. Bohemia design ar super med. (Inte mina affarer saklart!). Laste din blogg och skrattade gott
  • MrsFreckles
    Blossom1 skrev 2009-12-05 11:55:31 följande:
    Help!Ska köpa ett plagg från www.yoox.com , men hur funkar storlekarna? Jag är normalt stl.36 dvs.1 i Odd Molly size. Ska jag välja 40 då? Känns fel...
    Har barit varit inne pa UK-sidan pa yoox och trodde forst att en stl 4 var OM-stl men insag nu att det betyder xxs. Om du gar in pa Customer Care sa har de en size-converter. UK stl 8 ar en 36 om jag inte har helt fel.
  • MrsFreckles

Mental - vart kopte du den? har flera mollysar som ar tillverkade i Portugal kopta pa godkanda web-butiker. Det ar val i Kina de flesta kopior tillverkas vad jag forstatt det som, och vad det galler manga andra marken med.

• MrsFreckles

Har kikat runt lite i era trevliga bloggar igen och nu blivit kar i en 128 Pow skirt i almost black...har nagon sett den i nagon web-butik???

• MrsFreckles

Paminner om att www.shopatnola.co.uk har 30% pa OM just nu. Hittade inget jag ville ha av OM sa det blev en klanning av market Cream istallet, inte helt olikt OM i stilen (ej min butik saklart). Antar att manga av er vantar till sommarkollektionen

• MrsFreckles

Gott Nytt fran Portugal! Blir familjemiddag ikvall sa lugnt och skont. Har inte kopt nagon OM pa rean an, blev ju en klanning fran Lysgaard istallet nu fore jul som jag ska ha pa mig ikvall *forrradare*

• MrsFreckles
    alias skrev 2009-12-31 16:47:20 följande:
    Lite OT (kommer inte in hos dig) - Portugal, mitt favoritland ... hr jobbat där nere i drygt två år, älskar det ... Feliz Ano Novo till dig! Och så en Mollyfråga - hur är Amerind dress i storlek? Normal? Trång?! Är påväg att klicka hem en men blir så osäker på storleken ...
    Tack! Ja det ar fint har, vi ar i norra Portugal, ganska sa regnigt men skont att komma bort lite.

Klanning fran Cream menade jag ju...

Inte en OM har sa langt ogat nar, fast flera av OMs klader ar ju gjorda i Portugal
  • MrsFreckles

Nu har sidenbandet fran min T88 lossnat pa ena sidan Men har anvant blusen flitigt under flera manader sa kanske inte sa konstigt, speciellt nar man hort om andras som lossnat efter bara en gang. Har ni kunnat fixa det sjalva eller har ni lamnat in det for lagning?

• MrsFreckles
    Duntoffla skrev 2010-01-04 23:26:16 följande:
    Var hittar ni alla bilder på kommande kollektioner? Alltså enstaka bilder? Vill pymma till min blogg lite
    Hakar pa fragan lite, vem har flest bilder pa var/sommarkollektionen i sin(a) bloggar?

Lite OT men ar lite glad da jag hittade det dar knytskarpet pa H&M har i staden i Portugal dar jag for tillfallet huserar, nyinkommet sa fanns flera att valja pa
  • MrsFreckles

Nu sag jag en a-one silk short dress pa rean, verkar sa fin aven om lila inte riktigt ar min farg...Nagon som har den? Nagon bild i nagon blogg?

Kollade pa ett inredningsprogram igar och en av programledarna hade minsann 2 Mollysar pa sig, ja inte pa samma gang da, det var liksom tva avsnitt Sa de finns nagonstans har i Portugal med, maste kanske borja leta!

• MrsFreckles
    brawny skrev 2010-01-05 20:50:45 följande:
    Ett tips är ju att maila Odd Mollys kontor om vilka återförsäljare som finns i Portugal. Happy hunting!
    Bra tips, tack, det ska jag gora! Hoppas de svarar snabbt for vi ar bara har 4 dagar till!
  • MrsFreckles
    MrsFreckles skrev 2010-01-05 21:49:53 följande:
    Bra tips, tack, det ska jag gora! Hoppas de svarar snabbt for vi ar bara har 4 dagar till!
    Kontaktade press-kontakten i Portugal som visade sig vara en svenska! Jattekul! Sa nu vill hon ha lite tips pa vad det finns for affarer mm i denna staden jag ar i for har finns tyvarr ingen aterforsaljare an...
  • MrsFreckles

Oj nu blir jag ocksa sugen pa mitt forsta OM-kop i nya kollektionen, ligger lite efter har marker jag Nagon har som bor i Goteborg? Ska dit pa torsdag-sondag sa vore ju kul att handla lite OM i Sverige och inte bara online!

Annars har jag en godbit utsedd pa lisen.dk, en Angelou dress i svart, ja lite trakig kanske men den paminner om min voile som jag alskar.

• MrsFreckles
    Pokergirl skrev 2010-02-06 00:49:43 följande:
    Inboxa menade jag såklart.
    Inboxa garna listan till mig med, vore jattesnallt!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III