Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly - för oss inbitna del III

Jag bara mååååååste få beklaga mig lite.
    Slog sönder induktionshällen.........3200 kr i självrisk med årsavdrag.......dammsugarhandtaget välte och gick sönder.....reservdel som måste tas hem..........räkningar på maaaassa mer än vanligt .........(snart jul och har inte hunnit köpa en enda julklapp ännu)......dåligt med pengar......utförsäkrad (som alla andra "friska"), och kan bara jobba deltid=pengabrist...........OCH hämtade cashmere kofta från första kemtvätten.......alla knappar sönder.........trots att de på kemen satt folie på dem innan, då pärlemoknappar kan vara ömtåliga.......enl OM skall det inte behövas, de ska hålla............vill INTE gå till butiken där jag handlat........de vill snart inte ha mig som kund tror jag...........två reklammationer av samma blus 327:an..........reklammation av jack ärm som resulterade i avdrag...........
    DET ÄR INTE MIN DAG!!!!
    Jag kan bara inse att det inte blir några OM för mig nu, varken på rea eller pre spring. Kommer knappt ha råd med jul!
    Sorry för depp inlägg!

• Mabimao

joline ellen oliwia skrev 2009-11-24 17:08:06 följande:

dem har ju alltid olika kläd reor om just nu på bik bok har dem 30% på ALLT i affären ;D
    Que?
  • Mabimao
    Stargirl skrev 2009-11-24 17:47:28 följande:
      Buhuuuuu....vilken otursdag. Jag kan fortsätta på den med tandläkarräkning som kom i en klumpsumma idag. Jag får dra ner på pre spring jag oxå.....
    HaHa, det glömde jag......sambon satte in stifttand idag.......
  • Mabimao

joline ellen oliwia skrev 2009-11-24 21:53:14 följande:

Det var iaf så i helgen då jag stor shoppad där :P
    Med Que? menade jag att jag inte förstod inlägget.
    Var?, vart? & vad?. Förstod inte vad du skrev.
    Kanske korkad på grund av alla utlägg plus vaccin idag............
  • Mabimao

30% på long socks idag!
    Marengs.......

• Mabimao
    Stargirl skrev 2009-11-29 17:06:09 följande:
    Jag vet inte heller men gissar på att Alchemistry tunic kommer att kosta 1399 och Duvet blouse runt 1000 lappen. Duvet klänningen runt 2300 kr. Dock bara gissningar....
    Duvet blouse short sleeve 1295 kr, Duvet tunic londsleeve 1895 kr, Duvet rose tunic 1595 kr.
    Alchemistry vet jag ej!
  • Mabimao
    Stargirl skrev 2009-11-29 18:46:36 följande:
    Jag var lite i underkant med vissa priser alltså.
    Dessa prisuppgifter jag har är från Smultrongården som har dem på sin sida.
    Ja inte blir de billigare denna släppet.......
  • Mabimao

Frusna flickan skrev 2009-12-04 21:49:55 följande:

DYSTER PRE-SPRING RAPPORT:Så kom mitt efterlängtade paket med pre spring fårn Milk and honey. Toppensnabb leverans och allt MEN min rapport blir följande på mina köp.Duvet rose tunic i rött:I storleken är den rätt liten över bysten om man har lite större kupa. Jag har oftast stl 3, ibland stl 2 och denna trean satt precis -hade inte kunnat ha en mindre just över byst, axlar och ärmar. Den var väldigt fin upptill och söt på alla sätt men jag kände mig urdum som inte sett att det var lila upptill och nertill och inte vitt till det rödrandiga tyget. Det lila såg liksom inte snyggt ut till jeansen. Dessutom avskydde jag det råa kanterna. Sedan föll den konstigt på ryggen, och liksom ville pösa upp sig ovanför det knutna ljuslila bandet och jag störde mig sjukt mycket att de gjort fickor på denna tunika. Det blev liksom knöligt och gjorde att den föll fult. Inte värd 1595 kr tycker jag. Så ledsamt då jag väntat på just denna. Duvet s/s i dark blue:Satt katastofalt på mig. Mycket söt modell men helt fel. Tog stl 3 och den var tight i ärmarna, resåret var trångt (trängre än på tunikan ovan) och sömmen som ska vara under bysten hamnade en bot upppå. Sedan blev halsringningen istället stor och pösade ihop sig i mitten. Gillade ej helelr att snöret i ryggen var "rått och helt fransigt. Alltså, det avr rätt snyggt men kommer att repa upp sig mer och mer.Båda två måste alltså gå i retur tyvärr. Ovanligt otur... Hade jag däremot köpt duvet rose tunicen i blått och grått hade jag nog behållt den trots dumma fickor. Likaså om det lila varit vitt- så pass fin och söt var den upptill.Tack för mig denna deppkväll.......
    Nä.....va synd! Inget kul när man sett fram emot paket!
    Jag fattar om du inte vill, men skulle hemskt gärna sett på bild vad du menar. Tror kanske jag skulle ha samma problem......
  • Mabimao

Frusna flickan skrev 2009-12-04 22:38:40 följande:

Sorry men jag har vikt ihop dem så fint jag kunde och lagt dem i sina trånga påsar och packat ihop redan... Sorry. Ursäkta att jag skrev så dyslektiskt ovan - jag korrläser ju aldrig när jag skriver så här (måste ju vara så extremt noga på jobbet så jag gör det aldrig annars).Det jag kan känna i efterhand är att halsringningen på duvet s/s är inte jättestor men det blir liksom lite för mycket tyg där. Kanske hade en fyra räckt ner nedanför bysten så det suttit bättre men jag tror att den blivit för stor på sina ställen i alla fall. Den var ju inte direkt liten nertill.Tycker som sagt att duvet rose tunic var sötast och har suttit och funderat en stund på om jag ska gå till butik och prova och ge den blågrå en chans.. Fast egentligen, varför, när jag inte gillar fickorna och de råa kantera. Alltså den kostar 1595 och jag kan tänka mig att vara halvnöjd?!? Snacka om att jag blivit helt OM-störd.
    Ok.
    Ja, man blir lätt blind för priserna. För ett par år sedan skulle jag aldrig betala så mycket för ett plagg, i alla fall bara enstaka. Nu tycker man 800 för 327:orna är BILLIGT. Och det bara för att det är det jämfört med andra OM. Absolut inte billigt i ordets rätta bemärkelse!
    Jag tyckte OM var mer värt pengarna förr. DÅ fick man vad man betalade för. Nu är kvalitén sämre OCH plaggen blir dyrare och dyrare.
    Köpte (trots köp stopp)en blå barnyard blus på T och den känns mer värd pengarna än en blus från ny kollektion!
    Go natt töser!
  • Mabimao
    isako skrev 2009-12-12 13:42:06 följande:
    Hmmm måste fråga er tjejer hur ni resornerar.. Se om jag tänker fel..Har kollat i en wbbshop o hittat två plagg jag ville ha. Mailade dem o frågade om de skulle ha rea snart, alltså de kommande dagarna, så att jag inte beställer o dagen efter börjar rean. Svar uteblev o jag vågade inte chansa mer då plagget jag beställde 8en T88 buttondown i strlk 2) inte går att hitta i andra webbshoppar. Så jag beställde. Dagen efter att jag fått min bekräftelse - började 25% rea..Känner mig småsnål men... Det är ändå 400 kr det handlar om..Kan inte hjälpa än att känna mig lite snuvad.. Eller tänker jag fel?
    Vilken butik gäller det? Jag skulle frågat igen varför de inte svarat på första mailet?
    Tabby skrev 2009-12-12 12:38:04 följande:
    Koftan var redan trasig från affärn. Såg det efter att ha granskat den hemma och tänkt ta på mig den för första gången.Butiken skickade koftan till sömmerskan. (Kanske var hon duktig när det gällde tyg, men när det kom till koftor verkade hon värdelös.)Jo, jag fick tillbaka mina pengar (men först ville de ge mig tillgodokvitto då jag köpt den på rea, som jag ej godtog). Men nu får jag leta efter tröjan till fullpris, för de som haft den i rätt storlek på rea har redan sålts .Det var inget större tjafs från affärens sida, men de försökte få mig att tycka att lagningen var ok och att de ville skicka koftan till sömmerskan igen.Sen så påpekades det att OM har lite si och så med kvaliten på vissa plagg och man fick räkna lite med det. Men jag sa att jag inte godtog plagg som var dåliga, speciellt med tanke på vad OM kostar.NewYorker: Har kollat F&C men de har inte den .Vet någon vad Deepfling tar i frakt och om de skriver "gift" på paketet.
    Kul att en återförsäljare säger så om ett märke de säljer. Det skulle OM tycka var halvkul säkert. Vad var det för butik?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III