• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • isako
    Frusna flickan skrev 2010-01-22 18:53:41 följande:
    Så fin du är! Längtar efter min!
    Tack gumman! Ohh den kommer sitta som en smäck på dig! Du har ngt i inboxen....
    Morty skrev 2010-01-22 18:54:07 följande:
    Nu har jag provat min - en slita av mig och på mig med den nya Fonda Dressen -finns i bloggen. Tog ju 2:an  och den var perfekt! *happy*
    Säger bara!! Mufasa!!! damn girl you are hot!
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-22 19:39:29 följande:
    jag har inte fått min heller, men jag tog faktura och det kanske tar lite längre tid då...
    Nej tog också faktura då jag inte hittade kablen till min dosa. MEN!! Hon hade x antal HUNDRA paket att skicka. Mitt paket registrerades kl 23 på kvällen

jojoa75 skrev 2010-01-22 19:27:12 följande:
    Ni som fått hem era Fonda, hur är de i strl? Om man ligger mest som 2 o ibland som 3, vilket bör man ha? De jag har i 3 är de som är lite små över byst/rygg..
    Tråkigt att säga så här men säger normal i strlk. Har oftast 4 i strlk och valde 4 och den sitter kalas. Har tex 3 bara i bubble dress, lovely knit, alpca long mix cardigan.

Trollensmamma
    Är det denna fast kanske annan färgställning du letar efter?
    oddmollyholic.blogspot.com/2009/10/dagens-odd-molly-outfit_11.html
    Isf är det One million dollar dress
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • Sue  Ellen
    MejaKiZnic skrev 2010-01-22 19:59:36 följande:
    VART hittar man fonda dress måste ha råkat ut för en OM skojare på tradera köper av en men verkar sen oserös
    www.bodhi.se
  • Skrutteruttan
    Hej, måste fråga om det finns någon här som har erfarenhet av att beställa från Charlotte (heter den så) i Göteborg. Jag trodde att jag genomfört beställningen, mn när jag knappat in alla siffror på mitt kort så fick jag en frågan från själva kortföretaget, valde avbryt och vips var jag tillbaka på Charlottes hemsida. genomfördes köpet? Jag har inte fått något bekräftlsemail på min order, men när jag liggar in på hemsidan står det att jag har en "beställning med pending payment" (avvaktan på utbetalning?). Vad innebär det? Jag fattar inte om jag genomfört köpet eller ej...

Gör ni?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MejaKiZnic
    Hilti skrev 2010-01-22 20:10:02 följande:
    Hur hadde ni gjort. Beställde en Alchemistry s/s (red) från lavastore.se men fick hem en Alchemistry l/s (red) i stället från 2010. Betalade 799,- för den så den är vel ett fynd eller hur? Provade den såklart och den var jättefin på. Sen är jag jättetrög, blir nog ingen Fonda dress på mig På tal om säljare.. på blocket har jag blivit blåst 2 gånger under senaste månaden, jag som ville ha en voile short dress i stl 2. Känns verkligen inget kul att betala penger för ingenting. Har dock lärt att man köper på Tradera eller i butik.
    Hoppas verkligen det är seriöst men man vet aldrig, fotar alltid kvittot.

Ingen som vet var man hittar Fonda dress online, har ingen lokal OM butik och måste ha en 0 till sambons 20 års dag {#lang_emotions_dreamer}
  • Sue  Ellen

Fick hem min blå Fonda Dress i stl. 2 idag! SUPERNÖJD!!!!!!!! Vilken färg!! Underbar! Är tok-kär i den!! Härlitt!

Beställde även en 100 g frill top (eller vad de heter?) i vitt i storlek 2, men den var jättestor...? Jag trodde de skulle va normala i storlekarna. Jag brukar pendla mellan 2 och 3 och satsade därför på en 2a men det får bli ett byte till en 1a istället. Gillar ju toppen och vill gärna ha den. Perfekt till sommaren!!
    Någon mer som beställt den topen som har ngn åsikt om storleken?

Önskar er alla en toppenmysig fredagskväll!

• Sue  Ellen
    Morty skrev 2010-01-22 18:54:07 följande:
    Nu har jag provat min - en slita av mig och på mig med den nya Fonda Dressen -finns i bloggen. Tog ju 2:an  och den var perfekt! *happy*
    Supersnygg!!!! Den passade mig helt perfekt också! Visst e färgen underbar?! Grattis till oss till bra köp!!
  • Sue  Ellen
    MejaKiZnic skrev 2010-01-22 20:18:11 följande:
    Ingen mer än vit och svart, vill ha rosa usch vilka krav jag har tack annars SUE
    Aha, det verkar ganska hopplöst... Har du kollat igenom alla webshoppar? Katinka har en kalasbra lista i sin blogg med massor med onlineshoppar som säljer OM.
    Kolla här: oddmollybesatt.blogspot.com/
  • gambia90

What the F! Var har alla fonda i almost black stl 4 tagit vägen????

Fasen vad ni handlar ;)

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III