• One

Odd Molly - för oss inbitna del III

Men intressant! Det är inte den sida jag var inne på! Undras om de har två sidor: typ att man kan välja valuta?
    Dyrt är det iaf....

• One

Den är helt underbar! (Scarfscarf) Jag som jämnt är frusen använder den hela tiden! Bra köp med andra ord. Och grey är perfekt. Passar till det mesta.

Måste skriva av mig här: Har hittat något jag letat efter länge och som inte ser mycket ut för världen på produktbilderna: sidesaddle dress i chalk.
    Och på ett ställe där jag kan samla bonus och dessutom har en bonuscheck på 300 att utnyttja! Klänningen är ju rätt dyr så det är välkommet! Känns kul också med en klänning som inte är så vanlig vad jag kan se.

Jag har ju bestämt mig för att inte köpa något alls ur pre-spring, så det blev denna istället som julklapp till mig själv. Tycker att pre-spring är för dyrt, och har inga direkta favoriter. Så håller de sig på sättet (OM) så spar jag pengar...för jag är rätt nöjd med det jag har. Och det jag mest är sugen på är sådant som är från äldre kollektioner.

• One

Nu har jag varit och hämtat min sidesaddle dress och hunnit prova: I´m in love!! Så störtskön: fin men ändå tuff liksom. Både som fint och till vardags...Och jag hade en bonuscheck på 300 att använda så det var inte helt fel....!

Nu behöver jag gnälla lite: Jag köpte en kofta på CD. Jag gillar henne och hon brukar leverera snabbt. Men nu ville jag byta en kofta till en mindre storlek och annan färg. Jag skickade tröjan i lördags och tydligen så ska hon inte till posten förrän på fredag! Jag förstår ju att hon inte kan springa till posten vareviga dag men det känns som lite långt att vänta på den tröja jag vill ha, och hade tänkt använda i helgen på ett kalas, till någon gång i nästa vecka! Det är ju liksom inte en retur- det är ju byte så jag har ju betalt och ligger ute med pengarna utan vara, så att säga. Nu är jag nog lite gnällig- men jag behövde få ut det! Och jag längtar efter min kofta!

Fast i helgen så ska vi har hit min svägerska- och det är stört omöjligt att ha på sig några odd molly då. För hon måtte vara avundsjuk med de kommentarer man kan få av henne iaf. Och jag gillar henne- men just detta gillar jag inte! Får väl hitta en modell där lappen inte syns så väl och hon kanske inte känner igen modellen...För visst är det väl konstigt att de som gnäller över de som köpt något av någon anledning har koll på OM´s alla modeller....

Så sidesaddle får det kanske bli på julbordet nästa vecka på jobbet. Eller min voile short dress.

• One

Alltså- varför dessa råa kanter? Nu kan man ju fixa till dem själv...har en overlock som syr snygga rullfållar t.ex. men betala 2000pix för en tunika som man måste fixa???

Gillar alchemistry tunic men ...nja, och vitt eller blått?....skulle aldrig kunna bestämma mig. Och priset är lite väl för bara en tunika!! Jag håller mig till spring istället tror jag. Och njuter av min sidesaddle.

Ang. mitt byte av kofta: Självklart skickade jag mitt byte till CD med rek. Tänker inte chansa där. Men vadå- skickar hon inte ordrar varje dag?? Går hon till posten då eller kommer de och hämtar- och i så fall- kan de inte ta med sig post till CD då också?

• One

Ja, den 227:an finns ju redan i flera webbutiker i Sverige...

Jag upptäckte något konstigt: jag var helt beredd på att jag skulle behöva gå upp i storleken på allt i denna kollektion efter att ha följt tråden och en del bloggar. Så jag gick ut och provade irl: men det var inga problem?! Uppenbarligen så är min 75B-byst det de har tänkt sig?? Fast jag haft problem tidigare men byst etc så passar plaggen nu? Visst är det underligt....

Nå, nu blev det inget, en del var snyggt på, men jag vill inte ha massa råa kanter och absolut inte på smala knytband, där finns ju ingen marginal!. En nederdel kan jag fixa själv, men tunna knytband....

Nu hoppas jag att vårkollektionen inte blir sådan, med råa kanter överallt, utan jag längtar efter att få se den och färgerna...

• One

Förresten- hur är The magic dress i storlek förresten? Har hört både att den är trång och att den är normal? Någon som har den som kan kasta lite ljus över saken?

• One

Är detta okej tycker ni?

har ju berättat om mitt byte till CD här i tråden. Fick mail i måndags att de skulle titta på den snart. Men hallå! Det är över 1 ½ vecka sedan jag skickade tillbaka den! Det behövs ingen som "kollar" något! Det är ett enkelt byte!! Det betyder att de haft mina pengar i 14 dagar nu, och jag har fortfarande ingen vara. Jag hämtade ut den första koftan och skickade tillbaka den 1 dag senare. Hur svårt kan det vara!

Är jag gnällig tycker ni?

• One

Ursäkta lite OT här, men jag vet att det är flera som har OM som även har hunkydory. Hur är informal formal i storlek och hur är färgen mushroom egentligen? Beige? Rosa?

Jag har stl 2 för det mesta i OM, ibland 3 om det är snäva ärmar och smalt över bysten. Har lite breda höfter också.

Någon som kan hjälpa mig- trots OT?

• One

Sidesaddle är ganska förlåtande i storlek. Jag tog min vanliga 2:a men jag tror faktiskt att jag skulle kunnat ha en stl. 1. Men vi är ju alla olika i kroppsform så det är svårt att sia. Jag har den i chalk. Jag älskar royal och vet faktiskt inte varför jag inte föll för den? Men jag älskar min i chalk.

Till något helt annat: Impress dress- från vilken kollektion är den och hur var/är den i storlek?

Här är det alltid någon som vet...

• One

Jag tycker att de som bloggar om odd molly och får någon sorts rabatt borde säga det- så fort de fått det.

För det intressanta är ju egentligen att jag handlar också rätt mycket och ofta från ungefär samma shoppar..men jag har inte fått något erbjudande om typ trogen-kund rabatt eller liknande. Och om det då beror på att jag inte bloggar så är det ju så att shoppen i så fall hoppas på reklam i bloggar som de ger rabatter till, även om de inte säger det i klartext.

Inget illa ment till någon.

• One

ang att "rescensera" så håller jag med om att det blir ihåligt- särskilt när det alltid är positiva rescensioner...fast plaggen sedan åker ut på t.ex. Tradera en vecka senare...

• One

Menade naturligtvis inte att någon ska t.ex. tacka nej till sponsring och trogen-kund rabatt eller liknande. Det handlar om att man som läsare åtminstone ska veta. Och Bina- jag kategoriserar dig inte som en som gör smygreklam. Du är himla bra på att inte hela tiden basunera ut var du köpt grejerna.
    Katinka gör också ett bra "jobb". Hon rescenserar- men det är inte alltid odelat positivt, vilket jag uppskattar. Det känns som om hon försöker vara objektiv men ändå lägga till sin personliga uppfattning utan att blanda ihop de två.

• One

Agah...jag hoppas det kommer mer än vad som fanns i amys album...usch jag blev jättebesviken på spoilers efterföljaren. Visserligen ser det ut som om det försökt fixa till mittsömsproblemet men mesh...I hate it! Ursäkta- men det är ngt jag verkligen inte gillar. Det enda jag fastnade för var lovely kniten...Inget annat. Men det kommer väl...

• One

Nejdå Bina- inte måste man uppge vart man köpt alla plagg, om de var på rea eller så. Det var inte så jag menade. Mer att om man plötsligt får rabatt hela tiden så kan de ju vara bra att kanske nämna det?
    Men jag är också ute efter tipsen, få se vackra kombos (som ju du är så duktig på). Din blogg och Katinkas läser jag alltid...och gillar skarpt! Men jag har faktiskt slutat läsa t.ex. Bambis blogg (inget ont om henne personligen) därför att det inte känns "genuint"..och just nu så handlar den ju också om så mycket annat än odd molly.. av förklarliga skäl!

Givetvis är det upp till bloggläsarna att inte sluka allt med hull och hår och använda hjärnan..! Så jag hoppas Bina att du inte blev ledsen - din blogg är bra! Och den har inte smygreklam eller en åf-lista. De som har åf-lista gillar jag också-om de har som tanke att försöka hålla den "komplett" men om man bara listar typ 3 ställen så kan det ju lika gärna vara...

oh, my gosh! Det var i sommarfotona som mina favvisar finns!! Okej, dags att börja spara....Man vet ju att om det är 5 saker man gillar så lär det bli minst 5 saker till som "växer" under tiden man väntar....Jag är också glad att lovely knit kommer tillbaka i purple-fick aldrig tag i den förra året så nu är den min!!! Sedan är det ju typiskt att den kommer i en massa fina färger....men man kan ju inte ha en garderob med bara lovelyknits....?

• One

Förresten, lite OT men har ni sett spirit of Mayas velourklänningar i ekologisk velour? Väääldigt lika OM...jättefina! Ungefär samma pris...Nästan så jag blir sugen...eftersom de verkade vara eko...vilket ju alltid är bra...!

• One

hM, tur att jag inte hann in och läsa tråden igår för då hade det rykt mer pengar...jag ska ju spara till våren/sommaren! Är nog också klassisk: vill ha lovely knits och en grandmas coat (i rätt storlek den här gången...), sedan får vi se...

Nu försöker jag mest att swappa...

OT: Ang. Spirit of Maya: de har ju en klänning The Rose som har knyt under bysten...Den påminner väldigt mycket om Jane Fonda dressen som kommer tycker jag: dock att den inte har knytband uppe i halsen också som den. Såg att den iaf har funnits i en snygg cerise..Får väl se vad Fonda dressen kan kosta... jag älskar odd molly men jag är inte helgalen... ?

• One

Fast jag håller med om att Om´s är sötare...men kostar den över 2000 så vete 17...

• One

Vill bara tipsa om att Bodhi.se (inte min butik etc etc) har fonda dressen i chalk och almost black. Alldeles nyss hade de kvar både 2:or och 3:or iaf.

Jag lyckades få tag i en pink, hoppas jag, har bokat den i en butik som inte fått sin sändning ännu. Jag dör om de inte fixar att komma ihåg mig, måste ringa igen imorgon och kolla att de har koll...

Funderar på att gå till jobbet imorgon i min fonda i chalk, jo, jag vill ha två, älskar velourklänningar, och denna modell är liksom lite finare med spetsarna etc, därför blev det två. Skulle lätt kunnat ha den blå också men måste spara lite till annat också.

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III