Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly - för oss inbitna del III

Hilti skrev 2009-12-29 13:22:21 följande:
    Billig var den nog inte tyvärr, men nu är det som det är. Skal jämföra tvättlappar och lables med andra kläder jag har köpt i butik. Tack igen....
    Jag jämförde med min lovely knit i royal som jag har på mig idag (om det kan vara till nån hjälp).

Lycka till
  • Puffig Pingla
    Innerjoin skrev 2009-12-29 14:43:19 följande:
    Snälla Pingla: Kan inte du fota de lappar/detaljer, samma som Hilti gjort på din LK i Royal och lägga upp på din blogg! Kunde vara intressant att se skillnaden/likheterna. Kanske även någon som har samma färg, Almost Black!
    Jag är på jobbet (och jobbar såååååååååååå hårt) så jag kan inte fixa det förrän ikväll.

Kanske SueEllen hinner innan?
  • Puffig Pingla
    Sue Ellen skrev 2009-12-29 15:14:44 följande:
    NU finns bilderna på min blogg!lilla-ji.blogspot.comGaranterat äkta. (Kommer att ta bort bilderna om en stund - så kolla nu ni som e intresserade. ).
    Grejjjt Sue Ellen.
    Så ser min tvättlapp ut också.

Kollegorna börjar titta konstigt på mig nu när jag sticker in huvudet i koftan med jämna mellanrum. Tror väl att jag drabbats av nån social fobi under julen.
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2009-12-29 16:56:04 följande:
    Hmm...tror ni det är någon idé att lägga ut en Summer of 2007 tunic på Tradera? Eller tror alla att de som säljs är kopior. Min är den blekrosa med svarta hyskor. OBS! ingen annons utan bara en stilla undran...
    Håller med Stargirl.
    Den rosa är väl inte känd för att vara kopierad heller.

Men säger som stargirl - fel tid att sälja. Jag har en hel hög med mollysar som ska ut men jag känner att jag får ligga på dem månaden ut. Surt.
  • Puffig Pingla
    JWM skrev 2009-12-30 06:53:46 följande:
    malin o skrev 2009-12-29 13:17:36 följande: tackverkar som jag får leta på butik o prova helt enkeltvad jag läst i tråden vågar man ju inte tradera hem något heller--finns det någon bra affär som säljer många olika OM i Västeråstrakten?ja, vill ha ett större utbud att prova på och inte bara 2-5 plagg...är beredd att åka en bit om det behövs då jag vet vad jag vill ha men bara är osäker på storlekbra affärer i stockholm?
    Ingen koll på V-ås men i Sthlm finns tex:
    Åhlens City
    NK
    Mathilde i PK-huset
    Wink
    Odd Molly-butiken
  • Puffig Pingla
    Höst06 skrev 2009-12-30 14:27:13 följande:
    Någon som vet var man kan få tag på en Long cardigan (den med knytet och alpaca ull), vilken färg som men strl 0?Självklart gärna på rea och var kvittar bara de kan skicka....
    Jag ska till Mathilde och spana i eftermiddag. De har rea och brukar skicka. Jag kan spana där.

Enl telefonrapport från NewYorker i förmiddags skulle de ha många long cardigans kvar. Dock har jag inte koll på om det fanns 0or. Alternativet är iofs att du ringer dit på studs och kollar.
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2009-12-30 15:36:17 följande:
    Kan du kika in här sen och bara berätta om det fanns mycket OM på rean? Det är inget särskilt jag är ute efter utan det vore bara kul att veta om det är skralt eller ok utbud. Please?
    Enl NewYorker har Mathilde i PK-huset det absolut största reautbudet nu.
    WINK var helt utplockat och var bara microstorlekar kvar.
  • Puffig Pingla

Oj, var och tröstshopspanade i eftermiddags efter att NewYorker hade spanat åt mig. Var bara på Mathilde på PK-huset och Biblioteksgatan. Glömde logga in när jag kom hem.

Var på väg att köpa både nylon parker coat, mjukisbyxor, v-neck cardigan i cherry och scarf scarf. Blev inget av det. Tappade sugen på något vis.

Knatade i stället över till Biblioteksgatan och köpte den revolution blouse i royal som NY hade försökt hänga undan till mig tidigare idag. That's it!

Ville ha:
    Long cardigan blå el rosa (3)
    Deirdress dress brun el royal 4
    Lovely knit i cherry 4
    Velour frill dress tunic strl 3 svart, brun el blå

Inget av detta fanns

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III