Inlägg från: Bambiblogg |Visa alla inlägg
  • Bambiblogg

Odd Molly - för oss inbitna del III

smulan0 skrev 2009-12-22 12:07:13 följande:
    firewood sweater var en av de första sakerna jag vill ha från vinterns kollektion men har lagt pengarna på annat! Tycker den är skitsnygg, slå till!
    Åh, jag vet! Den är så underbar! Men jag blev så kär i Shafira coat och den kommer nog bli DYR!
  • Bambiblogg
    jojoa75 skrev 2009-12-23 09:45:38 följande:
    Gomorron såhär dagen före dopparedagen..hur är jeanskjolen i strl? Den gamla alltså..
    Normal i storleken skulle jag säga!
  • Bambiblogg
    MammatillO skrev 2009-12-24 16:03:57 följande:
    Jisses nu blir det OM shopping
    Vart då någonstans? *nyfiken*
  • Bambiblogg
    Tabby skrev 2009-12-25 11:40:49 följande:
    Åhhh...jag blir tokig snart. Varför har jag sån osis med lovely knit?Beställde en från UK. Kollade den lite i sömmar och så då jag redan fått reklamerat en. Det såg ok ut förutom en vid en ficka. Det var lite glest där, men jag tänkte det fixar jag själv denna gång, men det är inget bråttom verkar det som. Så jag använde tröjan en dag. Sen på kvällen så ser jag att där det varit glest så har det blivit hål för en tråd var tyligen inte fäst utan börjat klida ur sin plats. Lilla trådstumpen såg inte jag innan, men den syntes nu när den börjatr glida ur sin posotion. Så det sticker ut en liten tråd på mindre än 1 cm. Den är så kort så jag vet itne om det går fästa .Har mailat webshop och kollar om jag få ok med att försöka fixa koftan. Om det itne går så vill jag returnera den.Jag fattar inte, är det bara jag som har problem med dessa. Har svårt att tro det för i affärer så ser jag en hel del fel på dem. Men jag vill så gärna ha en i cherry .Nu är det stört omöjligt att hitta den i rätt storlek och färg. Och köpa på Tradera med alla kopior är uteslutet
    Jag har inte haft några problem med mina Lovely Knits. Men jag köper bara på våren när de är i bomull (ser fram emot vårens Bunt Lovely knit!!!).

Men det är verkligen tråkigt när man märker att kvalitén på OM sjunker. Kan du inte be att få en slant och lämna in den till en duktig skräddare?
  • Bambiblogg
    MammatillO skrev 2009-12-25 15:28:12 följande:
    Svenska? har inte hittat mina någon
    Bambi har en hel lista på flera butiker! Katinka hade också nån lista..
  • Bambiblogg
    MammatillO skrev 2009-12-25 15:31:09 följande:
    Nu hittade jag lite , men fy vad snålt med 20% och 30% rea..
    Nej, men det fanns ju två med 50%
  • Bambiblogg
    Kajsan skrev 2009-12-25 19:27:20 följande:
    Varför inte berätta vilka istället?
    Det fanns en hel lista (hos bambi)... ska jag kopiera hela listan eller?
  • Bambiblogg
    Kajsan skrev 2009-12-25 19:27:20 följande:
    Varför inte berätta vilka istället?
    Tänkte att det var enklast för alla att själva gå igenom listan med länkningar och allt istället för att jag skulle skriva av listan.
  • Bambiblogg
    Kajsan skrev 2009-12-25 20:43:39 följande:
    Nä, självklart inte, men om någon frågar så är det väl enkelt att svara vilka två butiker det gäller, det är väl inte en hel lista?
    Jag mindes inte exakt vilka två det var som hade just 50%. Trodde ändå att dom flesta var intresserad av hela listan även de med 30%.

Katinka hade en lista också på utländska butiker med rea!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III