• Tabby

Odd Molly - för oss inbitna del III

Frusna flickan skrev 2009-12-05 00:18:48 följande:

Men va??? Jag har ej fått mail om rea från dem. När började den och vad är det 50% på och vad fanns kvar. Blinkar fint och ber om svar...
    Så man kan få mail av dem?
  • Tabby
    smulan0 skrev 2009-12-05 08:59:17 följande:
    indy dress för 1500kr!!! Wow! Fanns där fler???
    Norpade sista på skyltdockan.
  • Tabby

Menar
    Frusna flickan skrev 2009-12-06 21:29:48 följande:

Någon tipsade i en blogg om att det fanns Angelina dress kvar i någon amerikansk webshop. Säkert inte kvar längre men det skadar ju inte att kolla. Någon som minns vilken affär det var?
    Menar du till dig? I st 3 finns här www.fittsandcompany.com/shopping/pgm-more_information.php&customernumber=&=SID#MOREINFO
  • Tabby
    brawny skrev 2009-12-07 20:17:16 följande:
    Får jag fråga hur du ser att det är fake? Jag är lite ny o har inte lärt mig det där än...
    Färgerna är för "klara" och ofta har säljare fler av samma plagg ute . Sen får man kolla historiken via omdömen, om personen sålt plagg som man vet kopieras osv.

Just nu finns det väldigt mycket fake lovely knit tröjor på Tradera.
  • Tabby

Maj bebis skrev 2009-12-07 21:56:41 följande:

Någon som har lust att hjälpa mig?Är inne på att köpa en sån här jacka :www.tradera.com/Odd-Molly-nylon-parka-jacka-s...vilken storlek tror ni jag ska ha? Jag har Xs/S i vanliga kläder och är ganska kort, 164 cm..
    Har testat den i st 0 och den var för liten. Är 169 cm lång och har xs/s i kläder. Så 1 kanske?
  • Tabby

Någon som sett OM figure skirt i någon shop st 0 eller 1? Fanns tydligen våren -08.

Modellen är så fiiiiiin.

• Tabby

Stargirl, du har väl Angelina dress?
    Vilken storlek har du? Har förstått att du har 1 i Taradiddle.
    Hur sitter den på? Hade du kubbat ha annan storlek i A dress än den du har?

Har 1 i Taradiddle så jag unbdrar om 0 eller 1 är bäst i A dress.

• Tabby
    Stargirl skrev 2009-12-09 16:04:25 följande:
    Jag har stl 0 på Angelina dress och stl 1 på Taradiddle. Båda passar utmärkt.
    Får jag be om en tjänst? Kan du mäta (tvärsöver) det lila spetsbandet precis under bysten?
  • Tabby
    Stargirl skrev 2009-12-09 16:12:24 följande:
    Jag saknar måttband.....Men gör det gärna när jag hittat ett.
    Attans då. Spanar på en stayhard.

Alltså jag har en Atlas halterneck i green som jag älskar, men funkar mest på sommaren tycker jag pga av knyt runt nacke och bar rygg (även om man kan ha kofta över känns det väldigt sommrigt pga av ryggen). Sen så har jag vänner som oxå gillar OM och nu börjar det bli lite för mycket plagg som man har likadana. En vän har oxå halterneck i green. Egetligen villa jag helst ha Angelina dress, men jag fyndade Atlas på rea, så det blev den.
    Så nu funderar jag på att sälja Atlas och inhandla Angelina i samma färg .

Råd?
  • Tabby
    Bina skrev 2009-12-09 19:42:48 följande:
    Angelina är underbar! Fanns i min storlek men det var knäppa mått för att vara en 4a så jag hoppar över.. (=jag hade köpt den om jag var du!)
    Finare än Atlas?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III